Ihmettelin vauvan ja äidin kaupassakäyntiä...
Kävin tänään poikkeuksellisesti hakemassa vielä vähän iltapalaa kaupasta klo 21.50, kun tulimm ematkalta kotiin. Kassalle tuli äiti pienen vauvan kanssa. Ihmettelin myöhäistä ajankohtaa itsekseni. itse en lähtisi enää tuohon aikaan vauvan kanssa kuappaan.
Kommentit (20)
.. jos on vaikka yh ja vauvalta vaipat/korvike loppu niin oisko pitäny huutaa loppuyö nälkäänsä paskasissa vaipoissa?
tai autoajelulla.
En mäkään lähtis omani kanssa, mutta hän nukahtaakin helposti omaan sänkyynsä.
mitäpä se sulle kuuluu milloin joku ventovieras ihminen menee kauppaan ja vielä ihan vauvansa kanssa!!! Kyllä on taas pieni elämä jollain. Mä en kestä näitä arvostelijoita! Joku kun elää vähän erilailla kuin itse niin voi sitä kauhistelun määrää. Voin kuvitella miten oot pyöritelly silmiäs, oksettavaa
vanhemmat sen heille jollakin lailla pitävät. Esim. yöksi rauhoitutaan ja valot himmenee. Yöllä on vain kaikkein välttämättömin hoito, silloin si esi. seurustella.
ps. minä olen viiden äiti
Jotkut lapset nukkuvat missä vain ja toiset taas eivät missään. Näitä molempia on ollut meidän perheessä ja kummankin ryhmän kanssa on yhteistä se, että heidän kanssaan voi lähteä milloin vain lähes mihin vain.
vanhemmat sen heille jollakin lailla pitävät. Esim. yöksi rauhoitutaan ja valot himmenee. Yöllä on vain kaikkein välttämättömin hoito, silloin si esi. seurustella.
ps. minä olen viiden äiti
Meidän vauvalla oli rytmi joka mukailu omaani. Illanvirkku ja aamuntorkku. Vauva meni yöunille puoli 12 aikaan yöllä ja heräiltiin joskus 8 aikaan.
Eli hyvinkin olisin voinut vauvani kanssa kaupassa asioida tuohon aikaan.
Ystävä toiselta puolelta Suomea tuli illaksi Helsinkiin ennen lentoa ulkomaille.
Kävin sitten vauva mukana heidän kanssaan syömässä ja oleiltiin puolille öin saakka.
Vauva nukkui koko ajan vaunuissaan,
eikä rytmit kärsiny mitenkään tuosta mun hurjasta tempauksesta.
Enkö ole kamala mutsi?
ps. minä olen viiden äitiMeidän vauvalla oli rytmi joka mukailu omaani. Illanvirkku ja aamuntorkku. Vauva meni yöunille puoli 12 aikaan yöllä ja heräiltiin joskus 8 aikaan.
Eli hyvinkin olisin voinut vauvani kanssa kaupassa asioida tuohon aikaan.
Pitää olla jo kotona anatmassa iltatissiä. Ensi kerralla teet heti ls-ilmon!
Johan se on kansallisvelvollisuus. Ja taaperoiden kanssa ei saa olla kaupassa enää klo 20.14 jälkeen. siitäkikn ilmo heti.
Koululaisten kanssa saa kaupassa olla viimeistään 20.53.
koska teillä mennään nukkumaan klo 21 ja herätään klo 06, niin muutkin perheet tekevät samoin..?
*muistelee kaiholla äitiysvapaata, jolloin vauvan kanssa mentiin nukkumaan klo 23 ja noustiin kaikessa rauhassa kymmenen maissa* :)
Ystävä toiselta puolelta Suomea tuli illaksi Helsinkiin ennen lentoa ulkomaille.
Kävin sitten vauva mukana heidän kanssaan syömässä ja oleiltiin puolille öin saakka.Vauva nukkui koko ajan vaunuissaan,
eikä rytmit kärsiny mitenkään tuosta mun hurjasta tempauksesta.Enkö ole kamala mutsi?
Mua harmittaa ku oikein missään ei viitsi olla ku on jurrisikoja ympäriinsä :(
Etelässä (Kreikkaa lähinnä tarkoitan) on niin ihanaa kun voi rauhassa hengailla vauvan kanssa yömyöhään kaupungilla.
Aamuntorkku herää syöttämään vauvan. 8 tunnin unet on ihan hyvät 2,5 kuukauden ikäiselle :) Jatketaan unia syötön jälkeen.
Kävin sitten vauva mukana heidän kanssaan syömässä ja oleiltiin puolille öin saakka.Vauva nukkui koko ajan vaunuissaan,
eikä rytmit kärsiny mitenkään tuosta mun hurjasta tempauksesta.Enkö ole kamala mutsi?
Mua harmittaa ku oikein missään ei viitsi olla ku on jurrisikoja ympäriinsä :(
Etelässä (Kreikkaa lähinnä tarkoitan) on niin ihanaa kun voi rauhassa hengailla vauvan kanssa yömyöhään kaupungilla.
Memphisissä, eli ravintolassa.
Sen jälkeen jonkin aikaa ihan puiston penkillä istuskeltiin.
Sunnuntai oli niin ei ollut niin paljon juhlijoita liikkeellä, toki heitäkin näkyi,
mutta aika rauhassa sai olla.
Enemmän mua häiritsi se tunne kun tiesi,
että on tavallaan tekemässä jotain "kiellettyä".
Häiritsi ja hävetti, mutta urheana päätin
olla välittämättä mahdollisista paheksujista! :D
isänsä kanssa ja 5v nukahti äsken.
Suomalainen klo 20 viimestään nukkumaan ei ole ainoa oikea tapa elää, meillä saa lomalla nukkua myöhempään ja arkena ottaa päikkärit koulun jälkeen, siestahan sen tekee että jaksaa valvoa ja nousta kumminkin ajoissa.
Monissa maissa ihan 'normaalisti' eletään vielä klo 20 jälkeen. Jopa klo 22 jälkeen! A-pu-va!
vanhemmat sen heille jollakin lailla pitävät. Esim. yöksi rauhoitutaan ja valot himmenee. Yöllä on vain kaikkein välttämättömin hoito, silloin si esi. seurustella. ps. minä olen viiden äiti
tulla kertomaan tuon meidän vauvalle. Aikani jaksoin yrittää tuota ensimmäisen epävarmana äitinä. Vauva ei vaan ollut lukenut niitä vauvanhoito-oppaita, ja oli sitä mieltä, että valot pois ja hiljaisuus tarkoittaa sitä, että silloin on hyvä aika jutella ja leikkiä. Tai vain huutaa. Ihan takuuvarma keino valvottaa oli vauvaa juuri rauhoittuminen ja valot pois.
Jossain vaiheessa tajusin ja luovutin ja nukkumiset alkoivat helpottaa, kun lopetin tuon rytmin pitämisen. Vauva nukahti paljon helpommin normaaliin arjen puuhiin valot päällä.
Minulla on pari tuttavaa, joiden mielestä Vuoden äiti -palkinnoon saa sillä, että lapset menee seitsemältä nukkumaan.
Ovat sitten mukavaa seuraa, kun mulkoilevat ja paheksuvat muutenkni kaikkea ja tosiaan yhteisellä reissullakin (kerran vuodessa) häipyvät heti kuuden jälkeen. Ja lapset on 9-vuotiaita...
vanhemmat sen heille jollakin lailla pitävät. Esim. yöksi rauhoitutaan ja valot himmenee. Yöllä on vain kaikkein välttämättömin hoito, silloin si esi. seurustella. ps. minä olen viiden äiti
tulla kertomaan tuon meidän vauvalle. Aikani jaksoin yrittää tuota ensimmäisen epävarmana äitinä. Vauva ei vaan ollut lukenut niitä vauvanhoito-oppaita, ja oli sitä mieltä, että valot pois ja hiljaisuus tarkoittaa sitä, että silloin on hyvä aika jutella ja leikkiä. Tai vain huutaa. Ihan takuuvarma keino valvottaa oli vauvaa juuri rauhoittuminen ja valot pois.
Jossain vaiheessa tajusin ja luovutin ja nukkumiset alkoivat helpottaa, kun lopetin tuon rytmin pitämisen. Vauva nukahti paljon helpommin normaaliin arjen puuhiin valot päällä.
ei ollut lukenut vauvanhoito-oppaita, vaan alkoi mokoma HUUTAA (siis kelatkaa!), jos vietiin hämärään huoneeseen rauhoittumaan. Hän nukahti vauvana kaikkein parhaiten, kun sai torkahtaa syliin ihan normaalin elämän keskelle. Onneksi myöskään vauvan äiti ei ollut lukenut noita vauvanhoito-oppaita, eikä hän siis ahdistunut lapsensa vääränlaisesta käytöksestä.
ilmestyy joka ketjuun opastamaan...
En usko, että hänellä on lapsia ollenkaan, iso kasa oppaita vain.
niillä ei ole nukkumaanmenoaikaa. T. Neljän äiti