Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää 4-vuotiasta

Vierailija
20.08.2011 |

Voisin viedä vaikka heti johonkin poikakotiin kasvamaan. En enää jaksa enkä kestä. Yhtään ei ole hiljaa, koko ajan toistaa asioita ja on kuin joku idiotti joka ei tajua mitään. Kävelee perässä ja kyselee, ei leiki itse oikein mitään.

Ei syö mitään hedelmiä,ei kasviksia,ruoat kyllä syö muuten ihan hyvin.

Nytkin on puoli tuntia huutanut silmät turvonneina lattialla kun ei saa karkkia.

Aina kun meillä on vieraita tai muita lapsia ei anna hetkeäkään jutella aikuisten keskenään, koko ajan sitten tekee pahoja että saa huomion tai huutaa vieressä ( puhuu siis päälle). Kukaan meidän tuttu aikuinen ei jaksa oikein enää pojan kyselyä, toistoa ym. Kaikki vastaa tosi kypsänä ja vihaisena..silloin taas minun sydäntä repii, vaikka itse olen väsynyt,tuntuu pahalta katsoa myös toisten inhoa.

Toisilta lapsilta vie lelut käsistä ja vaikka kuinka kiellän ja jäähytän, ei tehoa mikään. Onneksi ei kuitenkaan lyö tms.

Pikkuveikka on talossa,mutta hänelle on kiltti, hellii ja pussailee. Mies ei komenna ikinä, vaan antaa pojan mennä kuin tuuliviiri..hetkeäkään ei voi lapsen kanssa leikkiä, vaan sitten raahaa ympäri kyliä, ei syötä ei juota, tuo illalla kotiin ja sitten pitäis väsynyt kiukuttelija pestä,pukea ja syöttää ja viedä nukkumaan ( ja siis missään en auta vaan sen riiviön pitäis kaikki tehdä itse ja kukin voi miettiä onnistuuko super väsyneenä kiukuttelijan kanssa mikään silloin).

Suurin ongelma on myös yövaippa. En saa sitä pois pojalta. Ollaan kokeiltu monta kertaa ja kusee viikon läpeensä itsensä ja petinsä ja sit mun sietokyky loppuu ja takas vaippaan. Ei herää pissaan kuin vasta silloin kun on jo tukkakin aivan pissassa. Poika pitää pestä 4 x suihkun alla. Kun on vaippa, niin vaipasta tulee aamuntunteina jo läpi.

En jaksa enää..tunne on vaan viha tällä hetkellä. En koe mitään innostusta lasta kohtaan,suoritan,suoritan ja suoritan. Nytkin olen ollut viikon käytännössä yh:na. Miks sen täytyy olla joka asiassa vaan niin H*LVETIN hankala.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saatte tukea ja apua kasvatustyössä.

Vierailija
2/7 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi nyt vaan. Miehesi ei kykene kantamaan aikuisen vastuuta lapsensa hyvinvoinnista, jos ei syötä eikä juota jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun asenteesi on mun mielestä aika viallinen. Ymmärrän, että lapseen hermostuu joskus, mutta esim. yökastelu ei ole sellainen asia, josta on oikeutettua hermostua. Oletko niin tyhmä, että luulet, että lapsi tahallaan pissaa sänkyynsä eikä mene vessaan??? En tajua kuinka voit aiheuttaa lapselle traumoja asiasta, jolle lapsi ei voi itse mitään. Pidä vaippaa, niin ei tarvitse lapsen kärsiä. Kyllä se aikanaan oppii ja 5v:na voit hankkia lääkityksen, joka vähentää pissan määrää ja pidemmän päälle yleensä lopettaakin yöpissat.

Muusta käytöksestä veikkaisin, että lapsi ei saa teiltä riittävästi huomiota hyvällä käytöksellä ja on sitten oppinut tuon huonon tavan. Huutamalla ja häiriköimällä edes kielletään. Mitäpä jos sä muuttaisit käytöstäsi ja opettaisit lapselle tiukasti ja johdonmukaisesti, kuinka käyttäydytään. Ja palkitsisit ja kiittäisit hyvästä käytöksestä. Osa lapsista on työläämpiä, mutta kyllä heistäkin yleensä kunnon kansalaisia tulee, kun vaan vanhemmat jaksaa nähdä vaivaa.

Ja keskustelet miehen kanssa kunnolla.

Vierailija
4/7 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinä ja miehesi, jos kerran tuntemuksesi nelivuotiasta lastasi kohtaan ovat tuollaiset.

Muuten, ajattelepas, että vielä on ainakin 14 vuotta jäljellä kasvatusurakastanne, eli alkutaipaleessa mennään.

Vierailija
5/7 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee pojan kanssa kaksin jotain mistä poika tykkää.. esim käykää uimassa jne.. ilma ketään muuta oikein ekstaa jne.. tarroja kuivista öistä.. iltajuomiset pois hammaspesun yhteyteen pissalla käynti. esim aluksi jo 3 yöstä saa jonkun extra kivan jutun. ym.. oman 4 lanssa huh huh mikä ikä oli.. nyt 5 hiukan helppaamaan alkaa mutta vieläkin on taistelua kuka on aikuinen ja lapsi. näytä lapsellesi että myös rakastat häntä!

Vierailija
6/7 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos riepotellaan pitkin kyliä nälässä ja janossa.

Nyt hakemaan apua omaan ja miehen vanhempan olemisen osaamiseen. JA heti.

Tietysti lapsi hakee huomion millä keinolla tahansa.

Vierailija
7/7 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toiset on vaan vaativampia. Ja ihan hyvä, että voi vaikka täällä purkaa väsymystään. Minkä verran poika juo iltaisin? Meillä ei iltapalalla juoda enää kuin puoli lasia maitoa. Aiemmin siis juotiin niin paljon kuin haluttiin, ja pissat tuli yöllä.

Ja ap ilmeisesti oli jo pitänyt jämäkästi rajat lapsella, niistä on vain pidettävä kiinni. Ja joskus se helpottaa, kun nyt näkee sen vaivan, ettei anna periksi.

Niin ja niin paljon positiivista huomiota kuin mahdollista. Eli kehua voi ihan pikkujutuistakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi