Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään taitaa olla harvinaista, että alakoululainen on hoikka.

Vierailija
20.08.2011 |

Normaalipainoisiakin on aika vähän.

Yleistä on myös se, että usein lapsi saattaa olla ekalla ja tokallakin vielä normaalipainoinen, mutta sitten alkaa paisuminen.

Ei tosiaan ole ihme, että nykyään lapset ovat pitempiä kuin ennen. Sitä se ylensyöminen teettää.

Jotkut tietysti pitää hyvänäkin asiana, että meidän lapsi on niin pitkä.

Mutta toisaalta tytöillä alkaa kuukautisetkin aikasemmin ja yleensä pituuskasvu loppuu siihen.

Mua hävettäis, jos omilla lapsilla (alakoulussa) ois muhkea perse, leveät reidet, pallo tai taikinainen maha ja pulleat posket.

Ei siinä ruokailutottumukset ja liikkuminen ole ihan kohdillaan. Ja se on suurilta osin vanhempien vika.

Ja tiedän, että sieltä tulee vastauksena

"Mua hävettäis jos mulla olisi noin tyhmä äiti"

Sori vaan mutta ihmetyttää miksi lapset on niin tankkeja.

Pieni on kaunista.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmasluokkalainen on pitkä, milläs sen pituuskasvun estätkään :D mutta painaa piirun yli 30, alipainon rajoilla on kitkutettu viimeiset pari vuotta, tutkimuksissakin käytiin tuloksella että lapsi tulee äitiinsä...

Vierailija
22/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seutua, jossa lähinnä omakotitaloja. Iso kaupunki. Pojat ovat kyllä suurin osa vielä normaalipainoisia, mutta tytöt aika muhkeita. Eivät lihavia, mutta ylipainoa löytyy.

Kyllä tuolla kaupungilla näkee isojakin poikia, suoralipan alta pilkistää pyöreä naama. Kamalan näköistä sekin.

Pieni on kaunista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni on kaunista.

Vierailija
24/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan vielä ekalle asti lapset on hoikkia, sitten alkaa läskistyminen kouluruuan seurauksena. Omaa lasta olen ehdottomasti kieltänyt syömästä sitä hiilihydraatti- ja lisäainemoskaa, mitä koulussa tarjotaan. Eväänä on hedelmäpaloja ja sokerisuolaliuosta, joilla kyllä pärjää ihan kivasti koulupäivän. Kotona meillä syödään terveellisesti, jotenoli ihan yllätys, miten paljon pastaa ja perunaa koulussa lapsiin ahdetaan.

Vierailija
25/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä on saatu monta hyvää vinkkiä pysyä hoikkina. Mun mielestä oppilas pitää irtisanoa koulusta, jos painaa yli 49 kg.

Vierailija
26/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerisuolaliuosmamma trolli? Onhan?

Vierailija
27/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat aina vantteria, isoluisia, rotevia, lihaksikkaita jässiköitä. Mutta uimahallissa tai rannalla totuus paljastuu -- lapsi, jonka äiti on väittänyt olevan silkkaa lihasta ja terveydenhoitajan painonatsi, kun plussakäyristä huomauttelee, onkin pulleavatsainen. Ja jännää on, kun lapsilla ei enää ole sellaisia pömppiksiä kuin ennen vaan taikinaista, pehmeää makkaraista lihaa kilotolkulla vyötärön ympärillä...

Vierailija
28/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokerisuolaliuosmamma trolli? Onhan?

ei noin kahjoa voi olla.

Vierailija
29/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyttää kuin vanhempaa.heiltä se malli lapsille tulee...

Vierailija
30/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vähän olin suu auki, kun lähipustossa näin neljän todella lihavan tytön porukan, siis sellaisia 4-5luokkalaisia. Mun lapsuudessa kukaan ei edes ollut niin lihava, kuin noista oli jokainen.

Omat lapseni ovat hoikkia, ja pidän huolen että pysyvätkin hoikkina. Meillä harrastetaan liikuntaa, ja jos näyttää että jollain alkaa maha kasvamaan, viilataan ruokavaliota ja jätetään herkut selkeästi vähemmälle.

Esikoisen luokalla on pari pulleampaa poikaa. Keskimmäisen eskariryhmässä taas on sellaisia isomahaisia tyttöjä jo nyt. Ja todella kyllä ihmetyttää, ettei vanhemmat tee asialle mitään.

Vierailija
31/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan minunkin lapseni hoikkia ja kouluruokaa syövät. Tosin eivät siitä kyllä tykkää, mutta syövät nyt kuitenkin jonkun verran. Minkä verran, sitä en ole ollut katsomassa.

Enemmän on vaikutusta sillä, että mitä syö kouluruoan lisäksi.

Pieni on kaunista.

Vierailija
32/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

repikää siitä mammat.

Painoa löytyy 30 kg, pituutta 132 cm ja ikää 7v. Kivasti kasvaa, harrastaa jalkapalloa ja uintia kilparyhmässä.

Ei ole höyhensarjalainen, mielestäni oikein sopiva ja terve tyttö.

Vierailija
33/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kouluruoka on pääasiassa hiilarihöttöä eli pastaa ja perunaa. Halpaa ja helppoa. Senpä takia pitääkin kiinnittää huomiota kotiruokaan, että lapsi saa hyviä rasvoja ja proteiinia.

Vierailija
34/34 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

repikää siitä mammat.

Painoa löytyy 30 kg, pituutta 132 cm ja ikää 7v. Kivasti kasvaa, harrastaa jalkapalloa ja uintia kilparyhmässä.

Ei ole höyhensarjalainen, mielestäni oikein sopiva ja terve tyttö.

Kaikista ei tule sirorakenteisia naisia. Sinun tytöstäsi tulee sellainen kuulantyöntäjä-tyyppinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän