Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

synnyttämään Millä??!

Vierailija
19.08.2011 |

eli tilanne tämä! itsellä ei ajokorttia ollenkaan, mieheltä poliisit ottivat kortin pois, ylinopeuden takia. laskettuaika siis lähenee. millä synnyttämään?? autolla ilman ajo-oikeutta? mitä tapahtuu kun jos poliisit pysäyttää? taksi?? ottaako taksit edes synnyttäviä kyytiin.. likaantmis vaara??

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Turussa asuessa kuulin yhden naapurin pyöräilleen synnytyksiinsä. Matkaa taisi olla aika lailla tuo kolmisen kilometriä. Itse menin taksilla, sillä kertaa kun vedet tiputteli, otin pyyhkeen tms mukaan. Toisella kertaa ilman. Kumpikaan kuski ei sanonut sanaakaan vastaan, mutta kumpikin odotti sairaalan pihassa (yö) niin kauan, että synnärin ovi tultiin avaamaan. Ei käynyt mielessäkään että olisivat saattaneet kieltäytyä viemästä minua sairaalaan."

Heh, mä asun Kotivalossa. :D Tässä seinänaapurina asui ennen tavoiltaan varsin omalaatuinen pariskunta, joka lisääntyi aika tiheään tahtiin. Seinän takana kuului pitkin päivää melkoinen meteli, kun useamman lapsen kanssa yrittivät asua pienessä kämpässä. Sen kämpän emäntä pyöräili maha pystyssä vaikka jäänynyttä loskatietä pitkin ja varmasti myös Tyksiin synnyttämään.

Vierailija
42/45 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 eri kertaa. Riippuen mikä tilanne kulloinkin oli. En selitellyt taksille, annoin vaan osoitteeksi Kätilöopisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Turussa asuessa kuulin yhden naapurin pyöräilleen synnytyksiinsä. Matkaa taisi olla aika lailla tuo kolmisen kilometriä. Itse menin taksilla, sillä kertaa kun vedet tiputteli, otin pyyhkeen tms mukaan. Toisella kertaa ilman. Kumpikaan kuski ei sanonut sanaakaan vastaan, mutta kumpikin odotti sairaalan pihassa (yö) niin kauan, että synnärin ovi tultiin avaamaan. Ei käynyt mielessäkään että olisivat saattaneet kieltäytyä viemästä minua sairaalaan."

Heh, mä asun Kotivalossa. :D Tässä seinänaapurina asui ennen tavoiltaan varsin omalaatuinen pariskunta, joka lisääntyi aika tiheään tahtiin. Seinän takana kuului pitkin päivää melkoinen meteli, kun useamman lapsen kanssa yrittivät asua pienessä kämpässä. Sen kämpän emäntä pyöräili maha pystyssä vaikka jäänynyttä loskatietä pitkin ja varmasti myös Tyksiin synnyttämään.

Mutta haluan sanoa, että tuntemani nainen ja miehensä olivat kyllä todella mukavia ihmisiä ja Kotivalossa asumisesta on jo joitain vuosia aikaa.

Vierailija
44/45 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan vakavissaan kuvittele, että Kela ei korvaisi synnyttäjän taksia. Tasan tarkkaan Kela korvaa synnyttäjän taksimatkan KUN hoitolaitos sellaisen kirjoittaa.

Eihän ajokortin ja auton omistaminen ole kansalaisvelvollisuus, ja julkisia odotellessa jossain syrjäkylässä syntyvä lapsi ehtisi varttua kouluikään.

Oikeasti mennään ambulanssilla. Tarvittaessa tulee kätilö mukaan, ja ambulanssissa on aina sellainenkin henkilö mukana, joka osaa tarvittaessa avustaa synnytyksessä.

Taksinkuljettajilta sitä taitoa ei tietääkseni vaadita.

Taksikin voi olla "ilmainen", jos tuttu kotikylä taksi ei viitsi veloittaa omavastuuosuutta ja hakee Kelan osuuden valtakirjalla.

Vierailija
45/45 |
22.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ainakaan korvattu taksi matkaa.

Olisko syynä ollut juuri se, että ajelit taksilla edestakaisin useamman kerrann ennen aikojaan?

Olit silloinkin menossa liian aikaisin, eli sait odotella synnytyksen käynnistämistä vielä useamman päivän, eli olisit ehtinyt vaikka VR:n talviaikataulun junalla?