Mitä mieltä nimestä
Kommentit (27)
oookei. Mä taidan olla liian kalkkis tähän sun huumoriin?
ap
http://yle.fi/ecepic/archive/00286/Hirviniemi_Aku_Marj_286809b.jpg
Ihan hyvä sinällään, että tulee muitakin mielleyhtymiä, kuin Ankka.
joka siis oli "Mitä mieltä nimestä". Kerroin mitä mieltä olen nimestä. Jos haluat vain vastauksia, jotka ovat samaa mieltä kuin sinä, niin ilmoita se jo aloitusviestissä, kiítos.
Miksikö huono mielleyhtymä? No, mielestäni maailman tunnetuimpiin kuuluvan sarjakuvahahmon nimi vaan on sellainen, jota en haluaisi antaa lapselleni. Tietty jos olette intohimoisia akkari-harrastajia vaikka niin mikä ettei. En usko, että lapset tuntevat Sini-siivousmerkkiä kovin yleisesti, Silja-linen ehkä paremmin. Lapset eivät myöskään tunne Aku-nimen perinnehistoriaa, vaan omasta kokemusmaailmastaan käsin näkevät tuon nimen. Joka ikinen ekaluokkalainen ainakin vuonna 2011 tuntee Aku Ankan.
Mutta jos olette päättäneet antaa nimen, se on teidän asianne. Luulin, että tosissasi halusit keskustelua / mielipiteitä aiheesta, my bad.
Miksi se mielleyhtymä sitten olisi huono asia?
Kertooko se jotain sinusta jos olet aikuinen (?) ja pohdit sarjakuvahahmon nimeä. Kyllä Aku taitaa perinnenimenä olla vanhempi tässä maassa kuitenkin.Ja onhan noita nimiä: Silja (laiva), Sini (siivousmerkki) ja ties mitä kukkasista säänkuvaan!
Mistä ihmeestä voi sanoa että lasta kiusataan annetun nimen takia, voihan nimeä pitää tosi makeenakin juttuna; "Meijän luokalle tuli poika jonka nimi on Aku"! Kaikki vissiin tahtoo olla Akun kavereita?
Oletko aina noin myrtsi?
ap
Jos nimi on susta ruma niin minkä minä sille voin? Eihän sitten voisi antaa mitään nimeä lapselle tolla pointilla koska minä taas ehkä en tykkäisi sinun tykkäämästä nimesta? Joku tykkää äidistä ja joku tyttärestä.
ap
Tai että (yllättävää) se rajoittuu sarjakuvaan niin se on sun juttu.
En odota että lapset tietää mitään perinnenimistä, se oli sulle tarkoitettu. Ei kaikki tiedä että sarjakuvahahmo ei ole alku nimelle.
Minusta Aku Ankka ei ole edes negatiivinen asia, eikä meillä kukaan lue järin innoikkaasti Aku Ankkaa. Nimestä kysyin enkä siitä sarjakuvahahmosta.
Minä tunnen Sinin ja Siljan ja kyllä molemmille on joskus joku vihjassu "Sinillä siivous sujuu" tai laivasta.
ap
joo tuli jo selväksi, ettet halunnutkaan keskustelua tai mielipiteitä aiheesta. En vaan ymmärrä, miksi siis kirjoitit kysymyksen keskustelupalstalle.
Tai että (yllättävää) se rajoittuu sarjakuvaan niin se on sun juttu.
En odota että lapset tietää mitään perinnenimistä, se oli sulle tarkoitettu. Ei kaikki tiedä että sarjakuvahahmo ei ole alku nimelle.
Minusta Aku Ankka ei ole edes negatiivinen asia, eikä meillä kukaan lue järin innoikkaasti Aku Ankkaa. Nimestä kysyin enkä siitä sarjakuvahahmosta.
Minä tunnen Sinin ja Siljan ja kyllä molemmille on joskus joku vihjassu "Sinillä siivous sujuu" tai laivasta.
ap
Siis joo, mä niin "tykkään" nimistä joissa on c.
Eli ei ihan kolahda, vaikka olishan se persoonallinen. ;)
ap