Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä itse tehtyä haluaisitte saada lahjaksi?

Vierailija
18.08.2011 |

Mitä taas missään nimessä ette?

Joulua tässä jo mietin..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun joulumieleeni kuuluu se, että kaikki lahjat otetaan kiitollisina vastaan.

Vierailija
2/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä itsetehtyä syötävää (mulla on kauhea pöpö neuroosi toisten koskemiin ruokiin). Monella varmaan toisinpäin jos mummot tekee sukkia yli tarpeiden ja syötävät lahjat eivät jää turhaan nurkkiin pyörimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin:

villasukat, lapaset, hiippapipo, virkattu nukke, punoskoru, kaitaliina, itsetehty kynttilä.

en haluaisi:

koristemaalattuja astioita, koriste-esineitä, jouluaiheisia juttuja.

Vierailija
4/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi vaikka jotain sisustukseen liittyvaa, sen tietenkin pitaisi olla minun tyylistani. Esim olisin mielissani jos joku ompelisi muutamia kivoja sohvatyynynpaallisia. Ehka sitten pitaisi keskustella etukateen varimaailmasta...

tai jos on pajunpunontaan erikoistunut, pajukoynnos jouluvaloille ja kesalla koynnoksille ois huippu. Samaten kivannakoiset huovutetut pannunalustat yms olisivat mieluisia.

Villasukat ja lapaset kelpaa..

Tietenkin ne itsetehdyt pitaisi olla siististi tehdyt, etta niita tulisi sitten kaytettyakin. Kadenjalki saa nakya, mutta jos on ihan onneton tekele, niin olisi hieman kurjaa jos toinen on nahnyt vaivaa eika sitten kehtaa olla kayttamatta...

Vierailija
5/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsisen hartiahuivin.

Kuivattuja kesän antimia. En haluaisi saada etikkasäilöttyjä.

Vierailija
6/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaviinimarjamehu toinen. Mä taas tykkään syötävistä, kakut, piparit yms kelpaa. Villasukat oon hyvä idea, mutta niitä itse saan niin paljon jo sukulaisilta. Jotkut kauniit joulukoristeet myös, kuusenkoristeet vaikka, piparkakkutyyppiset.

Vierailija
7/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lapaset, huivi, myssy. Onhan noita. Jos ommella tahdot, niin nättejä keittiö/käsipyyhkeitä tai vaikkapa essu.

Värimaailmasta pitäs lahjan saajalta vähän tiedustella, ettei menis ihan hakoteille.

Vierailija
8/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai -kasseja, en virkattuja tiskirättejä enkä patalappuja. En toivoisi tilkuista tehtyä kranssia enkä tyynyä tai peittoa.

Villasukat kelpaa aina, samoin ommellut patalaput, leivonnaiset , karkit ja säilykkeet.

Vierailija
9/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapaset.

En haluaisi saada mitään sisustukseen liittyvää, joka ei sopisi kotiini. Tykkään itse leipoa, joten leipomuksiakaan en tarvitse.

Vierailija
10/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin ihana kuivakakku, ohjeen kera olisi ihana. Myös keksit käy.

Kaikki neulotut, virkatut ja ommellut on ihania, riippumatta käyttötarkoituksesta.

Ja kuusenkoriste ja kynttiläkippo olisi mmysö kiva lahja. Itsetehty geelikynttilä?

Vierailija
11/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain ihanaa harmaata lankaa, perinteiset ja simppelit. Lapaset on myos ok mutta sukat ihan ehdoton ykkonen.

Vierailija
12/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisena tulee mummon neliöistä tehty viltti(mökille).

Ja jos joku osais tehdä kivan mallisen neuletunikan niin ottaisin ilolla vastaan.

Myös ihan yksivärinen neulottu/virkattu viltti olis kiva, sellanen isompi torkkupeitoksi olkkariin.

Patalaput mökille.

Lapsille:

-villahaalari

-villasukkia

-hiippahuppuhattu

-lapaset

-kauluri

Voih, näitähän keksis vaikka kuinka =)

Vierailija
13/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa tehdä, kaupassa ei myydä. Itselleni ja lapsilleni, molemmat hyvä juttu.

Myös kaikki ruokalahjat ovat tosi tervetulleita.

Vierailija
14/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilloja, mehua, etikkaan säilyttää sieniä. Jotain säilyvää siis.

Villasukat on tarpeen aina. Itse pidän myös olkikoristeista.

Vierailija
15/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät villasukat, lapaset, pipot ja kaulaliinat ovat parhaita.

Itse tehty kynttilä tai kranssi ja ihan "pelkkä" korttikin ilahduttaa kovasti.

Kauniisti pakattu joululimppu tai pullakranssi olisi ihana yllätys, en ole pöpökammoinen. :)

Vierailija
16/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin vastaan mieluiten jotain räväkän värisiä, toki perinteisetki käy.

Lapaset kans kivat ja kaulahuivi (ne voisi olla hillitympää väriä).

Syötävä kans tänne.. :)

Sisustukseen liittyvää en minäkään niin haluaisi. Paitsi ehkä jotain joku kuluu, esim. kynttilät.

Vierailija
17/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä jouluun sovi, mutta kalakukkoa. Mitä isompi, sen parempi.

Vierailija
18/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parille jutulle tulee meiltä kuitenkin ehdoton ei:

1. metsästävien kavereiden itse purkitetut riistasäilykkeet

2. mikä tahansa vanhoista kahvipusseista askarreltu tavara

Vierailija
19/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin saada itsetehtyjä hilloja ja muuta kivaa syötävää - KUNHAN voisin luottaa siihen, että ruuat on säilytetty oikein. Itsetehdyt, kivassa purkissa olevat pikku karkit ovat kivoja, tykkään kovasti. Peruspiparit, joulutortut sellofaanissa jne jää pölyttymään, joten jotain muuta vähän erikoisempaa mielellään.

Huonosti säilyviä ei sitten please pukinkonttiin, mulla tuli melkein itku kerran, kun kontista paljastui ties kuinka monta päivää huoneenlämmössä maannut juustolautanen. Eihän niitä herkkuja voinut enää syödä, harmitti todella.

Eli syötävälinjalla lähinnä. Villasukkia, tossukoita yms. arvostan, että joku jaksaa niitä tehdä, mutta itsellä jää käyttämättä, kun talvetkin olen kotona paljain jaloin.

Joku kiva sisustusjuttukin kyllä kelpaa, kunhan olisi sopiva meidän kotiimme eikä esimerkiksi vihreä tms, mikä ei sopisi meille lainkaan.

Vierailija
20/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei pidä samoista asioista. Minä en pidä poppanasta.

En siis toivo, että joku käyttäisi aikaansa tehden mulle jotain ihan turhaa, jota en halua käyttää.

Olen itse kutoja ja muutenkin käsityöläinen, teen itse haluamiani kudonnaisia. Arvostan kyllä taitavan tekijän töitä.

Mutta poppana on mulle vähän sama kuin kukkataulut. Saa olla aika erikoinen ja omanlaatuisensa, jotta tykkäisin.