Kiva olla naapuruston ilmainen päivähoito
Olen järjestänyt työni niin, että ole töissä ainoastaan ajan, jolloin kolme lastani ovat koulussa. Tiedän, että tämä on harvalle mahdollista, mutta meillä näin. Toki ratkaisu tarkoittaa myös melkoisen suurta lovea toimeentulossa. Olemme kuitenkin laskeneet, että pärjäämme hyvin näin ja molemmat pidämme tärkeänä sitä, että voin olla laittamassa lapset kouluun ja vastaanottamassa heitä iltapäivällä.
Lapset 6, 7 ja 9-vuotiaita.
Noh, naapurustomme äidit ovatkin tulleet kertomaan minulle miten mukavaa on kun olen kotona. Näin heidän ei tarvitse laittaa iltapäiväkerhoon lapsiaan, koska minä voin katsoa heidän peräänsä iltapäivisin. Samoin aamuisin toimin hoitopaikkana heidän mielestään.
En ole tähän ryhtynyt mikä on herättänyt suurta pöyristystä näissä kahdessa rouvassa. Meillä toki käy lapsia päivittäin ja he ovat meille erittäin tervetulleita. mihinkään päivittäiseen monen tunnin hoitoon ruokailuineen on kuitenkaan lähde. En tehnyt ratkaisua minimaalisista työtunneista hoitaakseni naapuruston lapsia vaan OMIA lapsiani.
Kommentit (24)
Vanhempansa aina soittavat, voiko tulla vähäksi aikaa leikkimään. Joka ainoa kerta lapsi onkin meillä sitten 4-8 tuntia. Vanhemmille tulee "työjuttuja" tai jotain. Ja tätä tapahtuu usein.
Olen tosi kyllästynyt. Nyt ilmoittivat lapsen samaan harrastukseen, missä lapseni käy. Osaan jo kuvitella sen miten sitten pyytävät, voiko lapsensa olla meillä ennen/jälkeen harrastuksen.
Varmaan meidän tulevaisuus on just se että vauvan kanssa kotona ollesani saan olla ilmainen lapsenvahti jatkuvasti. En kehtaa sanoa vastaan kun en haluaisi poikkaista välejä. Lapset kuitenkin samassa pk-ryhmässä.
Sitten teet niin että aina seuraavana päivänä viet omasi niille ja olet saman verran aikaa tavoittamattomissa voi voi niin tärkeä meno... Jos alkais selkiintymään niillekin miten törkeetä toi on.
Sanot aina vaan että voi tulla tänään jos huomenna ovat sitten siellä toisella.
Sama kun alkavat pyytämään että sä viet ja haet niitten kakaran harrastuksesta samaan aikaan niin sanot että jospa te haette nyt ha minä seuraavalla viikolla.
Ei sun tartte olla niitten kakaralle vanhempi joka huolehtii siitä.
Viime vuoden puolella lapseni ollessa ekalla luokalla hän tutustui uuteen tyttöön ja siitä alkoi ihan jokapäiväinen vierailu luonamme viikonloppuja unohtamatta yökyläilyineen kaikkineen... Lapsen vanhemmat kuskasivat tyttönsä pihaamme ja haki omaan kotiinsa kun muistivat. He olettivat, että me olemme hyvin iloisia ja hoidamme heidän lapsensa omamme ohella... Puhalsimme pelin poikki muutaman kuukauden jälkeen...Ikävä ei ole tullut !