Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva olla naapuruston ilmainen päivähoito

Vierailija
18.08.2011 |

Olen järjestänyt työni niin, että ole töissä ainoastaan ajan, jolloin kolme lastani ovat koulussa. Tiedän, että tämä on harvalle mahdollista, mutta meillä näin. Toki ratkaisu tarkoittaa myös melkoisen suurta lovea toimeentulossa. Olemme kuitenkin laskeneet, että pärjäämme hyvin näin ja molemmat pidämme tärkeänä sitä, että voin olla laittamassa lapset kouluun ja vastaanottamassa heitä iltapäivällä.

Lapset 6, 7 ja 9-vuotiaita.

Noh, naapurustomme äidit ovatkin tulleet kertomaan minulle miten mukavaa on kun olen kotona. Näin heidän ei tarvitse laittaa iltapäiväkerhoon lapsiaan, koska minä voin katsoa heidän peräänsä iltapäivisin. Samoin aamuisin toimin hoitopaikkana heidän mielestään.

En ole tähän ryhtynyt mikä on herättänyt suurta pöyristystä näissä kahdessa rouvassa. Meillä toki käy lapsia päivittäin ja he ovat meille erittäin tervetulleita. mihinkään päivittäiseen monen tunnin hoitoon ruokailuineen on kuitenkaan lähde. En tehnyt ratkaisua minimaalisista työtunneista hoitaakseni naapuruston lapsia vaan OMIA lapsiani.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun et saa heille sanottua vaan kitiset vauvapalstalla tuntemattomille, jotka eivät voi asialle mitään?

Kai nyt aikuinen ihminen saa suunsa auki

Vierailija
2/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla juuri ne sun naapurin rouvat! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano, että ok, mutta maksaa sitten kympin per alkava tunti.

siinä saisit nostettua toimeentuloasikin

Vierailija
4/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmainen päivähoito, hohhoijaa

Vierailija
5/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmainen kun eihän ap ole hommaan edes ryhtynyt....

Vierailija
6/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaa että on muka ilmainen päivähoito vaikka todellisuudessa on sanonut ettei ole?

MISSÄ ONGELMA?? Naapurin rouvan silmissä vai?

Vierailija
7/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki neljä marssivat joka päivä meidän ovellemme heti koulusta tullessaan ja sanovat, että "äiti sanoi, että saadaan olla viiteen asti". Joka päivä he ovat meillä, mutta meidän ehdoillamme, eivät tuntitolkulla joka päivä.

Ihmisten ajatusmaailma vain ihmetyttää. Toinen äideistä vielä mainosti miten paljon he säästävät iltapäivähoidoissa..

ap

Vierailija
8/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kiva kun olet hoitamassa meidän lapsiamme" ja porskuttavat onnessaan ohi.

Olet suuri marttyyri, jolle lasten kavereiden vierailusta pitäisi maksaa rahaa. Kuitenkin pääset helpommalla, kun eivät roiku jaloissasi.

Oikeasti sydämelline ihminen menisi itseensä ja ajattelisi hiljaa mielessään, että onpa hyvä kun meidän perheemme järjestely oikeastaan auttaa hiukan muitakin.

Provoroskikseen taas tämäkin länkytys.

Vierailija
9/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin tätsyjen mielestä.

Vierailija
10/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki neljä marssivat joka päivä meidän ovellemme heti koulusta tullessaan ja sanovat, että "äiti sanoi, että saadaan olla viiteen asti". Joka päivä he ovat meillä, mutta meidän ehdoillamme, eivät tuntitolkulla joka päivä.

Ihmisten ajatusmaailma vain ihmetyttää. Toinen äideistä vielä mainosti miten paljon he säästävät iltapäivähoidoissa..

ap

Pliis älä jatka tyhmää tarinaas

Vierailija
11/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan ikinä huolisi rahaa lasten ystävien hoidosta. Eihän tässä siitä ole kyse. Kyse on kategorisesta toisen hyväksikäytöstä. Helpommalla en pääse. Minä pidän lapsistani ja he pitävät toisistaan, emme me kaipaa ketään naapurin lapsia, jotka vievät lapset "jaloistani". Outo ajatus.

ap

Vierailija
12/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kotiäitinä (yhden vauvan!) saan olla avaamassa naapurien koululaisille ovea iltapäivisin ja selittämässä, että ei meille ei sovi tulla leikkimään vaikka äiti lupasi.

Hyväksikäyttäjät meillä on keskuudessamme.

Vierailija
13/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan äiti ei sano lapsilleen että nyt menet naapuriin ja olet siellä koko päivän,

Asia on luultavasti mennyt niin että lapsi on kysynyt voiko olla sun lapsen kanssa ja äiti on sanonut että 5 sitten kotiin.

Aikuinen tajuaisi tuon, sinä näköjään et!

Ja kai sinä aikuisena osaat lapselle sanoa että hei meille ei nyt tänään pääse. Oikeesti mua sieppoo tollaset marttyyrit.

Vierailija
14/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan joskus sanoa lapselleni että viiteen asti on aikaa leikkiä kavereiden kanssa sitten tullaa sisälle ja mennään suihkuun yms.. Mitä pahaa tuossa nyt on, jos äiti on luvan antanut leikkiä kamujen kanssa?? YKSINKÖ pitäs olla?

Kyllä ne uskoo kun sanoo että tännän ei sovi, hakevat sitten jotain muuta leikkimään.

Vierailija
15/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai jossain ihme rinnakkaistodellisuudessa? ihan oikeestiko teille tulee yllätyksenä se, että ihmiset tunkee lapsiaan naapureihin hoitoon ja toivoo, ettei ne ihan heti tule takaisin. itse asun itä-Helsingissä ja voin luvata, että jos naapurin lapsi tulee meille niin saa melkein päiviä mennä ennen kun vanhemmat tulee kyselemään lapset perään (tosikko, huomaa hyperbola!).

Voin hyvin kuvitella ton ap:n tilanteen. Eikä se, että se ottaa välillä helvetisti päähän tarkoita sitä, että niissä muksuissa olis vikaa tai että haluis niitten hoidosta rahaa. Se nyt vaan on luonnollinen vastareaktio hyväksikäytölle.

Tuntuu, että osaa elää jossain perhosiakukkasiapilipom-maailmassa, jossa kaikki on hyviä ja kukaan ei ole ikinä itsekäs, typerä tms.

Vierailija
16/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyypillistä alemman sosiaaliluokan sekoilua

Vierailija
17/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kotiäitinä (yhden vauvan!) saan olla avaamassa naapurien koululaisille ovea iltapäivisin ja selittämässä, että ei meille ei sovi tulla leikkimään vaikka äiti lupasi. Hyväksikäyttäjät meillä on keskuudessamme.

Vierailija
18/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vielä välipalaa ovat vailla, niin melkosta touhua, ruokakin kun on kallista! Ja kun tietää, että kavereitten äitien mielipidekin on pelkkä säästö. Kavereita toki on kiva olla lapsilla, sehän on selvä. Mutta vuoroin vieraissa! Kyllä minä voisin sanoa näille kavereitten äideille, että millonkahan teillä on työajanlyhennys- tai vapaapäivä, jotta voin ohjata jälkikasvuni teille koulun jälkeen! Tai että omat välipalat mukaan ja suurimman osan ajasta olette ulkona leikkimässä. Vessareissutkin onnistuu jokaisella omassa kodissa.

Vierailija
19/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää, että oon kotona. Soittaa vaikka vartin ja sit herää jo vauva. Böaah.

Vierailija
20/24 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ovikello pois päältä- ruuvaa kupu irti tms, Hanki lappu jossa lukee ei saa häiritä ja laita se oveen iltapäiväksi. Mene avaamaan ja sano että ei saa tulla. Sano vaikka että vaan tiistaina saa tulla tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi