Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti tekee surulliseksi...

Vierailija
18.08.2011 |

Olipas taas puhelinkeskustelu.

Mieheni käyttää minua rahallisesti hyväksi (olen opiskelija, joten näiden rahojen käyttäminen hyväksi on lähes mahdotonta). Halusi minut asumaan kanssaan ainoastaan, koska maksan nyt osan asumiskustannuksista (maksan kuussa kuluja n.300e, mies asuntolainan kokonaan). Sama oli ex-miehen kanssa, joka vei minulta erossa kaiken (jätin hänelle kaiken laskupinoineen, kun lähdin ja laskujeni mukaan tuli minulle n.5000e halvemmaksi, kun vaatia kaikesta puolet). Mies ei anna minulle mitään (en pyydä mitään, olen tottunut pärjäämään itse, antaa kyllä, jos pyydän). Joudun jo nyt maksamaan kaiken liittyen muutaman viikon päästä syntyvään ensimmäiseen yhteiseen lapseemme (kerroin meneväni ostamaan vaippoja lapselle ja itselleni, mieheni ei edes tiedä, että sellaisia pitää olla). Minua huijataan ja olen jälleen kerran tyhmä, kun sallin sen. Mies vaan rikastuu, kun minulta menee joka kuussa jokainen lantti.

Sanoit mitä vaan, paska äijä. Nyt pitäisi suojata omaisuuteni eron varalta (en omista yhtään mitään).

En jaksaisi tätä just nyt.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta laitoin omalle äidilleni viestin vastaavasta asiasta, en halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Aivan sama, mitä teen, niin vikaa löytyy - ja omasta mielestäni olen saanut melko heikoista lähtökohdista rakennettua itselleni erittäin hyvän toimeentulon (ja koulutuksen), ihanan aviomiehen ja meillä on terveet ja kauniit lapsetkin. Liekö kateutta vai mitä, mutta en jaksa enää kuunnella äitiä. En minä ystäväksenikään valitsisi tuollaista ihmistä, kuin mitä äitini on. Miksi sitten antaisin jonkun viedä kaikki energiani sen vuoksi, että olemme verisukulaisia?

Vierailija
22/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse historian ja äidinkielen opettaja, ja olen melko varma, että nuo edelliset eivät ole äidinkielen opettajia. Opettajat joutuvat lukemaan sellaisia tekstejä, että ei ole tosikaan, ja niihin verrattuna ap:n teksti oli aivan selkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä olen tiedottaja ja ymmärsin myös heti, mistä aloituksessa on kyse. Ja sinä, joka leimasit tiedottajat epäonnistuneiksi toimittajiksi, väittäisin, että asia taitaa olla päinvastoin. Minun kokemukseni perusteella suurin osa nykytoimittajista on täysin kykenemättömiä tuottamaan sujuvaa tekstiä, ymmärtämään lukemaansa tai vetämään johtopäätöksiä - paitsi virheellisiä. Niin että eipäs leimata meidän ammattikuntaa, vaikkei yksi kollega ihan penaalin terävin kynä olisikaan.

Ap:lle toivotan voimia, äidilläsi on selvästi itsellään tosi paha olla ja vaikeaa ja epäreilusti purkaa sitä sinuun. Koita, jos suinkin mahdollista, olla mahdollisimman vähän hänen kanssaan tekemisissä.

Vierailija
24/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minäkin tajusin viestin ihan täysin yhdellä lukemalla :)

Vierailija
25/25 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse historian ja äidinkielen opettaja, ja olen melko varma, että nuo edelliset eivät ole äidinkielen opettajia. Opettajat joutuvat lukemaan sellaisia tekstejä, että ei ole tosikaan, ja niihin verrattuna ap:n teksti oli aivan selkeää.

Jonkin palstatekstin ymmärtämiseen en uhraa aikaa niin paljon. Luen kerran ja se siitä. Tämä ei kerrasta avautunut.

t: se jälkimmäinen äidinkielen opettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi