Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuslääkkeitä vauvakuumeeseen?

Vierailija
18.08.2011 |

Onko joku turvautunut masennuslääkkeisiin jaksaakseen vauvakuumetta? Itsellä ollut kova kuume jo 3 vuotta, mutta olen halunnut suorittaa opiskelut kunnialla ensin loppuun ja odottaa parempaa elämäntilannetta. Kuume on vain kasvanut. Nyt miehellä on jo työpaikka ja minä valmistumassa, mutta vielä pitäisi odottaa että saisin oman alan työkokemusta. Vauvakuume on (ehkä siksikin että tilanne on toisaalta jo aika hyvä) pahentunut sellaisiin mittoihin, että en juuri muuta ajattele kuin sen oman vauvan saamista ja silloin kun yritän keskittyä loppuopiskeluihin tai työpaikan saantiin, olen jo lähes epätoivon ja paniikin partaalla ("ei tästä kuitenkaan tule mitään, kestää liian kauan tai en kuitenkaan saa ikinä niitä töitä").

Auttaisiko masennuslääke jaksamaan? Onko joku kokeillut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen jutun sitten keksit.

Vierailija
2/7 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole masennuslääkkeitä kokeillut, ihan asiallinen kysymys mielestäni että onko niistä apua unohtamaan joku koko ajan mielessä pyörivä ajatus että voisi keskittyä opiskeluun ja työn saantiin.

Hieman selkeämpiä vastauksia kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mutta ei kiitos. Alkoholistigeenit suvussa joten pysyn alkosta erossa. Ja se tuskin tekee hyvää uralle ja vauvahaaveillekaan.

Miksi tähän vastailee vain joku katkeroitunut kiukkupussi?

Onko niin vaikeaa uskoa että toiset meistä tekevät vaikeita valintoja, jopa niin vaikeita että omat valinnat on joskus vaikea kestää ja niihin saattaisi tarvita apua. Ystäviä / keskusteluapua minulla ei ole.

Vierailija
4/7 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä / keskusteluapua minulla ei ole.

Miksi ihmeessä haluaisit sekoittaa pääsi lääkkeillä vauvakuumeen takia? Miksi kukaan lääkäri kirjoittaisi sinulle masennuslääkkeitä? Ja oletko ottanut huomioon että masennuslääkereseptin jälkeen sulla tulee olemaan mahdotonta saada esim. vapaaehtoista sairauskuluvakuutusta, töihin pääsy saattaa tökkiä jne.? Mielenterveysasioilla ei kannata pelleillä!

Vierailija
5/7 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tiennytkään, että työnantajat pääsevät selaamaan jotain reseptitietokantaa, mielenkiintoinen uutinen. Ja kerran mielenterveyshäiriöön sairastuneet eivät siis enää koskaan pääse töihin?

Mutta ap:n kannattaa huomioida, etteivät masennuslääkkeet ole mitään onnellisuuspillereitä, vaan rankkoja, jopa elinikäisiä sivuvaikutuksia aiheuttavia lääkeaineita, jotka voivat pahimmillaan pilata terveyttäsi pitkälle tulevaisuuteen. Ei niitä kukaan huvikseen syö, kun niiden vaikuttavuuskin on ihan tuurista kiinni.

Vierailija
6/7 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa alottaa puhumalla asiasta opiskeluterveydenhuollossa tai missä sitten terveyteesi liittyviä asioita hoidatkin. Joskus pelkästään asian jakaminen helpottaa. Hae ihmeessä apua, tsemppiä! :)

Vierailija
7/7 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuslääke todennäköisesti pahentaa vauvakuumetta koska niitä syömällä alkaa ajatteleen että kyllähän se vauva olisi niin ihana ja minä hyvä äiti ja kaikki niin hyvin jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi