***HEINÄSIRKAT TORSTAINA***
Aloitanpa meille tämän päivän pinon.
Pikaisesti vain jotain, työt kasaantuu hullun lailla :(
Itsellä ei ole mitään uutta kerrottavaa, väsyttää koko ajan enemmän, eilen jouduin ottamaan päiväunet. Etova olo jatkuu vaan....
Mukavaa torstaita heinäsirkoille!!
nellariina rv5+0
Kommentit (25)
Minäki liittyisin heinäsirkkoihin.
Oon pyöriny tuolla vauvakuumepalstalla jo monta kuukautta mutta vasta nyt kun plussasin, uskalsin rekisteröityä:)
Minut sais siis lisätä listaan. Oon 20 ja avomies kanssa 20.
Esikoinen tulossa ja la 8.7. Tampereella luultavasti synnytän:)
Plussasin sunnuntaina mutta en oo vieläkään uskaltanu kertoa avokilleni...musta tuntuu että se säikähtää:)
Eli tonne Heinäsirkkojen Esittely-pinoon voi laittaa nuo tiedot... heh.
Siis oireet pysyy samana, rinnat on arat, on jo hankalaa nukkua mahallaan, välillä huono olo, mutta kun syö, menee ohi. Vähän nipistelee mahaa, mutta niin vähän, ettei juuri huoleta.
Ajattelin soittaa neuvolaan vasta ens viikolla, katotaan, jaksanko oottaa sinne asti. Haluasin kyllä päästä kuulemaan ne sydänäänet mahdollisimman pian, mutta esikoisen eka neuvola oli niin aikaisin, ettei niitä kuulunu. Ei siis senkään takia kiirettä neuvolaan.
Ihanaa, kun on itkästä aikaa selkeä ilma ja aurinkokin ppaistaa. :) Itekin heti paremmalla ja reipaammalla tuulella.
Niin, taitaa olla rv 5+2
Voi tätä väsymystä :) Kiskaisin eilen 11 tunnin yöunet, tulin töihin vasta 9:säksi ja nyt tuntuu taas hieman siltä, että palailen takaisin valveilla olevien kirjoihin. Minulla väsymystä on ollut vasta muutaman päivän ajan, joten tämä on " uutta" . Mieltäni on askarruttanut kovasti se, -ainakin näennäinen yhteys-, että ilta-aikaan ja väsymykseen on alkanut liittymään epämiellyttävää vatsakipua ja kiristelyä, joka menee ohitse, kun ehtii lepäämään tai nukkumaan yön yli. Esikoista odottelen, joten ei ole kokemusta siitä, millaisia kolotuksia " pitäisi" olla tai miten väsymys tai pitkien päivien tekeminen saattavat liittyä vatsan tuntemuksiin. Onko kellään muulla kokemusta? Olen yrittänyt rauhoittaa tahtia aina niinä päivinä, kun se vain aikataulullisesti on mahdollista, mutta tosi pitkiäkin päiviä pakostakin tulee tehtyä. Jos osasin laskea oikein, niin nyt ollaan menossa rv 5+1. Kuitenkin mietin, että kyllä pikkuisen tulisi kuitenkin kestää ihan normaalia elämää, enkä varmaan hirveästi mukana pysymistä voi varmistellakaan?
Muuten olo ok. Ilolla ja mielenkiinnolla seuraan näitä käynnissä olevia muutoksia ja katkaravun näköistä kaveria ollaan miehen kanssa kurkisteltu raskaudesta kertovien kirjojen sivuilta. On tämä upeata :)
Oikein mukavaa torstaita kaikille ja porskutellaanpa eteenpäin.
Kyllähän ainakin näin alkuvaiheessa pitäis pystyä elään ihan normaalia elämää. Ite oikein toivon että töissä ois kiirettä niin unohtuis tää mahan ajattelu:) Tuntuu että aina kun ylimääräistä aikaa, ajatukset pyörii vaan navan ympärillä ja alkaa melkeen kuvitteleen kaikenlaisia nipistyksiä ja kipuja:) Mulla on kokoajan sellanen olo kuin ois menkat alkamassa. Menkkakipuja ja valkovuotoa. Mutta kai se kuuluu asiaan..
Ainoa asia mistä annan itelle luvan olla huolissaan on syöminen. Normaalisti syön tosi epäsäännöllisesti ja huonosti mutta nyt yritän kattoa että lautaselle kertyis kaikkea terveellistä...
Päivä päivältä usko tämän raskauden jatkumiseen kasvaa ja hiljalleen alan uskaltaa ajatella, että heinäkuussa se vauva tulee, ihan oikeasti :D Teidän muiden mielestä tämä varmaan kuulostaa hirveän negatiiviselta ajattelulta kun ei uskalla vielä iloita täysillä, mutta te jotka olette ennen kokeneet keskenmenon tai kemiallisen raskauden, varmaan ymmärrätte.
Minä en hirveästi ainakaan vielä huolehdi syömisistäni ym, elän ihan niin kuin ennenkin. Tietenkin pitää välttää niitä tiettyjä ruokia (mitähän ne olikaan?), tuorejuustoja listeriariskin vuoksi ja maksaa ja mitäs muuta?
Oireita ei taas ole juurikaan, ihan kiva niin, niistä ehtii sitten myöhemminkin kärsiä varmasti ihan tarpeeksi ;D
T:myy rv 4+6 (huomenna alkaa 6. viikko!! :D)
Täällä kirjoittelee puoli kuollut äiti, eilen oli taas työpäivä pitkästä aikaa ja tietenkin aivan älyttömän kiireinen sellainen joten olokin sen mukainen.. *haukottelee*
Tervetuloa, ja ennen kaikkea ONNEA uusille odottajille :D
Pitäisi aloittaa tuo pakkaaminen oikeasi kun parin viikon päästä se muutto olisi edessä, mutta miten ihmeessä tuota roinaa voikin olla noin paljon! :0 Ei auta, ei ne tavarat itsestäänkään laatikoihin hyppää joten poistun tuonne hetkeksi pakkailemaan, mutta roikun edelleen ahkerasti täällä taustalla, täytyhän sitä raskaana ollessa levätä ja pitää laki sääteisiä taukoja ainakin vartin välein :D
Terv.Laiska Jenni 4+6, tosiaan huomenna kuudes viikko alkaa :D
Tänään ei juuri ole ollut sitä etovaa oloa kun oli eilen, ja heti alkaa mietityttää onko jotain tapahtunut.. väsymystä kyllä mutta sitä nyt on muutenkin kun tuo kakkonen on keksinyt valvoa öisin..
Nyt se tossa riuhtoo housuista, teletappeja pitää mennä tsiigailee..!
Tervetuloa kaikille uusille!!!
tyttö nukku huonosti koko yön, varmaan tunnin välein ellei jopa useammin inahtanut. aamulla oltiin mll perhekerhossa. siellä on raskaana muutama äiti. tuli juteltua raskaudesta, mutta en tietenkään paljastanut et meillekin on tulossa. puhuin vain et jos joskus tulevaisuudessa tulis kaveri hankittua esikoiselle.
väsymys painaa päälle, mutta se johtuu tuosta esikoisesta. toivottavasti oppisi kesään mennessä nukkumaan kunnolla. huomasin eilisestä ketjusta et parilla muullakin tulee ikäeroksi 1v8kk.
joo, mut pitää lopettaa jos nukahtais itsekin päiväunet
sassa5+2
Eipä täällä mitään erikoista. Olotila vaihtelee siedettävästä vähemmän siedettävään. Siinäpä se. Vatsaa vihloo välillä ja makeannälkä on melkoinen. Pitää vähän toppuutella itseään. Onneksi meidän kotitermiitti pitää huolen siitä, ettei ihan liikaa ehdi napostella ;-).
Hauskaa loppu viikkoa
minni 5+3
Täälläkin väsyttää kauheasti. Mulla toi väsymys on selvästi alkanut alkuviikosta pahentua. Toinen tärkeä oire on tajuton nälkä! En muista että mulla ois aikasemmissa raskauksissa ollut tässä vaiheessa jo näin nälkä. Kiloja tulee tätä menoa...apua!
Neuvolaa en minäkään ole vielä varannut, jospa soittelis viikon päästä.
Onnea plussista uusille!
Meri05 ehkä 4+5 (menkkakierto epäsäännöllinen..mutta jotenkinhan se on laskettava :)
Olen taustalta lueskellut keskusteluja viikkoja ja nyt kun testi näytti plussaa uskaltaudun jo keskusteluun. Lohduttavaa kuulla että muillakin on vähän epäuskoa ilmassa kun itse ajattelee joka toinen hetki tulevaa vauvaa ja tekee suunnitelmia ja seuraavassa kohdassa miettii että jos malttaisi kuitenkin sinne ekaan neuvolakäyntiin ennen kuin kerron edes lähipiirille. Tosi vaikeaa kuitenkin olla hiljaa asiasta. Mukava että täällä voi ainakin sanoa missä mennään
T. Tarunalle rv4+5
Juu, ei ole ihmeemmin väsyttänyt eikä liiemmin enää etovaa oloakaan. Päinvastoin tuntuu kuin olisin energiaa täynnä! Mutta kaikki lämmin ruoka on jotenkin tuntunut epämielyttävältä, sama oli ensimmäisen kanssakin.
Kävin klinikalla verikokeessa tiistaina ja HCG arvot oli kuulemma loistavat, joten uskallan uskoa jo tähän raskauteen. 21.11 olisi sitten alkuraskauden ultra. Neuvolaan en ole minäkään vielä soittanut, kun muistelen että menee kuitenkin sinne lähemmäs rv10 kun ottavat ekan kerran.
Meille ikäeroa tulee kolme viikkoa vajaa 2v, jos siis syntyy laskettuna päivänä (esikoinen syntyi).
Mä en ole vielä kertonut kellekään muulle kuin omalle äidille. Olen lähdössä tyttöporukassa Moskovaan tänään ja luulempa etten pysty pitämään salassa, mutta katsotaan. Jotenkin tuntuu että mitä myöhemmin muut saa tietää sen vähemmän tarvitsee joka päivä selostaa omaa olotilaa kaikille. Ei sillä etteikö siitä olisi mukava puhua, mutta välillä ärsyttää ettei muuta puheenaihetta tunnu enää olevankaan.
Mutta nyt on alettava pakkaamaan ennen kuin poitsu herää.
Onnittelut taas kaikille uusille plussille ja mukavaa viikonloppua!
Pepsis rv4+3
Myypikkuinen:et kuulosta yhtään negatiiviselta!Itse ajattelen samalla tavalla.Olen ollut salaa onnellinen ja iloinen,mutta paljon myös pelännyt,että menee kesken,niin kuin monella on mennyt.Pelko on tehnyt nöyräksi.Mulla oli tosi kipeitä ' menkkakipuja' tossa alussa ja tuhruvuotoa,joka alkoi niistä kivuista.Tästähän se pelko vain lisääntyi!Tämä on ensimmäinen raskauteni,joten ajattelen niin,ettei mulla voi olla niin hyvä tuuri,että minä selviän ilman km:a.
No nyt tuhru ja kivut on pois.Rinnat ovat kipeät ja turpeat.Ja kyllähän ne mun testiviivat koko ajan vahveni ja lopuksi vahvalta näytti,joten uskottava on,että raskaana olen!Mulla ei ole tullut vielä väsymystä eikä pahoinvointia.Erilaisia vihlaisuja ja jomotuksia kohdussa ja vasemman munasarjan päällä on,mutta muuten oikein hyvä ja odottava olo.Paha olo mulle tulee muutenkin,jos syömisestä on pitkä aika! :)
Meitähän alkaa olla jo hyvä pino.Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa!
En ole pariin päivään tänne kirjoitellut, kun liityin tuonne Heinähelmille perustetulle listalle ja on tullut enemmän kirjoiteltua sinne. Onkohan täältä moni liittynyt sinne?
Vähän on ollut huono olo ja väsyttää. Toivottavasti ei tästä huonone, toivoin selviäväni ilman pahoinvointia, kun ei sitä esikoisenkaan kanssa ollut. Saa nähdä kuinka käy.
Me ei olla vielä kerrottu raskaudesta kenellekään, saa nähdä tuleeko isänpäivänä kerrottua vanhemmille ja sisaruksille. Lähimmälle ystävälleni varmaan myös kerron piakkoin, muuten odotellaan lähemmäs niskapoimu-ultraa.
Nyt esikoinen vaatii huomiota, joten pitää mennä - pyllyn pesu odottaa.
Aava06 rv 4+2
Tein eilen testin ja kaksi viivaa tuli!!
Eli laskettu aika on 9.7.
Oon 34v,samoin mies ja tämä on meidän viides lapsi.
Seks on synnytyssairaala mulla.
Ja sitten vielä vähän omaa napaa...
Olen ihan pöhkö ja ylihysteerinen, mutta tilasin huomiseksi acon25:n jotta näen vahvistuuko se viiva alkuunkaan. Alkoi jo kaduttaa kun olin tilauksen maksanut, että mitä minä oikein enää testejä teen, kun plussan olen saanut. No, lupaan sitten jättää tämän ylihuolehtimisen, jos viiva on huomenaamulla vahvistunut. Eihän siinä testaamisessa mitään järkeä ole, paitsi että yritän saada itselleni mielenrauhan, joten ei se ihan hukkaan mene (paitsi jos viiva vieläkin on haalea niin sitten en tiedä mitä teen....)
Olen vähän huono kirjoittamaan tuonne yahoon listalle. Tänne kirjoittaminen on jotenkin selkeämpää, joten voi olla, että tulee tänne enemmän kirjoiteltua.
Mies lähti esikoisen kanssa mummilaan käväisemään joten mulla on nyt vähän omaa aikaa täällä kotona. Äsken jo meinas iskeä todella ykä olo, mutta meni ohi aika pian. Vatsaa vähän nippailee ja tuntuu että pissattaa koko ajan, mutta voi johtua tietty siitäkin että olen juonut aikas paljon. Tuntuu että rinnat on päivä päivältä aina aavistuksen enemmän kipeät. Niin ja jatkuvasti paleltaa.
Mietin että pitäisiköhän varata neuvola-aikaa viikon päästä, kun silloin on tytöllä neuvola ja saattaa olla niin, että se sama neuvolatäti on sekä lastenneuvolan että äitiysneuvolan puolella. Pitääpä kysäistä, jos se ajan varaaminen onnistuisi siinä samalla reissulla.
Iltaa vaan!
Onnea uusille plussanneille! :) Tervetuloa!!!! Vauvaliimaa ja tarrasukkia!!!! :)
En ehtinyt eilen pinoutua ollenkaan, kuten joku jo sanoikin että kai niitä töitäkin pitää tehdä välillä, vaikkei kyllä innostakkaan ;) Nyt oon koko illan yrittänyt saada tätä meidän hirmumyrskynjäljiltä olevaa huushollia edes siedettävään kuntoon, mutta ehdinpäs tänne kuitenkin! :) Ja tuossa äsken katsoin sitä extreme makeover-home edition remonttiohjelmaa ja vollotin ihan täysillä kun perhe sai uuden hienon kodin :DDDDD Huvittavaa... Oon kyllä itkuherkempi nyt kuin esikoisen raskausaikana. Paha olo yltyy tasaisen tappavaan tahtiin joka päivä, tänään jo melkein yökin kun yritin syöttää pojulle iltapalaa. Piti pakottaa itsensä syömään niin sitten helpotti. Näyttää tulevan illalla tää pahoivointi enimmäkseen, päivällä vaan pyörryttää ja huimaa. On ollut tosi rankka viikko, kun oon saanut olla yksin illat kun miehellä iltahommia, saa siinä sitten juosta tukka putkella tuon taaperon perässä :D Nyt se on keksinyt että keittiön tuoleillle kun kiipeää niin saa kaikkea kivaa pöydältä, kuten äitin silmälasit jotka on jo väännetty kertaa vinopäiselle sopivaksi... Ja saipa sitten äitin iloksi vielä ekan uhmakohtauksen kun ei saanut ' hipsiä' (=sipsiä) ja ' shukkulaa' (=suklaata) :DDDD
Ai niin, sitten vakavempaa asiaa, eilen kerroin lapsettomuushoitoihin menevälle ystävälleni että plussasin. Kyllä oli niin vaikeeta sanoa, että meillä tärppäs kerrasta :( Ja toinen oli niin masentunut ja pieni pelokas ääni vaan puhelimessa :( Sanoi että jos ei toisesta hoitokerrasta tärppää niin sitten ei enään yritäkkään, että ei heille sitten ole lasta tarkoitettu :(((( Toivottavasti ne lääkärit sais edes vähän toivoa valettua, minä en tiennyt mitä sanoa ja kaikki mitä sanoi kuulosti jotenkin tyhmältä... Arvatkaapa itkettikö koko illan sen jälkeen :( Mutta itsestä tuntuu ainakin että tein oikein kun kerroin nyt melko heti, olis voinut tuntua siitä vielä pahemmalta jos olisin salaillut asiaa kauan. No, en voi hänelle kauheesti mitään hehkuttaa. Ehkä kun saa tottua ajatukseen niin mun raskaus ei tuntuis niin hirveän masentavalta hänelle. Aika näyttää, pitää toivoa että hoidot tepsis ja hänkin olis kohta raskaana ja kärsimässä ah niin ihanan kamalasta pahoinvoinnista :) Pahoinvoinnista puheenollen vielä, onko teillä muilla maha löysällä? Mulla on melkein kuralla, tulee aina kun on örkki olo, että ei tiedä kummasta päästä tulee... sori jos jotain ällöttää mun jutut ;)
Nyt suihkuun ja nukkumaan!
T:Moonagirl 5+4
Kirjottelinkin jo tonne vanhaan ketjuun... Kun oon ihan uusi, niin miten noi mun tiedot... Jotenkin ne kai pitää lisäillä siihen listaan. Ne löytyy siis tuolta edellisestä henäkuun ketjusta.
On tää jännää tää odottaminen, kun olis vaikka kuin paljon koulutöitä ja täällä vaan huvittais surffailla vauvasivuilla aamusta iltaan!