Lastenvaate-kauppias linjoilla hetken. Mitä haluaisit kysyä?
Kommentit (37)
Tosin valitettavasti vähemmän kuin pienemmille. Yksi syy on sekin, että esim. monet tanskalaiset valmistajat lopettavat kokoon 140. :( Lisäksi isoja vaatteita menee huonommin, joten niitä ei tule ostettua varastoonkaan niin paljoa.
välillä kiertelen varsinaisia lastenvaatekauppoja, varsinkin silloin, kun tiedän sesonkivaatteiden tulleen. Harmittaa niin vietävästi, kun tietyn merkin vaatteet ovat todella ihania ja lapsikin kelpuuttaisi ne päällensä, mutta eivät mahdu. =(
pienten lasten vaatteet ovat usein hirveän epäkäytännölisiä... kauheasti on farkkuja yms jotka ovat arkikäytössä ihan hanurista... miksi pientenkin lapsien vaatteet pitää olla kuin aikuisilla, minä en ikinä haluaisi käyttää pienellä lapsellani jotain nahka rotseja, farkkuja yms
Kivan näköisiä, mutta toimivia - ei kankeita farkkuja, nahkarotseja tms. Esimerkiksi farkuista löytyy tosi mukavia ja kevyitä vaihtoehtoja kun vain hiukan etsii. Tosin hinta lähtee sitten lähes aina 40 €:sta, mikä on aika monelle liian kallia. Sille me kauppiaat emme voi mitään sillä elää meidänkin täytyy ja vaatteet eivät tule meillekään ilmaiseksi.
Myyntiin tulevat jokaisen jälleenmyyjän omalla aikataululla. Meillä hidastaa nettikaupan suuri tilausmäärä tuotteiden myyntiin laittoa, mutta viikonloppuna viimeistään tulevat.
ja laitat vieraiden vanhemmat ostamaan rättejäsi?
Onko Minymoa myynnissä? Milloin uudet haalarit tulevat myyntiin? Minkä kokoinen haalari kannattaa ottaa 2vuotiaalle, 10kg painoiselle, 85cm pitkälle lapselle?
pojille on erittäin vaikea löytää muualta kuin h&m:ltä pinkkiä, lavantelin sinistä ym. kivoja raikkaita värejä olevia vaatteita?
Eikä muutenkaan ole koskaan tullut edes mieleeni, monet tutuistani eivät edes tiedä että minulla on kauppa. En mainosta sitä, mutta jos joku kysyy niin sitten kerron kyllä.
koon 92 haalaria, ehkä jopa 98. Monet ostavat valmiiksi liian pieniä vaatteita, sen olen huomannut.
Aloitko lastenvaatekauppiaaksi, kun olet sitä ihmistyyppiä, joka potee ikuista vauva-kuumetta. Kompensoit myymällä lastenvaatteita siis sisäistä tyhjiötäsi, joka sinua oikeasti vaivaa.
Itsellä menossa rasittava case ja jatkossa kyllä kartan ko. pienempää liikettä. Hyvä palvelu ja hymy loppuvat myyjältä just silloin, kun kuitti on annettu käteen :(
Miksi Suomessa ei valmisteta vakavasti otettavia lasten vaatteita? Kotipajat jne. eivät mielestäni niitä ole.
Pidän kyllä lapsista, mutta vauvakuumetta ei ole.
Olen halunnut yrittäjäksi viimeiset 15 vuotta ja sitten vain ajauduin lastenvaatteiden pariin. Ehkä joskus haluaisin vaihtaa "alaa", myydä jotain muutakin kuin vaatteita. Mutta tällä hetkellä näin on hyvä.
Monella on muuten aivan väärä kuva lastenvaatteiden myymisestä, ei tämä ole pelkkää ihanuuksia ihmettelyä vaan hartiapankilla saa tehdä töitä, välillä kellon ympäri. Ja tylsiä töitä enimmäkseen: hinnoittelua, pakkausta, inventointia, siivoamista jne.
Turhasta valittajia on ja pari vuota vanhaa haalaria on ihan turha tuoda reklamoitavaksi. Mutta oikeat tapaukset hoidetaan kuten kuuluu: joko korjaus tai jos ei onnistu niin uusi tuote / kaupan purku.
Miten lähdit liikkeelle? Kumpi oli ensin nettimyynti vai myymälä?
Mistä läysit tavarantoimittajat?
Kausivaihtelua on, mutta nyt on juuri uusi sesonki alkanut / alkamassa niin kiire on kova.
Mulla on esim. 9 v. joka käyttää n. 150 cm vaatteita. Kivoja ulkovaatteita löytyy pienille lapsille, mutta ei vahingossakaan isoille. Ja vielä huonommin löytyy sisävaatteita. Pitäs vaan mennä ostamaan henkkamaukasta lantiohousuja.