Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenvaate-kauppias linjoilla hetken. Mitä haluaisit kysyä?

Vierailija
18.08.2011 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhasta valittajia on ja pari vuota vanhaa haalaria on ihan turha tuoda reklamoitavaksi. Mutta oikeat tapaukset hoidetaan kuten kuuluu: joko korjaus tai jos ei onnistu niin uusi tuote / kaupan purku.

?!

Vierailija
22/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä lähti ja pikkuhiljaa on kasvettu. Tavarantoimittajia löytyy ihan googlaamalla sekä messuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pojille saa vaan tummia, synkkiä sävyjä?

Vierailija
24/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista yrittäjää löytyy, niin se vain on. Kuluttajavirasto on hyvä neuvonantaja yrittäjällekin jos epäselviä tapauksia tulee. Sieltä ollaan muutamiin tapauksiin saatu hyvät ohjeet.

Vierailija
25/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan suurin osa on turhia. Itse on käytetty / pesty väärin ja sitten väitetään, että tuote on virheellinen.

Vierailija
26/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman hyvän suomalaisen suunnittelijan jotka haaveilevat omasta merkistä ja potentiaalia varmasti olisi. Valitettavasti vain volyymit täällä ovat niin pienet että esim. Molon tapaista juttua ei kukaan uskalla edes yrittää. :( Toivottavasti sellainen joskus saadaan!

Vierailija
27/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit varmasti kertoa sijaitseeko se jossain suuressa ostoskeskuksessa tai pienessä sellaisessa, kaupungin keskustassa, onko se kivijalkamyymälä yms.

En minä kaupunkia kysy :)

Vierailija
28/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä se taitaa jäädä haaveeksi vain...uskallus ei riitä.

Vierailija
29/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä lapsista, mutta vauvakuumetta ei ole.

Olen halunnut yrittäjäksi viimeiset 15 vuotta ja sitten vain ajauduin lastenvaatteiden pariin. Ehkä joskus haluaisin vaihtaa "alaa", myydä jotain muutakin kuin vaatteita. Mutta tällä hetkellä näin on hyvä.

Monella on muuten aivan väärä kuva lastenvaatteiden myymisestä, ei tämä ole pelkkää ihanuuksia ihmettelyä vaan hartiapankilla saa tehdä töitä, välillä kellon ympäri. Ja tylsiä töitä enimmäkseen: hinnoittelua, pakkausta, inventointia, siivoamista jne.

vaikka itse en ole juuri kaupassa töitä tehnytkään. Ei kai kukaan jaksaisi ihastella lastenvaatteita päivätöikseen. Kai työssä pitää vähän työn tuntua ollakin. Sitäpaitsi itse aivan erilaista työtä tehneenä tuollainen pakkaaminen ja hinnoittelukin kuulostaa piristävälle vaihtoehdolle. Tuossa sentään saa varmasti jotain aikaan ja tulos edistää asioita.

Vierailija
30/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitko harkita ottavasi myyntiin vähän reilummin unisex-vaatteita, eikä niin selvällä sukupuolijakaumalla kuin useimmat muut kaupat. Aika monet poikien äidit etsivät epätoivoisesti vaatteita pojille, värikkäitä, reippaita ja sellaisia jotka voi sitten jatkossa kierrättää pikkusisaruksille sukupuolesta riippumatta. Nämä vaatteet yleensä loppuvat kaupassa kuin kaupassa, kun lapsi on n.2v ja siirrytään liekki/pääkallo ja glitter/hello kitty -osastoihin.

Vierailija
31/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea motiivi ei ole se, että saa omalle lapselleen vaatteita vaan pitää todella haluta yrittäjäksi ja olla valmis tekemään töitä, töitä ja vielä kerran töitä. Tämä on yksinäistä ja riskialtista puurtamista, oman myymälän vaatteita ei välttämättä aina halua katsella enää kotona lasten päällä jne.

Mutta onneksi on kivoja asiakkaita ja ainahan uusien mallistojen myyntiin tuleminen on yhtä hauskaa. :)

Vierailija
32/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi aina etsiä uusia merkkejä, mutta esimerkiksi meillä on tällä hetkellä jo niin paljon valmistajia että uusia ei juuri mahdu kuvioihin.

Vierailija
33/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tilaatko vain vakituisilta toimittajilta? Käykö myyntiedustajia paljon?

Vierailija
34/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos seurasta!

Vierailija
35/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tilaillaan seuraavat mallistot. Hauskoja matkoja ovat! :)

Mutta nyt todellakin poistun. :))

Vierailija
36/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuinka hyvin lastenvaatteiden myyminen kannattaa?

Olen yrittäjä itsekin, mutta ihan toisella alalla (siis en kauppias lainkaan) ja olen miettinyt jotain tuollaista, mutta pelkään että kannattavuus on kuitenkin huono ja saa tehdä järjettömästi töitä.

Siis ihan euroja. Mikä on liikevaihto? Paljonko tulee voittoa? Kuinka paljon palkattua henkilökuntaa? Paljonko teet töitä?

Vierailija
37/37 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan näin, että lastenvaate nettikauppoja on PALJON ja pitää erottua hyvin päästäkseen pinnalle ja saadakseen paljon asiakkaita, että tämä kannattaa. Kivijalkamyymälässä päivät ovat erilaisia, toisina päivinä paljonkin myyntiä ja toisina päivinä vain kymmeniä euroja.

Itsellä myös lapsia eikä vaatteita kyllä enää omien päällä halua nähdä kun niitä katselee liikkeessä päivät pitkät.

Yrittäjyys tällä alalla on aivan ihanaa, itse nautin esillelaitosta, hinnoittelusta, paketoimisesta, asiakkaiden kohtaamisesta yms. Siivoaminenkin on ihanaa puuhaa, myymälä pysyy siistinä ja järjestyksessä, jolloin asiakkaat myös tykkäävät :D

Jos yrittäjäksi haluaa - eikä siis palkkaa työntekijöitä on jaksettava tehdä töitä. Työpäivähän ei lopu siihen että laittaa kivijalkamyymälän kiinni, myös nettikaupan tilaukset on viikonloppuisin hoidettava jotta asiakkaat pysyvät tyytyväisenä ;)

Jos tästä NAUTTII, niin ei tämä työltä tunnu! Joka päivä tulen ilolla töihin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän