Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet vanhemmista, joiden lapsella on hautajaisissa

Vierailija
18.08.2011 |

tummat kevyttoppahousut, liekkikuvioinen musta collegepaita ja Kuoman talvisaappaat. Hautajaiset siis talvella, onko mielestäsi sopiva asu?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi lapsiani todellakaan ulkovaatteilla hautajaisiin - siis muistotilaisuuteen. Haudalla ja kirkossakin ehkä toppakengät ja -housut voisivat mennä. Liekkipaita on totaalisen EI. Mieluummin joku ei-musta, mutta hillitty fiksumpi paita jos sen mustan vaatteen hankkiminen on niin hankalaa.

Vierailija
22/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä laittaisi pienella lapselle mustaa tai edes tummaa päälle!! Tietenkin riippuu lapsen iästä!!!

Pienet lapset eivät ymmärrä kuolemaa, eivätkä osaa surra ,joten en ymmärrä miksi heidät pitäisi pukea surupukuun.

Mutta juhlavaatteet ehdottomasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka heitä ei sitten voi pukea surujuhlan mukaisesti

Vierailija
24/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet lapset voi osallistua hautajaisiin mutta kyllä pienetkin lapset pitäisi sinne asiallisesti pukea. Kuulostaa aika karmealta asuvalinnalta tuo ap:n kuvailema. Varmasti jotain siistimpääkin tummaa löytyisi, jos ei omista kaapeista niin vaikka lainaksi joltain tai kirppikseltä, jos rahasta on kiinni.

mutta minusta pienet lapset ei kuulu hautajaisiin

Vierailija
25/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En moiti enkä paheksu ainakaan ellen varmuudella tiedä, että varallisuus on sellainen, että voisi hankkia kunnon tamineetkin.

Serkkuni tytöillä oli isomummon hautajaisissa tummanpunaiset mekot, mutta tiedän että heillä on taloudellisesti tiukkaa, joten ihan ok minusta. Enemmän häntä varmaan harmitti, koska kaikilla muilla lapsilla oli mustat puvut ja mustat / harmaat mekot ja hameet.

Vierailija
26/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässäkin sanoisin, että riippuu lapsen iästä. On korrektia, että kouluikäisellä on juhlavaatteet (tai edes tavallisia arkivaatteita siistimmät), mutta ihan pikkulapsella riittää kyllä siistit, mutta nätit arkivaatteetkin. Esim. vauvalla voi ihan hyvin olla perusbody ja potkuhousut, parivuotiaalla voi olla vaikka nätit sametihousut ja nätti paita, vaikka niitä käyttäisi arkisinkin.

Mutta edelleen, jos nyt joku koululainen on jonkun mielestä liian arkisissa vaatteissa, niin onko tuo maailman kamalin asia? Itse en varmaan edes kiinnittäsi asiaan huomiota, koska varsinkin jos itse suren vainajaa (eli on ollut läheinen) en varmaan edes tajuaisi, mitä ihmisten päällä on. Ja jos taas olisin itse etäisempi, ajattelisin varmaan, että kyseessä on niin läheinen ihminen, että hän voikin tulla missä vaatteessa haluaa. Ymmärtäisin jopa, että suuren surun keskellä ihminen ei muista pukeutua etiketin mukaan. Unohtaahan moni omaista surressaan muitakin asioita. Ihmismieli on joskus sellainen.

Vierailija
27/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni tytöillä oli isomummon hautajaisissa tummanpunaiset mekot, mutta tiedän että heillä on taloudellisesti tiukkaa, joten ihan ok minusta. Enemmän häntä varmaan harmitti, koska kaikilla muilla lapsilla oli mustat puvut ja mustat / harmaat mekot ja hameet.

on kyllä ollut lapsena punainen mekko hautajaisissa. Ei ollut kyse siitä, ettei vanhemmilla olisi ollut varaa, vaan lähinnä siitä, ettei ainakaan silloin tainnut olla tapana pukea lapsia mustiin. Selvästi oli juhlamekko kylläkin. Eikä etiketti edes vaadi pieniltä LAPSILTA surupukua!

Vierailija
28/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes muista,mitä minulla ja lapsilla oli päällä äitini hautajaisissa. Se oli niin pitkää, pimeää syöveriä, että en ole kyllä ensimäisenä miettinyt, mitä panemme päälle ja mitä joku av.mamma saattaa ajatella meistä.

tässäkin sanoisin, että riippuu lapsen iästä. On korrektia, että kouluikäisellä on juhlavaatteet (tai edes tavallisia arkivaatteita siistimmät), mutta ihan pikkulapsella riittää kyllä siistit, mutta nätit arkivaatteetkin. Esim. vauvalla voi ihan hyvin olla perusbody ja potkuhousut, parivuotiaalla voi olla vaikka nätit sametihousut ja nätti paita, vaikka niitä käyttäisi arkisinkin.

Mutta edelleen, jos nyt joku koululainen on jonkun mielestä liian arkisissa vaatteissa, niin onko tuo maailman kamalin asia? Itse en varmaan edes kiinnittäsi asiaan huomiota, koska varsinkin jos itse suren vainajaa (eli on ollut läheinen) en varmaan edes tajuaisi, mitä ihmisten päällä on. Ja jos taas olisin itse etäisempi, ajattelisin varmaan, että kyseessä on niin läheinen ihminen, että hän voikin tulla missä vaatteessa haluaa. Ymmärtäisin jopa, että suuren surun keskellä ihminen ei muista pukeutua etiketin mukaan. Unohtaahan moni omaista surressaan muitakin asioita. Ihmismieli on joskus sellainen.

Vierailija
29/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä keksisi mitään mikä olisi yhtä sopimaton hautajaisvaatteeksi.

Vierailija
30/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asulle sama mutta minusta pienet lapset ei kuulu hautajaisiin

Eivät kuulu sinne vai?

Vierailija
31/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisi omalle lapselleni liekkikuvioista paitaa, mutta jos ei muutakaan tummaa paitaa löydy, niin minkäs teet. Ei toppahousujen kanssa voi oikein valkoista paitaa + kravattiakaan laittaa!

Kaikilla ei ole varaa ostaa hautajaisia varten erikseen vaatteita lapsille eikä itselleenkään.

Ja vaikka ei ap:n mielipide ollutkaan niin, vastataan vielä tähän toiseenkin asiaan: mielestäni jokainen valitsee itse haluaako ottaa lapsensa mukaan edes lähisukulaisen hautajaisiin, työkavereiden ym. hautajaisiin en itse ottaisi lapsia mukaan. Lapset eivät ole koskaan olleet häiriöksi hautajaisissa, eikä lapsille ole jäänyt traumoja.

Vierailija
32/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään tulleen lähiomaiseni hautajaisiin vain tarjoilujen toivossa kuten 18 väittää. Aivan hullu ajatuskin !

Minä en edes muista,mitä minulla ja lapsilla oli päällä äitini hautajaisissa. Se oli niin pitkää, pimeää syöveriä, että en ole kyllä ensimäisenä miettinyt, mitä panemme päälle ja mitä joku av.mamma saattaa ajatella meistä.

Vierailija
33/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieskoista tulee kyllä mieleen että hautajaisvieras toivottaa vainajan alimapaan helvettiin kärventymään.

Vierailija
34/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieskoista tulee kyllä mieleen että hautajaisvieras toivottaa vainajan alimapaan helvettiin kärventymään.

Vierailija
35/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee nimittäin liekkipaidasta hautajaisissa mieleen se vainajan polttaminen uunissa, eli tuhkaus tai sitten vaihtoehtoisesti helvetin lieskat, kuten joku jo mainitsikin. Todella mauton asuvalinta, vaikka pikkulapsesta onkin kyse.

Olisiko mahdollista hankkia/lainata pojalle yksivärinen tumma paita + kauluspaita alle? Kirpparilta tai huutonetistä tms varmaan löytyisi edullisesti ja olisi käyttöä myöhemminkin. Olisi vähän siistimpi asu.

Vierailija
36/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo "helvetin lieskat" -mielleyhtymä tulee siitä minullekin.

Jos et raatsi ostaa mustaa paitaa, laita pojalle joku siisti yksivärinen paita. Minusta pikkulapset voivat kyllä olla hautajaisissa muissakin väreissä kuin mustissa. Taaperomme oli veljensä maahanpanijaisissa kirkkaanraidallisessa toppahaalarissa, alla sukkahousut ja paita. En usko, että kukaan siitä loukkaantui.

Vierailija
37/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten rienausta. Mautonta huumoria jos vainaja poltetaan. Ehkä vanhemmat on onnellisia vainajan kuolemasta.

Vierailija
38/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkseni hautajaisia vuosia käyneenä voi todeta, että mitä varakkaampi ja koulutetumpi suku, sitä paremmin lapset ovat hautajaisissa puettu. Jos varaa on, niin kyllä niillä lapsilla poikkeuksetta on pojilla miesten tapaan musta puku, valkoinen paita, musta kravatti ja mustat kengät. Tytöillä on mustaa, harmaata ja valkoista, joskus tummansinistä. Vauvoilla saattaa olla kokovalkoiset vaatteet.

Sinänsähän valkoinen on ihan yhtä ok väri hautajaisiin kuin mustakin, koska musta on surun väri ja valkoinen ylösnousemuksen väri. Suurin osa papeistakin käyttää nykyisin valkoista stolaa eikä mustaa (molempia saa käyttää hautajaisissa).

KUKAAN ei pue lapsiaan värikkäisiin vaatteisiin hautajaisiin ETIKETIN takia. Ne, joiden lapsilla (tai itsellään) on kirjavat tai värikkäät vaatteet ovat niitä, joilla ei joko ole varaa parempiin tai jotka eivät välitä. Ulkovaatteissa on toki enemmän hajontaa kuin sisävaatteissa, harvalla on varaa tai halua ostaa juhlatakki pelkästään hautajaisiin, vaikka sisävaatteet olisivatkin viimeisen päälle.

Vierailija
39/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

värikkäissä vaatteissa lapsena hautajaisissa. Ajatella, että ihan työksesi olet ollut kyttäämässä ihmisten pankkitilejä hautajaisissa.

Meillä vanhempani ajattelivat, että vainaja ei haluaisi, että lapset on puettu synkkään mustaan. Näin ovat vanhempani sanoneet omista hautajaisistaankin. Ei lapsia mustiin vaan ilon väriin ja katse tulevaisuuteen. Samoin ajattelen itse. Kun kuolen niin lapset ovat tulevaisuus ja he suuntaavat aurinkoon. En halua ketään sellaista hautajaisiini, joka "ammattinsa" puolesta laskee ihmisten tuloja ja miettii, minkä hintaisia heidän vaatteensa ovat.

Kun kuolen, toivon ihmisten ajattelevan, että olen päässyt pois tuskistani ja vapauteen maailman kahleista. Ei mustaa, eikä synkkää lapsille, kiitos.

Työkseni hautajaisia vuosia käyneenä voi todeta, että mitä varakkaampi ja koulutetumpi suku, sitä paremmin lapset ovat hautajaisissa puettu. Jos varaa on, niin kyllä niillä lapsilla poikkeuksetta on pojilla miesten tapaan musta puku, valkoinen paita, musta kravatti ja mustat kengät. Tytöillä on mustaa, harmaata ja valkoista, joskus tummansinistä. Vauvoilla saattaa olla kokovalkoiset vaatteet.

Sinänsähän valkoinen on ihan yhtä ok väri hautajaisiin kuin mustakin, koska musta on surun väri ja valkoinen ylösnousemuksen väri. Suurin osa papeistakin käyttää nykyisin valkoista stolaa eikä mustaa (molempia saa käyttää hautajaisissa).

KUKAAN ei pue lapsiaan värikkäisiin vaatteisiin hautajaisiin ETIKETIN takia. Ne, joiden lapsilla (tai itsellään) on kirjavat tai värikkäät vaatteet ovat niitä, joilla ei joko ole varaa parempiin tai jotka eivät välitä. Ulkovaatteissa on toki enemmän hajontaa kuin sisävaatteissa, harvalla on varaa tai halua ostaa juhlatakki pelkästään hautajaisiin, vaikka sisävaatteet olisivatkin viimeisen päälle.

Vierailija
40/43 |
18.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lupaan, että hän saa tulla se päällä hautajaisiini. En tule haudan takaa häntä rankaisemaan. En halua hautajaisiini ketään sellaista, joka naama norsunvitulla arvostelee surijoiden vaatteita.

Palakoot he siellä helvetin tulessa joskus.

värikkäissä vaatteissa lapsena hautajaisissa. Ajatella, että ihan työksesi olet ollut kyttäämässä ihmisten pankkitilejä hautajaisissa.

Meillä vanhempani ajattelivat, että vainaja ei haluaisi, että lapset on puettu synkkään mustaan. Näin ovat vanhempani sanoneet omista hautajaisistaankin. Ei lapsia mustiin vaan ilon väriin ja katse tulevaisuuteen. Samoin ajattelen itse. Kun kuolen niin lapset ovat tulevaisuus ja he suuntaavat aurinkoon. En halua ketään sellaista hautajaisiini, joka "ammattinsa" puolesta laskee ihmisten tuloja ja miettii, minkä hintaisia heidän vaatteensa ovat.

Kun kuolen, toivon ihmisten ajattelevan, että olen päässyt pois tuskistani ja vapauteen maailman kahleista. Ei mustaa, eikä synkkää lapsille, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä