Mitä ajattelet vanhemmista, joiden lapsella on hautajaisissa
tummat kevyttoppahousut, liekkikuvioinen musta collegepaita ja Kuoman talvisaappaat. Hautajaiset siis talvella, onko mielestäsi sopiva asu?
Kommentit (43)
jokainen ajatteleva aikuinen osaa kyllä tehdä sellaisen ratkaisun, joka ei loukkaa muita. Minä en välttämättä itsekään pukeudu mustiin hautajaisissa, ehkä tummiin nyt kuitenkin. MIelestäni jokainen suree vainajaa omalla tavallaan, jos se oma tapa on se, että pukeutuu mielivaatteisiin, niin sitä pitää voida kaikkien kunnioittaa. Mielestäni hautajaisissa tai muistotilaisuudessa ei tarvita niitä, joilla ei oikeasti ole henkilökohtaista sidettä vainajaan. Kun on henkilökohtainen side, niin sitä osaa kyllä pukeutua ja pukeutua vainajaa kunnioittavasti ilman mitään ahtaita etikettejäkin.
Minusta etiketit ovat tyhmiä ihmisiä varten. Sosiaalisesti älykäs ihminen osaa ottaa huomioon toisen ihmisen ilman etikettejäkin.
Lapset ihmisiä, mutta silti lapsia, ei pikkuaikuisia.
tuntuu ihan hurjalle, että joku kykenee hautajaisissa kyttäämään toisten vaatteita ja pukeutumista... minä olin pikkuveljeni hautajaisissa kaksi viikkoa vanhan vauvani kanssa ja kyllä täytyy sanoa, että pukeutumisen pohtiminen oli ihan viimeisenä mielessä... ikävä, suru, se kamala sumu ja epäuskoisuus... en todellakaan muista, mitä kenelläkin oli päällä ja jos vaikka joku olisi pukenut liekki paidan päälleen, niin en usko, että hän olisi tehnyt sen ollakseen epäkunnioittava tai herjatakseen... kyllä sitä kunnioitusta voi osoittaa muutenkin kuin hienoilla ja tyylipuhtaasti etiketin mukaisilla vaatteilla...
kovin hyvä valinta hautajaisiin. Jos lapsella ei ole mustaa, siistiä paitaa, eikä sitä raaski ostaa (tosin varmasti musta, siisti paita löytyisi kaupasta melko edullisesti), niin sitten laittaisin jonkun muun tumman, yksivärisen ja siistin paidan.
Yksi hyvä vaihtoehto on laittaa pojalle valkoinen kauluspaita ja tämän päälle joku tumma neule- tai vastaava paita.