Eikö mieheltä voi vaatia mitään koska on mies?
Olen suht tuoreessa suhteessa (n. vuosi), kesällä mies asui lomien ajan minun luonani. Itselläni lapsi. Hänellä myös 2 lasta, mutta on aina ollut etäisä.
Asioita joita huomasin:
- Mies ei laita ruokaa. Ei osaa. Ostaa valmisruokia kaupasta. Jos pyysin auttamaan, piti kaikki neuvoa kädestä pitäen. Paprikoita ei älynnyt itse pestä ja keitettyjen perunoiden kuorimiseen pyysi kuorimaveistä.
- Mies ei ymmärrä pestä pyykkiä, heitti vaatteitaan pyykkikoriin ja sitten ihmetteli kun puhtaita kalsareita ei ollut. (Siis toki pesin ne muiden joukossa, mutta meillä pestään aika harvoin pyykkiä.)
- Mies ei ymmärtänyt pestä housujaan, vaikka ne haisivat. Sitten puki ne vielä päälleen.
- Mies ei ymmärrä lapsista yhtään mitään. Ei ymmärrä laittaa aurinkorasvoja, ei ottaa vesipulloa, kyselee lapselta koko ajan mitä pitää tehdä ja toimii sen mukaisesti.
- Osaa kyllä leikkiä lapsen kanssa, mutta ei ymmärrä mitä muuta lasten kanssa oleminen vaatii. Ei ymmärrä mitä tarkoittaa "lasten kasvatus".
- Ei tyhjennä tiskikonetta, koska itse ei sellaista omista, niin ei kuulemma huomaa tuollaisia. Tiskit osaa kyllä jättää tiskipöydälle, kun ajattelee käyttävänsä niitä likaisia lautasia uudelleen...
Tällaisia asioita selostin parille ystävättärelleni, ja vastaus oli "hei, se on mies." Eli ilmeisesti senkö takia pitäisi antaa toisen käyttäytyä kuin lapsi? Tai toimia aikuisen ihmisen äitinä? Häh?
Kommentit (27)
Joku käski haistaa p*. :)
Juu, kyllä mies saa olla ihan sellainen yksilö kuin on, en mä häntä yritä muuttaa. Mutta eihän tuollaisen kanssa voi mitään tasa-arvoista ja tasapainoista avoliittoa rakentaa.
Jos ei mies halua parisuhdetta, niin asia selvä. Jos haluaa, niin olisi varmasti syytä katsoa peiliin.
Meillä ei ole pikkulapsia, joiden yöheräilystä pitäisi olla huolissaan, eikä ole koko suhteemme aikana ollutkaan. Mies vie minut junalle klo 6.20 kaksi kertaa viikossa. Jos ei veisi, kävelisin. Minulla on ajokortti. Pointti on, että en tarvitse sitä, koska mieheni haluaa palvella minua tällä tavalla.
Mies myös maksaa meille siivoojan, joten me emme kumpikaan siivoa oikeastaan ollenkaan. Hän käyttää myös paljon pesulaa, joten vaikka hän ei pese pyykkiä niin en minäkään hänen paitojaan enkä pukujaan pese.
Yritin sanoa, että ap:n kannattaa ennen enempien päätösten tekoa oikeasti ottaa selvää siitä, mitä mies ON valmis tekemään suhteen/perheen eteen. Ja että se ei välttämättä ole sitä, mitä ensin tulee mieleen ja mikä on ns. poliittisesti korrektia.
3
Aikuinen mies ei osaa kuoria perunoita?
JSSAP!
Meillä ei ole pikkulapsia, joiden yöheräilystä pitäisi olla huolissaan, eikä ole koko suhteemme aikana ollutkaan. Mies vie minut junalle klo 6.20 kaksi kertaa viikossa. Jos ei veisi, kävelisin. Minulla on ajokortti. Pointti on, että en tarvitse sitä, koska mieheni haluaa palvella minua tällä tavalla.
Mies myös maksaa meille siivoojan, joten me emme kumpikaan siivoa oikeastaan ollenkaan. Hän käyttää myös paljon pesulaa, joten vaikka hän ei pese pyykkiä niin en minäkään hänen paitojaan enkä pukujaan pese.
Yritin sanoa, että ap:n kannattaa ennen enempien päätösten tekoa oikeasti ottaa selvää siitä, mitä mies ON valmis tekemään suhteen/perheen eteen. Ja että se ei välttämättä ole sitä, mitä ensin tulee mieleen ja mikä on ns. poliittisesti korrektia.
3
Jos ap: n ongelma oli, että tasa-arvoinen ja mielekäs avokkisuhde ei ole mahdollinen, koska miestä tarvitsee piikoa, mitä ihmettä sä oikein horiset poliittisesta korrektiudesta ja tasa-arvosta käsiterakennelmana.
Sun miehesi ei odota, että SINÄ teet omin pikkuätösin joka homman, jotta hänen on mukava elellä. Ja avot, meillä on tasa-arvoinen parisuhde.
Ei ap:llakaan varmasti olisi mitään ongelmaa, jos mies palkkaisi siivojan ja veisi pyykkinsä pesulaan eliolisi ylitpäätään kiinnostunut siitä, miten hommat hoidetaan eikä jättäisi tiskejä, pyykkejä, ruuanlaittoa ja lastenhoitoa vaan silleen odottaen, että kotitonttu tai ap hoitaa ne.
Jos ap: n ongelma oli, että tasa-arvoinen ja mielekäs avokkisuhde ei ole mahdollinen, koska miestä tarvitsee piikoa, mitä ihmettä sä oikein horiset poliittisesta korrektiudesta ja tasa-arvosta käsiterakennelmana. Sun miehesi ei odota, että SINÄ teet omin pikkuätösin joka homman, jotta hänen on mukava elellä. Ja avot, meillä on tasa-arvoinen parisuhde. Ei ap:llakaan varmasti olisi mitään ongelmaa, jos mies palkkaisi siivojan ja veisi pyykkinsä pesulaan eliolisi ylitpäätään kiinnostunut siitä, miten hommat hoidetaan eikä jättäisi tiskejä, pyykkejä, ruuanlaittoa ja lastenhoitoa vaan silleen odottaen, että kotitonttu tai ap hoitaa ne.
Tiedätkö, minulla on myös ja se vielä sen lisäksi mieshoitaa kotia ja lapsia siinä missä minäkin. Minulla on siis autokuskin lisäksi lastenhoitaja ja kotiapulainen ;)
Mutta juu, ap:lle, hyvä että sait etukäteen kokeilla miltä yhteiselo sujuu. Tuollaisen kanssa ei todellakaan kannata laittaa hynttyitään yhteen.
Ja ei, kaikki miehet eivät todellakaan ole tuollaisia.