Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Marrasmassujen torstaiturinat****

03.11.2005 |

Jaahas, täällä sitä sit istutaan, kun ei uni maita. Eilen jännitin lekuria ja paikat hieman pehmenneet, mutta edelleen kiinni. Passittavat ultraan, kun hieman nuo paineet nousseet niistä tosi alhaisista, joita olen tietoisesti yrittänytkin nostaa ja painoa edelleen tullut suht nopeasti. Sopii mulle tuo ultra oikein mainiosti. :) Tulisi vain kutsu nopeasti.

Esikosta on kehkeytynyt ihan mahdoton vilperi iltaisin. Jatkosängystä pomppii sen 1,5 h ajan pois ja eilen lopulta mies sanoi, että testaan auttaako, jos mennään itse nukkumaan. No, poju nousi viimeisen kerran sängystä, kävi kierroksella ja kun joka paikassa pimeätä, kampesi itsensä sohvalle ja simahti heti siihen. Mies kantoi siitä sänkyyn. Sitä ennen molemmat oli paimentaneet heppua sänkyyn jo raivostuttavan monta kertaa. Ikää siis miekkosella 1v 7kk. Onneksi ei sentään pimeää pelkää.

Mullakin on fiilis, että viikkoja tässä saa vielä odotella. Mutta nyt yösyönnille ja josko vielä ehtis nukkuakin...

rv 37

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sinne äpolille ja siitähän soppa syntyi. Kysyin että pitääkö tulla näytille kun on tullut tuommosta kirkasta vähän liukasta nestettä. Noh, kätilö siihen että pitää tilata ambulanssi ja pysytellä vaakatasossa. No tilasin sitten sen ambulanssin ja sillä tutkimuksiin. Oli vähän hölmö olo kun olo oli hyvä eikä supistellu ja sitä nestettäki oli tullu ehkä pari ruokalusikallista. Käyrille laittoivat, hyvin kuulu sydänäänet, sitten tutkittiin side, ei ollut lapsivettä. Sitten vielä ultra ja sisätutkimus. Kaikki hyvin. Kiitos siitä että kaikki hyvin mutta tuli vähän semmonen olo että tässä nyt liioitellaan ja rankasti :) Vähän hölmöläisten meininkiä, tuli ihan koominen olo välissä, että ei tämä voi olla juuri tosi. Ambulanssin setä jutusteli mukavia ja naureskeli että harvemmin on näin rauhallinen synnyttäjä kyydissä. Piti kyllä vastata, että ei oikein tunnu siltä että se nyt olisi tulossa ja selitellä hällekin kuinka hassulta tämä koko touhu tuntuu :)

Sulle joka kysyit, niin lapsi on tosiaan perätilassa ja sen takia käskettiin seurata onko ylävattalla kipua, tarkemmin ei selitetty, tuntuu ettei täällä oikein mitään selitetä kunnolla loppuun että tämmöinen höselökin tajuaisi.

No joo, pääasia että vauvalla kaikki kunnossa. Kalliiksi kyllä tuli tämä mielenrauha, mutta ei kai kaikkea voi ajatella rahassa..

Niksulainen hölmöläisten kylästä ja masukki 37+4

Vierailija
22/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta tulin. Kaikki jees, kohdunkaula pehmenny mutta mittaa 2cm ja visusti kiinni. Ei kuulemma kannata ihan vielä ootella. Jotensakin on siltä tuntunu jo itestäkin, kun ei mitään oiretta eikä tuntemusta oo synnytyksen suuntaan. Luulen olevani niitä ihmisiä, että sitten kun jotakin supparin suuntaista aistin niin se on menoa sen tien.

Nyt alko maaginen rv, en tiiä minkä ihmeen takia rv38 on ollu mielessä heti alusta alkaen. Joku etiäinen, että vois kuitenkin jotain tapahtua? En tiiä, vähän pöljältä tuntuu että minkä ihmeen takia just tätä viikkoa on oottanu. Tosin miehellä on epätavallisen paljon ohjelmaa just nyt, firman illanviettoja ja työmatkakin ens viikolla, että sikäli vois jotain tapahtuakin heti sillon kun se ei oo maisemissa... Eilinen ois ollu merkittävä päivä meille, mutta tuli ja meni ilman tulosta.

Kitty rv 38 tasan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pinoutumassa itse, vaikka päivän kohokohta onkin aina lukea, mitä muut marrasmammat touhuaa! Olisin jo ihan valmista kamaa synnärille, mutta vauva taitaa vielä haluta viipyä ahtaassa boxissaan. Jalat meinaa tunkea keuhkoista läpi, tajuais jo tulla ulos! Isosiskokin (tänään tasan 3.5 v.) ihmettelee, milloin vauva tulee... Eilen ja aamulla tuli vähän limatulppaa, mutta eipä läheskään joka vessareissulla näy mitään, joten ei paljon voi tuonkaan merkin varaan laskea. Odotellaan ja tapetaan vain aikaa... Väsyttää aika tavalla, ei jaksa ihmeempiä tehdä. Onneksi esikoinen päiväkodissa, niin saa siellä seuraa ja äiti levättyä tulevaa koetusta varten. Hyvä idea, että pinoudutaan sitten vauvojen synnyttyä! Olis mieletön järjestää vauvatreffitkin, mutta taidetaan asua vähän eri puolilla maata... Tsemppiä kaikille ja helppoja synnytyksiä :) (itsellä eka imukuppi...)!

Vierailija
24/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa!

Olen ollut vähän laiska kirjoittamaan, mutta pinoa olen kyllä seurannut. Nyt tänään neuvola, kaikki kunnossa, mutta tuo suolistosairaus vähän koettelee, joten koetetaan nyt kipruilla siihen synnytykseen asti. Olin vähän vihainen kun sisätautilääkäri koko jutun suhteen välinpitämätön, onneksi olen sairastanut tautia jo vuosia eikä mikään uusi asia, että välillä ei saa kunnon vastausta lääkityskysymyksiin.

Mullakin on kohdunkaula 2 cm ja pehmennyt. Vauva tosi alhaalla ja supistelee epäsäännöllisesti, muttei kivualiaasti. Voisikohan jo pian olla tulossa?!

Mieliala vaihtelee. Puolison kanssa jatkuvasti jostain riitaa, onneksi hermot eivät vielä ihan riekaleina. Esikoinenkin välillä tosi menevä. Mitenkähän sitten kun kakkonen syntyy...

Oikein hyvää loppuodotusta ja koetetaan jaksaa :)

tuppis 37+1 ja mörriäinen

Vierailija
25/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle juuri terkka saarnasi, että jos rintojen alle, pallean kohtaan tulee kipeä rengas, on heti hakauduttava neuvolaan tai äippäpolille. Se on nimittäin merkki todella pitkälle ennättäneestä raskausmyrkytyksestä. Kun tuo kipu tulee, niin tilanne on jo paha.

En kyllä tiedä, voiko raskausmyrkytys äityä sitten niiiin pahaksi ilman muita oireita. Mun kanssa tämä tuli puheeksi, kun valittelin päänsärkyä, joka muuten nytkin vaivaa. Kuitenkin mulla on pissa puhdas, eikä särkyyn liity näköhäiriöitä. Turvotusta on, mutta sitä on kaikilla näin lopussa.

Ö ? Bile-Hile rv38

Vierailija
26/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö tuli ja meni, sain nukuttua 2,5 h. Päikkäreitä en kyllä ota että pääsen rytmiin takaisin. Luulisi että ensi yönä nukkumatti näyttäytyis mullekin.

Tulin neuvolasta joku hetki sitten ja tuntui tuo 1,5 km kävelyreissukin kovalta hommalta suppareineen kun neuvolassa koiteltiin masua niin paljon. Hyvä uutinen oli se, että vaava on kiinnittynyt. Hassua etten oo tuntenu mitään ihmeempää painetta alakerrassa. Vattanahka vaan tuntuu repeävän pian jos tämä asukki ei kohta ulostaudu. Paineet mulla kohoaa koko ajan, nyt oli 132/86 ja painoakin oli tullu melkein kilo. Meinasivat että ensi viikolla ei varmaan nähdä enää et synnytys käynnistyis ... niinhän ne aina.

Kaikki tuntuu jo hommanneen joululahjojakin ja kaikkee. Mulle tulee ihan ressiä. No, kyllä sitä kerkiää vielä.

katzuska&bebe, 39+1

Vierailija
27/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tänään laskettu aika, YES!!

Käväsin neuvolassa pissa puhdas

rr 115/70

hemppa 127 hyvä että noussu

vauvan sykkeet 144 ja sf 33

Vauva laskeutunut ja pää tuntui juuri ja juuri liikkuvan.

Antoi uuden ajan kun viikkoja 41+0. Kys:iin suoraan kun viikot 41+5 täynnä...

Mutu tuntuma syntyy parin päivän sisällä. Alapää ei todellakaan tarvii kosteutusta!!!Eilen ei pystyny istumaan kun vähän aikaan, vauva protestoi istumista. Ja muutenki oli lantion alua kipee. Tänään varmaan menen istumaan saunaan ja muutenki kuumaan suihkuun. Kivut pahenee tossa neljän jälkeen....outoa...

Tänään pojan 4vee synttärit!! Tein kakun ja iltasella tulee muutama vieras. Limua ja karkkia lapsille ja meille aikuisväelle kahvit.

No eipä sen ihmeempi kuin odotellaan milloin tämä vauveli syntyy =) =)

Eija ja eemeli 40+0

Vierailija
28/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei varmaan sitten ole varsinaista ylämahakipua, kun siihen ei kukaan ole mitenkään reagoinut vaikka olen asiasta valitellutkin. Mulla on varmaan 1,5 kuukautta ollut ylämaha " tunnoton" ja kipeä. Ihan niinkuin joku hankais sitä kohtaa koko ajan ja kosketellassakin tuntuu tosi nuivalta. Onks teidän kipu sellaista " sisäistä" kipua? Mullakin vauva siis perätilassa ja olen ajatellut, että kun se puskee tuota päätään koko ajan juuri siitä kohdasta ja pää on oikeestaan kivun kohdalla niin olen ajatellut että se kuuluu asiaan. Ainakin lääkäri oli sitä mieltä. Tosin meillä päin niihin ei tunnu olevan väliin luottamista.

Neuvola oli äsken ja eipähän mitään uutta. Verenpaineet on vähän kohollaan, mutta ovat olleet jo 3 vkoa. Kävin aamusella kävelemässä melkein pari tuntia ja nyt supistelee. Tietää kävelleensä. Enää 1,5 vkoa sektioon. Apua.

Xtreme, 37+6

Vierailija
29/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs täällä, minäkin saanut joulupöpön!

Meillä on jo ulkovalot pihalla mutta eipä niitä ole kiva pitää päällä kun ei ole lunta!

Pipareita ajattelin ensi viikolla tehä, ja jos vaikka tekis piparitalon.

Luumutorttuja tekis nyt kyllä hintsusti mieli. Olis jo joulu!

maanantaina käytiin tosissaan polilla, ihmettelin vähän kun se kohdun tilanne muuttui samalla kun lääkäri :)

Nyt tullut 0.5cm lisää kanavaa, eli olisi 2.5cm viimeksi se oli 2cm.

Kohdun suukin oli hieman auki, nyt ei sitten ollut. Just just..

Mä lähen vaivoineni pois tästä, toivon että supparit lisääntyis ja voimistuis. Jos ei tarttiskaan olla täällä enää joulukuussa?!

10kaks 38+1

Vierailija
30/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huonosti nukuttu yö takana,puol neljän maissa heräsin suppailuihin jotka sitten jatkukin kolmisen tuntia n.10min välein mutta siihen sitten loppu...mrr...oli taas kipeämpiä kun viimekerralla.Kumpa ne olis tehny jotain kun myös oli sitä vihlontaakin.Otetaan vastaan tehokkaita suppareita kun ei tällastakaan oikein jaksa,toivo herää ja hiipuu :(

Neuvolassakin kävin aamusella,kaikki arvot kohdallaan,paino sama,sf taas 30(vaihtelee 29-30)..sielä oli taas opiskelija mukana,en kyllä halua synnytykseen opiskelijoita mukaan vaikka tiedän et miten ne muuten oppii mutta kun haluaa et kaikki tehään varmanpäälle enkä halua ylimääräsiä kärsimyksiä.Se kuunteli sydänääniä,120-125 näytti masiina,kyllä säikähdin kun ikinä ei oo ollu noin matalat vaik ois vauva rauhallinen.Terkkakin tarkisti ja samaa näytti,hytkytteli vatsaa ja vähän saatiin nouseen.Vauva alko puskeen kantapäätä kylkeen,pyysin opiskelijan kokeilla,tais säikähtää niin oli sillä sellanen ilme että yök...ei tainnu tykätä :(

Otettiin sydänäänet vielä kylkimakuullakin niin saatiin välillä 150:kin lukemaks..helpotti.Tuntuu tuo vauveli olevan ihan väsynyt tänään.

Sain huomiseks ajan lääkärille niin saa tietoo millä mallilla paikat on,hyvä juttu!

Täällä kans noi ikenet vuotaa,eikä oo kiva,koskaan ennen ei oo kyseistä vaivaa ollu et kyllä sekin helpottaa kun vaavi on ulkona.Yks hammastahna ois mikä vois auttaa...parodontax-merkkinen,mut se on suolasen makunen eli tosi pahaa kun vähän kielelläkin maistaa et mielummin oon koittamatta.Apteekista ainaki pitäis saada jos kiinnostaa kokeilla.

Kyllä jotkut on ahkeria,mulla on noi jalat ihan hyytelöö eikä jaksa ees pystyssä olla kauaa...sori,mulla valituspäivä.

Tsup,hyviä jaksamisia kaikille ja myös tositoimessa jo oleville!!!!

*odottelija76,rv 38+3*

Vierailija
31/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein kerinnyt kirjottelemaan kaiken hässäkän keskellä, lukemassa kyllä käyn silloin tällöin mutta mutta, muuttohässäkkää riitti mukavasti kuukauden päivät kun itsekseen järjestelee tavaroita - iso talo on mukava mutta kävellä saa edestakaisin tolkuttomia määriä varsinkin kun ei uskalla kantaa isoja laatikoita vaan tyhjentelee niitä tavara kerrallaan :)

Esikoisen kaks vee synttäritkin on nyt takanapäin ja voi ruveta rauhassa valmistautumaan synnytykseen.

Laskettuhan tosin on vasta 27.11 eikä lääkäri kovasti synnytystä vielä povaillu, kaulaa 2cm ja kiinni on, tosin pehmenneet on ja kovasti turvoksissa koko alakerta. Joka päivä vihloo enempi tai vähempi ja toissa päivänä pakkailin vihdoin sairaalakassiani ku niin vihlo ja selkää jomotti. Mutta kun ei niin ei lähdetä!

Issiassärkyjä täälläkin podetaan, uni tosin maittaa - sen mitä esikoisen poskihammasvalitteluilta saa nukuttua.

Oma olo on valmis synnytykseen, maha ahistaa ja potkut kylkiluissa tekevät kipeää. Vielä en tosin toivo käynnistymistä- esikko pitäisi saada pinnasängystä pois viikonloppuna ja mies työreissulla ens viikolla. Tilasinkin anopin asustelemaan kanssamme jos vaikka lähtö tulee. Meillä nuo isovanhemmat asuvat sen verran kaukana etteivät heti soiton saatuaan kerkiä hätiin ja ystävät lähistöllä tekevät vuorotöitä joten heihinkään ei voi varata. Tässä oonkin valmistautunut yksinäni sairaalaan lähtemään kun aika tulee. Mies tulee perässä jahka kerkiää :/

Se näistä löpinöistä, nyt teetä keittämään ja omenapiirakkaa syömään ihan luvan kanssa, tuota painoa kun tullut vajaat 7kg vasta. Esikoisesta sentäs tuli 12kg :)

Jaksamista kaikille ja onnittelut nyyttinsä saaneille!!

Vieteri rv 36+4

Vierailija
32/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitin tuon meidän kuun listan, ja ajattelin pinoutuakin. :). Kiitos vaan kaikille avuliaille, jotka auttoivat saamaan jo syntyneitä kasaan! Toivottavasti kovin moni ei puutu, ja toivottavasti uudet vauvat sitten ilmestyvät sinne listan perään :).

Tutun kuuloisia vaivoja monilla... taidan siinä suhteessa olla " erilainen" , että mä en vielä haluaisi lapsen syntyvän. Odotan kyllä malttamattomana, ja vihloo ja särkee paikkoja ja yöt on vaikeita.. MUTTA mä toivon vaavin pysyttelevän vielä muutaman viikon masussa. On sitten valmiimpi :).

Tällä viikolla äitipolilla tuli päätös, että sektioon tässä mennään. Ahdas luinen lantio ei anna periksi synnyttää alakautta, joten mikäs siinä sitten. Tärkeintä, että vauvalla (ja myös äidillä) kaikki hyvin...

rv 36+2