Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Marrasmassujen torstaiturinat****

03.11.2005 |

Jaahas, täällä sitä sit istutaan, kun ei uni maita. Eilen jännitin lekuria ja paikat hieman pehmenneet, mutta edelleen kiinni. Passittavat ultraan, kun hieman nuo paineet nousseet niistä tosi alhaisista, joita olen tietoisesti yrittänytkin nostaa ja painoa edelleen tullut suht nopeasti. Sopii mulle tuo ultra oikein mainiosti. :) Tulisi vain kutsu nopeasti.

Esikosta on kehkeytynyt ihan mahdoton vilperi iltaisin. Jatkosängystä pomppii sen 1,5 h ajan pois ja eilen lopulta mies sanoi, että testaan auttaako, jos mennään itse nukkumaan. No, poju nousi viimeisen kerran sängystä, kävi kierroksella ja kun joka paikassa pimeätä, kampesi itsensä sohvalle ja simahti heti siihen. Mies kantoi siitä sänkyyn. Sitä ennen molemmat oli paimentaneet heppua sänkyyn jo raivostuttavan monta kertaa. Ikää siis miekkosella 1v 7kk. Onneksi ei sentään pimeää pelkää.

Mullakin on fiilis, että viikkoja tässä saa vielä odotella. Mutta nyt yösyönnille ja josko vielä ehtis nukkuakin...

rv 37

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄYTYY VALUA että pitäisi soittaa äpolille??? Nyt jo kolmas aamu kun herätessä paikat märät, nyt sitä oli jo reisillekin kerinnyt valua, mutta päivän aikana ei ole sitten tapahtunut mitään. Hajutonta kirkasta nestettä, joten lapsivedeksi epäilen. Yö mennyt erittäin levottomasti, selkää ja mahaa särkee ja koska äpolilta käskettiin olla yhteydessä jos ylämahaan sattuu niin tietenkin olen tarkkailemalla tarkkaillut lähes hysteerisesti että sattuuko se nyt ylämahaan. No, sinnekin välissä, mutta luulen että se johtuu juuri tuosta liioitellusta tarkkailusta.

Hemmetti, ihan hepakassa olen, kun siis tämä vauveli on perätilassa ja sanottiin että jos vedet menee niin pitää tilata ambulanssi. No, kun tietäisi tosiaan kuinka paljon pitää tulla, että voi sanoa vesien menneen?? Verenpaineet on nyt koholla, mutta se johtunee tästä hermoilusta. Ekaa kertaa asialla ja tunnen itseni todella hölmöksi ei tiedä uskaltaako sinne nyt edes soittaa kun olokin on niin epämääräinen ettei osaa selittää. Varmaankin vain sanoisivat taas että no seuraile tilannetta ja tule jos siltä tuntuu. No voi sun helvetti kun tietäis mitä se tarkottaa tuo ' kun siltä tuntuu'

*ihan hermoraunioina kohta*

Niksulainen ja masukki 37+4

Vierailija
2/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ultraisivat tuon lapsiveden määrän? Pieni summa rauhallisemmasta mielestä. Varsinkin, kun kerran tuon perätila ja kaikki. Älä nyt turhaa riskeeraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin lääkäri arveli veden riittävän sektioon asti (joka on ensi viikolla) olen nyt ravannut tuolla äpolilla kun on hienoinen raskausmyrkytysepäily (maksa-arvot koholla ja jotku tokso?....jutut koholla) ja tuo perätila, huomenna olisi aika käyrille taas. En tiedä, tekeekö tämä jatkuva seuranta luulotautiseksi vai mitä. Odottelen nyt pari tuntia, yritän rauhoittua ja mittailen nuo verenpaineet ja pissat ja soitan sinne äpolille. Viiden aikaan aamuyöstä tosiaan oli paikat märät, laitoin siteen, siihen ei ole nyt tullut mitään. Ja nyt loppui nuo kaikki kivutkin kun nousi ylös. Ärsyttää kun yöt menee valvoessa. Massussa liikutaan hyvin, joten uskallan odotella pari tuntia. Yritän lepäillä.

Se sama huuhentaali

Vierailija
4/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo pitkään aikaan pinoutunut, mutta nyt ajattelin pistää näin aamun alkajaisiksi viestiä. Äitipolilla minäkin eilen olin käyrissä ja kokotutkimuksissa. Lääkärin kanssa tutkimusta teki kaksi kandia ja kyllä tuli sellainen koekaniiniolo, kun toinen kandi ei meinannut löytää kohdunsuuta... :-|

Mutta saatiinpa vauva ultrattua oikein neljän silmäparin voimin ja kokoarvioksi mitattiin vaatimattomasti 4400 g. Samaan hengenvetoon lääkäri kertoi kandeille, että tässä on hyvä esimerkki täydellisestä synnyttäjän lantiosta (ehkä osittain mua tsempatakseen). No, selväähän se varmaan onkin, kun oon pitkä ihminen enkä mikään ihan hentoinen ruumiinrakenteeltani.

Paikat olivat pehmenneet, kohdunkaulaa jäljellä 2-3 senttiä ja kohdunkaula sentin auki. Mutta itsellä ei ole mitään suurempia tuntemuksia, että vauva vielä olisi syntymässä. Esikoisen viimeisessä kokoarviossa paikat olivat selvästi hellempänä ja supistelikin tutkimuksen jälkeen. Nyt ei oikeastaan ollut mitään.

Ensi keskiviikkona (la-päivänä) menen sitten uudestaan ja jos ei ole mitään etenemistä tapahtunut, niin rupeavat kuulemma harkitsemaan kypsyttelemistä. Ihan huojentavaa, että ei nyt ihan mahdottoman isoksi kasva.

t. Jogu (39+1)

Vierailija
5/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö jälleen levoton kuten tässä viimeaikoina on ollut tapana:-/ Alkaa tuo pinna kiristymään siihen tahtiin että on vaikeaa puhua miehelle tai edes pojalle ystävälliseen sävyyn. Sitten yöllä kun hereillä on miettii että miks piti taas tiuskia toisille, eikä siinä ole taas poru kaukana, julma ihminen:-( Viimeyön nukuin sohvalla tai oikeimmin pakenin sohvalle. Miehellä kun ei enää kuorsaus riitä nyt pitää peräpääkin sellasta rutinaa että jo hajuhaitan takia pitää meikäläisen nukkua toisessa huoneessa, ARG ku inhottavaa!!

Napuskaan kuuluu ihan hyvää. Illalla vauva oli varsin vilkkaalla tuulella ja tuntuu tuo nytkin möyryävän, taitaa aamupalaa odotella:-) Ei suppareita vaan kuulu missähän nekin luuraa!?! Tänään kun olis se torstai kun äitini veikkaili että syntyy tänään, katin kontit synny!!

Täytyy kait mennä aamupalalle ja sit alkaa siivoon, onkin muutama päivä jäänyt siivouksen osalta pois kun ei yksinkertasesti ole jaksanut.

Vointeja mammat, pökkelö69+masukki39+2

Vierailija
6/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSIVEDESTÄ : siulle, joka mietit että onko lapsivettä vaiko ei niin antasin neuvoks että meet soittamatta näytille. Sitten niitten on pakko tutkia ja voihan olla että tuo lorahtelu on vain vetistä valkovuotoa, joka on erittäin yleistä näillä(kin) viikoilla, mutta ihan mielenrauhan vuoksi näytille.

Ja tuhannesti onnea kaikille pienokaisensa saaneille ja heidän perheilleen. Eilen tuli oikeen haikea olo kun aattelin että kohta ei enää marrasmammat 2005 pinoudu täällä =(.... Tehtäskö treffit koko poppoo ens kevääks tänne ??? =D. No, vauvapuolelle tuutte sit kaikki kertoilee kuulumiset ja yritetään olla siellä ahkerana !

Eilen illalla taas vaavi möyri urakalla. Höpsö työntelee varpaitaan ja pikkuisia jalkojaan kyljistä ulos =). Tulipa oltua valmennuksessakin, aiheena vauvanhoito ! Joopa. Kiva istuu siellä kun muut oli ensisynnyttäjiä ilman mitään kokemusta vauvoista, korkeintaan olivat sylissä pitäneet.... ukon takiahan siellä oltiin ja toivottavasti oli hälle hyötyä.

Eilen tuli myös tilaamani AVENT - rintapumppu ja pari pulloa. Näytti kyllä aika kivalle kapistukselle, josko osaan käyttää..... Nyt sit alkas olla kaik vauvalle valmiina ja tänään luvassa kunnon kauppareissut ! Esikoinen tarttee uuden talvitakin, toinen tyty syyskengät jne. Argh, äskö maksoin laskuja jo vajaalla 2000 eurolla.... kallista tää elämä =D. Josko sitä ei ehtis enää vaavin synnyttyy " shoppailee" netissä(kään) ;o).

Mutta nyt meen viemästä tilaa täältä. Tsuppareita niitä toivoville

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 39+1

Vierailija
7/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvottaa niin pirskatisti. Vaaka näyttää eilisaamusta 2,7 kg enemmän, meinasin tiputtaa silmät päästä kun kävin aamulla vaa' alla. Voi kun pääsis jo synnyttämään, kaikki olis jo niin valmiinakin. Kassit on pakattuna, kämppä puunattu kuntoon ( vessojen siivous vielä edessä ), vauvalle kaikki valmiina paikallaan, pakkanen täynnä ruokia ja leipomuksia tulevia vieraita ja lastenhoitajia varten. Rattaat on tilattu ja maksettu ja pitäis tulla parin viikon sisällä, mutta onneks niillä ei ole kiire kun ei kuitenkaan ekoihin viikkoihin ulos lähdetä. Malttamaton olo.

Joulusta on monet jo puhelleet, mulla myös hirveä hinkun pistää jo joulua valmiiksi. Iso osa lahjoista jo hankittuna lapsille :) vitsit että oon tyytyväinen itseeni kun kerrankin saanut sitäkin puolta hoidettua ajoissa ja vielä halvennusmyyynneistä niin on rahaakin säästynyt. Missä vaiheessa sitä kehtaisi ottaa joulukoristeet esille? Ajattelin kyllä kiskoa tänään mun joululiinan tuohon pöydän päälle ja muutaman kynttilän illalla palamaan, rakastan kynttilöitä ja ihania joulun värejä. Ja jos tämä vauva ei suostu tällä viikolla syntymään niin ensi viikolla voi sen verran hemmotella itseään, että väsätään lasten kanssa ekat joulupiparit. Onneksi joulu on yhdessä hujauksessa täällä sen jälkeen kun vauva on syntynyt, aika menee sitten niin vauhdilla.

Heh, tulipas parempi mieli kun pääsi taas joulua miettimään, ei tunnu nuo turvotuksetkaan enää niin pahoilta.

Niin ja tietämättömille tiedoksi, Sankku on parhaillaan käynnistyksellä, eli hetkenä minä hyvänsä voi ensimmäiset ( ? kai ) marras-geminit syntyä. Peukut pystyssä Sankulle, pikaista ja rauhallista synnytystä.

romena ja elias 38 + 4

Vierailija
8/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ripustin makkarin partsille reilu viikko sitten jouluvalot. Ne ei kyl oo vielä päällä =D. Miusta oli kiva laitella niitä kun ei ollu sormet kohmeessa ! Ja piparitkin aion tässä kohtsilleen tehä. Rohkeesti vaan, mutta kuusen laittaminen vois olla vähän liian aikasta....

Vierailija
9/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEin perheen miesväki sai jostain eilen kuumetaudin. Pojal ei tosin enää aamulla ollu kuumetta, mut eihän toipilasta voinu tarhaan viedä. Siskonsa sinne kiikutin itse jalkaa ontuen. Issias vaivaa vaihdellen. Eikö tosiaan muilla mitään hermovaivoja, KUN EI KUKAAN EILEN KOMMENTOINU??

Neuvolas mulla muuten kaikki ok. HEmppariarvon voin soitella tänään.Paikat oli pehmentynyt ja millon vaan voi syntyä. Saas nähdä sitten. Vaan on vähä epätodellinen olo synnytyksen suhteen.

Putkimies kävi liimaamas pytyn lattiaan ja nyt pitäs vrk asioida varovasti, ettei taas muutu keinutuoliksi. On se kumma kun ei voi mitää ruuveja käyttää, vaan liimaa liimaa. Toivottavasti sitten pysyy paikallaan.

Mitäs muuta vielä, Karjalanpaisti on uunissa, pyykit pyörii ja vielä yks eteisen kaappi pitäs jaksaa räjäyttää järjestykseen....

Eufrosina rv 37+1

Vierailija
10/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan on marraskuulaisia vauvoja syntynytkin jo monta!! Kattelin tuota synnytyslistaa, niin multa on aika monta syntymää näköjään livahtanut ihan ohi:) ONNEA OIKEIN PALJON KAIKILLE JO SYNNYTTÄNEILLE JOITA EN OLE VIELÄ ONNITELLUT!!!!!

Eilinen ilta oli täällä aivan tuskaa. Painoi takapuoleen ja alamahaa poltti niinku olis mielettömät menkkakivut. Kävelin reippaasti ulkonakin, mut ei mitään vaikutusta. Sit lämmitin saunan ja kunnon löylyissä muutama hassu supistus tuli, mut eipä muuta. Ja sit vielä loppuillasta miehen kans peuhattiin, mut ei yhtään mitään tapahtunut. Paitsi äiti oli tietty tyytyväinen..:) Joten kai se on uskottava, että tätä vauvaa ei millään " ässä" konsteilla ulos saada, tulee sitten kun tulee:(

Mut toivon että se hetki ei olis enää kaukana..

Lapsetkin alkaa onneks pikkuhiljaa paranemaan siitä räkä-kuume-yskätaudista. huomenna menevätkin mummolaan, saadaan miehen kans viimeinen kahdenkeskinen viikonloppu ennen vauvan syntymää. Sittenpä sitä ei tiedäkään, milloin ollaan kaksistaan jälleen. Tai toiveissa tietty olis että nyt sit päästäis viikonloppuna synnärille, mut taitaa olla toiveajattelua:)

Pientä siivousta pitäis vissiin tehä, lakanat ainakin vaihtaa omaan sänkyyn. Mä kun sotken ne maidolla ihan täysin jo tässä vaiheessa. Ja pyhien kunniaksi olis ihan kiva uutenkin raivata paikat siisteiksi.

Voikaapa hyvin ja synnyttämään pääseville onnea matkaan!!!

äitykkä ja poikanen rv 37+2

Vierailija
11/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Vaikka en nyt tiedä onko tuossa LA:ssa paljon hehkuttamista kun ei pienellä näytä olevan mitään kiirettä tähän hyiseen marraskuiseen maailmaan. Viikko sitten polilla synnytystapa-arviossa paikat ihan epäkypsät, 2cm kaulaa jäljellä ja kiinni. Eikä puhettakaan että vauva olisi kiinnittynyt. Huokaus.

Toivoisin vaan vauvelin syntyvän pian kun kolmesta lääkäristä kaksi on arvioinut lantioni ahtaaksi :( Kuviin en kuitenkaan päässyt kun juuri se lääkäri, jolta lähetettä hain oli sitten eri mieltä: " ei niin kovin ahdas" . Vähän ihmeissäni olin tästä, koska edellisellä polikäynnillä (rv 37 tehtiin perätilan ulkokäännös) toinen lääkäri määräsi ahtaan lantion takia käynnistettäväksi laskettuna päivänä jollei sitä ennen tule itsestään. ?? Ei vauveli kuitenkaan onneksi mikään iso tunnu olevan, viikko sitten 3,3kg. No, nyt sitten vaan odotellaan, mitäs muutakaan! Onneksi teistä on seuraa :)

Eufrosina jutteli jostain hermosäryistä ja kaipaili muiden kokemuksia. Minulla on ajoittain todella voimakasta etu- ja sisäreisiin säteilevää kipua, joka vie ihan jalat alta. En tiedä mitä se on, mutta kivun voimakkuuden takia luulen, että kyse on pakko olla jostain hermojutusta. Kaikenmaailman kipuihin tässä on kyllä saanut tottua viime aikoina. Kärsivällisyys kasvaa väkisinkin (jos jotain positiivista tästä yrittää hakea) :)

Minulle on viime päivinä iskenyt joku mieletön hyperenergisyys vaikka yöunet on jääny aivan onnettomiksi! Sitten sitä tekee kaikkea hullua vaikka liitokset kropassa natisee; lenkkeilyä, kukkapenkkien kitkemistä, laatansaumojen jynssäystä, lattialistojen puhdistamista, uuninpeltien kiillotusta, aamuöisiä leipomissessioita... Tänäkin aamuna mies tuli 7 aikaan tukka pystyssä alakertaan ja minulla oli jo lämpimäiset valmiina. Heh, toivottavasti se ei kuvittele, että tämä on uusi normaalitila... :)

Hyvää torstain jatkoa kaikille marraskuisille! Koitetaan saada taas aikaan komia pino, on niin mukava lukea teidän kuulumisia!

Lisel rv 40+0

Vierailija
12/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo vieny tytsyn ekkaliin ja koiran kans oltu samal reissul..Tunnin verran käveltiin etana vauhtia, kun 2v poitsukin halus ite kävellä ja hän tietty tutki kaik lehdet ja muut risut..Mut hyvää teki " reippailu" .

(.) EI MITTÄÄN! Ei supista. Eilen kramppas maha vas. puolelta pari kertaa, en pystynyt liikkuu. Se ei siis ollu suppari vaan joku kramppi. Mietin et mikäköhän kramppi se oli? Kenties johtuu niistämisestä ku tätä ikiihanaa räkätautii on ollu päivä tolkulla..

Himpula roikkuu tuolla jossain alhaalla. Kävellessä tuntui et nyt ku häpyliitos antaa hiukan periksi niin Himpula putoo siihen kadulle..Mut ei ne vauvat ihan niin onneksi sieltä putoile.

Mun tarvis alkaa miettii jotain sota suunnitelmaa synnytykseen. Mun ongelma ku on syöksy synnytys. Ja kukaan ei pysty päivystää täällä yötä päivää. Neuvolan tätin kanssakin juteltiin et esim yöllä en saa alaovea auki, asutaan 2.kerroksessa. Päivystävällä talkkarilla on avaimet mut missä lie päivystää koko talkkari?? Mietittiin et onkohan ambulanssilla avaimet? Poliisilla ei ole.

Mun synnytys paikka kun tulee tod.näk olemaan koti tai ambu. Poikakin olis syntynyt jo kotiin jos en olis ollu valmiiks sairaalas. Sairaala ehdotti et voisin sinne mennä makailee ja oottelee, mut MIHIN LAPSET? Ja ei mun pää siellä kestä.

Kätevintä olis et täällä joku " päivystäis" mut meillä ei oo ketään joka vois tulla..No ,toivon synnytyksen alkua vesien menolla tai muulla RAUHALLISELLA tavalla..

Tytöstä tuli eka suppari klo 17 ja tyttö oli pihalla 18.38. Hyvä et sairaalaan ehdittiin. No, poika supisti eka kerran 15.05, katoin just sillo kelloo, kätilö tuli 15.15 ja kohdunsuu oli auki 9cm,lääkäri 15.20 kohdunsuu auki ja ponnistamaan..Kaikki olivat ihan pihalla mun äksönistä!! Kyllä siinä huonekki raiku ku sattu niin mukavasti.....Ja lähtö tilanne oli tytöstä kohdunsuu kiinni ja pojasta se oli sormelle auki..Olen aikalailla hätäinen luonne..

Nyt lähen höpöttämästä!! Anteeksi pohdintani mut jos jollain olis jottain ideoit?

Hormoonihirivö ja Himpula rv 36+

Vierailija
13/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille piiitkästä aikaa. Taustalla olen häärinyt, ja teidän kuulumisia lueskellut. Raskaus sujunut viime viikkoihin asti hyvin. Nyt parin viikon ajan ollut ihan älytöntä turvotusta, päänsärkyä ja vannemaisen puristava tunne rintakehällä. Iho myös rintojen alla arka ja poltteleva. Eilen kävinkin sitten äippäpolilla asian tiimoilta. Virtsassa ei valkuiaista ja paineet kohillaan. Käyrille piirtyi supistuksia jonkin verran. Ultran mukaan vaavilla kaikki kunnossa, painoarvio 3100 g. Labraan passitettiin myös. Kuulemma voi mahdollisesti olla raskausmyrkytys ilman tuota pissan valkuaista ja paineittein nousua, onko näin? Tällä hetkelläkin ihoa rintojen alla polttelee ihan syötävästi...Onko muilla samanmoisia oireita? No tänään saan labratulokset ja kaippa sieltä sitten jatkot selviää..

Kyllä tuli sellanen olo siellä äippäpolilla ollessa että herranguugeli sentään kun kotona on vielä paikat rempallaan ja paljon on vielä tehtävää. Minäpä tilasin 16-vuotiaan veljeni meille täksi illaksi kotiavuksi, saa laittaa luutun heilumaan ja palkaksi lupasin 5 egee per tunti. tekee tosi reippaasti ja puhdasta jälkeä. Itse voinkin sitten keskittyä noihin leipomis ja ruuanlaitto juttuihin. Huomenna ajattelin sitten lähteä shoppaamaan kaikki loput vaavin tarvikkeet kun tulee ekat äippärahnat. Armottomana jouluihmisenä voisin myös puketit jo katsella valmiiksi, niin ei tarvii sitten pienen nyssäkän kanssa niitä lähteä haalimaan kiireellä!

Mutta tämä minusta, voikaa kaikki oikein hyvin ja kyllä ne meidänkin synnytyspäivät tulee ja pian....!!!

T: Onni78 ja vaavi rv 36+4

Vierailija
14/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa.

Ihan ekaksi onnittelut kaikille, jotka ovat lapsensa saaneet.

Täällä alkoi reilu viikko sitten supistella ihan kunnolla, ts. kivuliaasti. Sen jälkeen niitä on ollut epäsäännöllisin väliajoin, mutta ei muutamaa enempää.

Eilen olin äippäpolilla taas sokerien takia ultrassa ja synnytystapa-arviossa. Synnytys on alkanut aika paljon jännittää, varsinkin, kun paino pompsahti taas taannoin pari kiloa. Ajattelin, että pikkuinen painaa jo lähes viisi kiloa. Onneksi olin väärässä. Painoarvio oli vain 2890 g. Lääkäri kyllä sanoi, että lapsi luultavasti syntyy keskikokoisena. Lisäksi kohdunkaulaa oli 2 cm ja lantio luotu synnyttämiseen. Siis lääkäri arveli, että synnytyksestä tulee hyvinkin helppo. Onneksi ! Kivi putosi sydämeltä.

(.) liikkuu edelleen hyvin ja saa aikaan ihan kunnon potkujakin välillä. No niin kait, kun ajattelee, että mun sf-mitta on ollut koko ajan yläkäyrillä ja maha on todella ISO nykyään ulospäinkin. Nyt sitten selvisi, että pikkuisella on siis reippaasti tilaa. Tuohon kun lisätään vielä pitkä napanuora, niin mikäs siellä riehuessa. Kun ei vaan viihtyisi liian hyvin. Äiskä ja iskä toivoisi tapaavansa ihan livenä jo mahdollisimman pian.

Ja eikun lenkille

Ö + Bile-Hile tasan 38

Vierailija
15/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on moni marraskuulainen jo saanut vauvansa. ONNEA KAIKILLE !!! Voi että, kumpa sitä itekkin pian. Vaikka itellä la vasta kuun lopussa 25.11.. mutta kyllä sitä toivoo saavansa sen aikaisemmin. On jotenkin niin kypsä olo jo tähän mahaan, että ei jaksais mitään enää. Turhautumista vaan..

Maha on pinkee koko ajan, supistaa ja selkää särkee, joten mitään ei jaksa tehdäkään. Arrrgh..

Eilen olin teatterissa ja vähän jännitti miten se menee, jos tarvii pissalla juosta. Mutta hyvin meni ja kivaa oli. Vaavi säikähti ja aloitti potkinnan aina kun tuli kovia ääniä.

Yks kaveri kysyi, että onko mun viisasta enää lähteä teatteriin istumaan.. hei haloo, tuli sellainen olo, että rampako tässä onkin ja kai sitä nyt ite tietää mikä on hyvä ja mikä ei. Ja vielä kun pääsee teatteriin, pian ei pääsekään yksin ihan minne vaan.

Joulua tässä jo tekis mieli laittaa ja ihan hirveesti tekis mieli jo laatikoita ja rosollia...nam nam.. ja joulusuklaata.. nam nam

Hyvää torstaita kaikille !

-marica ja elmeri 36+6

Vierailija
16/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks onnittelut kaikille nyyttinstä hakeneille, joita en ole vielä onnitellut! Viestejä oli eilen niin paljon, ettei perässä pysynyt.

Tänään rupes ärsyttään (siis ilman yhtään puhelinsoittoa!) kaikkien sukulaisten odottelu... siis se että odottavat vauvan syntymää. Eihän se odottamalla synny! Ite yritän tsempata itteeni ajattelemaan, ettei tässä vielä mikään kiire ole...

Joulua en vielä ole hirveenä miettinyt. Lahjat varmaan käydään ostamassa sitten nyytin kanssa. Mitähän siitäkin tulee! Kynttilöitä olen kyllä poltellut jo reilun viikon ajan. Sen tavan aloitan yleensä hyvissä ajoin lokakuun puolella. Tänään oli tarkoitus leipoa ekat tortut ja piparit pakkaseen, kun lupasin miehelle tehä pullaa. Niin kuinkas kävikään väsyneenä illalla kauppaan ja unohin ostaa taikinat (kuinka hajamieliseksi sitä vielä muuttuukaan...)! Ja kun siihen lähikauppaan on 4 km, niin 8 km:n yhteenlaskettu lenkki ei houkuta... tosin koiruus varmaan tykkäis ja josko suppareihin sais potkua, tai ylipäänsä vauhtia.

Napaan ei mitään uutta, liikuttaa välillä peppuaan ja jalkojaan. Iltasin onneks likkuu reippaammin. Huomiseen neuvolaankin nähtävästi keretään, vaikka terkka jo viime viikolla toivotteli tervemenneeksi synnärille. Ei tämä kaveri näin äkkiä masusta ulos halua tulla!

Nyt taikinan tekoon ja koiruuden kanssa ulkoileen niin saa tähänkin päivään vähän vauhtia.

Hertta kera vauvelin rv 39+6

Vierailija
17/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kurja olo. Oteltiin isännän kanssa eilen ja itkin sitten varmaan koko illan ja pesin pyykkiä yöllä ja astiatkin tiskasin. Ei meinannu uni tulla kun oli niin paha mieli. Vieläkin on.

Esikoinen sentään otti ja nukku KOKO HELA NATTEN!!! siis ekan kerran varmaan viikkoon. Kivaa, taidan siis laittaa ens yöksikin pyykkikoneen pyörimään (pihi kun on niin yösähköllä on halvempaa)

Tuntu sit siinä nukkumaan mennessä ettei masukaan ole kunnossa kun ei mitään tee. Mutta kaippa se mieliala vaikuttaa vaaviinkin ja nukkumassahan toinen oli.

Onhan tuo nyt möyriny jonkun verran. Taitaa olla jo kiinnittynyt kun ei nyt nostele päätään enää ylös.Kait se vaikuttaa niihin liikkeisiinkin jos pää on jumissa niin mihkäs sitä sitte kääntyy.

Juup. Semmosia meille. Pitänee vetää hiilet alas ja ottaa unet.

Pilponaatti 37+2

Vierailija
18/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennus vaivaa mutta eipä se mitään. elämää tää vaan on. kaikki muut synnyttää, mä en. olo on kauhea, aamulla puoltoisttuntia melki huusin suoraan huutoa ku mahaan sattu. ei vaan tainneet olla suppareita ku ei maha varsinaisesti kovettunu. muuten kyl supistelee mutta tuloksetta. perjantai-illan vietin äitipolil hämeenlinnas kun oli oikees kyljes monta tuntia niin kovaa kipua ettei oikein mistään tullu mitään. käyrillä olin, vauvan syke vaihteli 120-190 välil jatkuvasti mikä kuulemma on erittäin hyvä. sit supistelikin muttei kipeest. lääkäri teki sisätutkimuksen, kaulaa olikin nyt sitten 3cm ( että paris päiväs tullu se sentti takas) ja suu kiinni mutta hieman paikat pehminneet. et vittu joo. ei paljon naurata. nytkin on kovin outo olo mut ehkä johtuu vaan stressist. mies taas huonossa kunnossa. :( ja lauantaina ois hänen 25vuotis synttärit. taitaa mennä mun ilta makoillessa kun ei oo kauheen seurallinen olo lainkaan. tänään sit myös tölväsin meitin autoa ku vein miestä sairaalaan. itkuhan siinä tuli vaik mies ei ollu moksiskaan ku ei kai tullu mitään jälkee puskuriin.

niksulainen: minkä takia sun käskettiin soittaa polille jos ylävattaan koskee? perätilan vuoksiko? kyselen vaan sillä ku tuo aamullinen kipu mulla oli alkuun ylävattalla. ja närästystä ei ollu ku söin rennietäkin siinä.

joo mutta onnittelut kaikil jakautuneille ja muille vointeja ja hauskaa päivää.

-neitoperhonen ja Toukka 37+1

Vierailija
19/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä se aika menee, vast oli maanantai! Toisaalt tuntuu just samalta kun monesta muustakin, ettei aika kulu millään :(

Meiän uko lupas tulla mun seuraks ens viikolla muutamaks päivää kun kirosin että on nii samperin tylsää päivät pitkät yksin :) Tosi jees! Taidanki laittaa sen leipomaa mun kanssa karjalanpiirakoita niinkun joskus tehtiin kun ite olin pentu, ne on niin hyvii :D Tuleva Pappa on niin kovasti innoissaan uudesta tulokkaasta... Muut myös. Kaikille eka lapsenlapsi ;)

(.) Eilisestä asti ollu tosi huono ja heikko olo :( Tietäskö kukaan mist moinen mahtaa johtua?? Lantion seutu on kun kuukautisten aikaan ja välil suppailee lujastikki. Muuten on tosi heikko olo, kädet tärisee ja ei jaksais kun maata vaan :( Vaikka syönykkin olen ihan hyvin... Massussa liikutaan jaksoittain tosi hyvin, mut aika paljon on hiljasta möyrimistä. Nukkuu paljon. Mahtasko olla yhtä rauhallinen ulos tullessaankin?? Ja sitte noi ikenet edelleen vaivaa :( Eik tosiaan kellään muulla?? Mul on ilmesesti aina kaikkee omituista... Onneks noi issias-kivut on hiukan laantunu (Kukas niistä kyseli?). Pahimmillaan en päässy sohvalta/sängystä ylös ja kävellessä vetää välillä toinen jalka ihan tunnottomaks ja tuntuu alta menevän.

Tuli taas omaa napaa... Tsori!? Ihan pakko viälä iloita, että isäntä sai sitten töitä tosta ihan läheltä :D Ei tarvii enää ajaa kauas ja varsinkaan tähän aikaan kun tarttis muakin lähtee jossai välis hakemaa...

Jos hiukan menis latailee taas konei pyörimää ja sit maate taas... josko ei nii heikottais :( Hyvää odotuspäivää taas kaikilla Hipoille :D

Jonsku ja Tiitiäinen rv36+1

Vierailija
20/32 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ahdistava ilta eilen. Mulla vihloo ja juilii maatessa ihan sika paljon alapäähän..Jomottaa ja jomottaa.. TOSI KARSEA TUNNE! Sit vielä rupes vihloo koko vasenta jalkaa.. Ei meinannu uni tulla millään, huoh!

Vaavi on edelleen rauhallisempi mitä on ollut. Tänään sain kuulla, että mulla on iso maha ja että maha on yhtä äkkiä kasvanu tosi paljon:) Kiva kuulla vaihteeks näinkin päin, ku viimeviikolla kuulin kuinka PIENI mun maha on:) Keskiverto taitaa olla, heh:)

Ruoka ei meinaa maistua, tai hm... varmaan maistus, mutta laiskuus on iskeny eikä viittis " kokoajan" olla syömässä. No, nyt tein jauhelihakeiton, helppoa=)

Ens tiistaita odottelen kovasti, sillon siis se lääkärineuvola...

Jaksamisia kaikille.. mullakin meinaa masennus välillä pukata ku tuntuu että kaikki muut saa jo vauvan paitsi minä;) Vaikka eihän se niin ole:)

SaJuTu 36+1