Mikä v**** teitä vanhempia vaivaa?!?!?!?
Lapsi, ekaluokkalainen, tuli eilen koulusta ja hoilasi petri nygårdin jotain paskabiisiä. Kysyttäessä vastasi, että hänen kaverinsa vanhemmat olivat ostaneet tälle pojalle sen cd:n- ja olivat ihan sen pojan puhelimeenkin niitä biisejä laittanut!
Myös cheekki on kuulemma v**** kova räppäri, oli joku sanonut.
Olivat sitten koulussa välitunnilla yhdessä koko kaveriporukka kuunnelleet tätä musiikkia.
Mitä liikkuu näiden vanhempien päässä? Miksi lapsen annetaan kuunnella lauluja kännissä olemisen hauskuudesta yms. asioista, joista sen ikäisen ei tosiaan pitäisi tietää vielä edes yhtään mitään?? Mitä hienoa siinä on?
on nyt sitten kiva, kun tuo oma ekaluokkalainen vinkuu että hänenkin pitää saada petrin cd!!!
Juteltuani kaverini kanssa, joka on päiväkodissa töissä, tajusin, että taidan olla ainoa joka on sitä mieltä, että yhdenkä edes ala-asteikäsen ei
pidä moista paskaa kuunnella. Päiväkodin lapset kuulemma hoilaa noita samoja räppibiisejä myös..
HUH. Johan helpotti.
Kommentit (76)
Ei pidä nähdä musiikka peikkona, joka auttamattomasti ahmii lapsiuhreja.
mutta tälläkö se hyvä roolimalli määritellään? Kalliilla autolla?? Ei kai nyt sentään, vaikka ihan kunnioitettava saavutus kai onkin....
Kokeile repiä käsiraha ensin, sit kokeile maksaa kk.eriä.
Kyllä Cheek on aika raskaansarjan kaveri.
sillä ihan totuuksiahan laukoo. Eri asia on, jos alkaa laulaa petri nygårdia :)
"Muille annan sinulle en, sulla on pieni tiedäthän sen, markalla annan pennillä en, penni on pieni tiedäthän sen"
Ihan nyt vasta tuo rallatus muistui jostain mieleen, rallateltiin sitä kavereiden kanssa neljännellä luokalla.
Nyt olen ihan kunnon äiti neljälle lapselleni..=)
mäkin huolestuisin jos lapseni kuuntelisi jotain Cheekiä ja Petriä, kun Suomesta löytyy niin paljon parempaakin räppiä.
mutta tälläkö se hyvä roolimalli määritellään? Kalliilla autolla?? Ei kai nyt sentään, vaikka ihan kunnioitettava saavutus kai onkin....
Kokeile repiä käsiraha ensin, sit kokeile maksaa kk.eriä. Kyllä Cheek on aika raskaansarjan kaveri.
Cheekiä tuntematta, minusta ei ole häävi roolimalli, että pistää rahansa sikakalliiseen autoon. Muutenkin autoilussa pitäisi opettaa, että pieni on kaunista ja ekologista. Ostakoon vaikka sitten tonnejen hintaisen fillarin tai superhienon skeittilaudan.
Meillä muten kaikki autot on osatettu käteisellä, ei kk-erillä :D. Viimeisin hankinta oli 29 0000. EI Bentley, mutta ihan mukava.
Cheek ajaa 200.000,eur maksavalla 4-vetoisella 560 hevosvoimaisella Bentleyllä ja kaveri puhuu suomea on Suomalainen. Ansainnut kovalla ja pitkäjänteisellä työllä.
Voiko nuorella olla parempaa roolimallia?
mm. sillä.
Ei meitin eskarilaisella oo vaan mitään hajuu tommosesta musiikista.Eikä sen kaverit ainakaan kuuntele.Kyllä sitä vanhemmalla ikää sit oppii mut ei ihan kakaroitten tarvis.Mä laitan ainaki radion pienemmälle jos radiosta tulee joku biisi missä kiroillaan tai juontajat kiroo.Ei sitä väkipakolla tarvi tuputtaa.Kyl ne oppii jokatapauksessa mutta vältellä voi niin kauan kun pystyy.Oon sanonu et aikuset käyttää tollasta kieltä mutta lasten ei tarvis käyttää.
Mikä vaivaa, olet itsekkin vanhempi?! Et ehkä tee musiikin suhteen kasvatuksessa virheitä, mutta jossakin toisessa asiassa kyllä. Se saattaa sitten herättää kysymyksen, mitä sinun päässäsi oikein liikkuu?!
"Sant Pauli ja Reeperpaan, sinne veri vetää uudestaan" Irwinin kappaletta, enkä ymmärtänyt siitä hölkäsen pöläystä. Vanhempani muistelevat, kuinka heitä nauratti..
Ihan raitis ja terve aikuinen olen ja hyvässä työssä...:)
mun 9v.tyttö oli kuullut noita lauluja kaverillaan joka soitti niitä youtubesta. ei tykännyt. tytöllä on omat aivot ja hyvä maku. kotona ei kiroilla niin ei lapsetkaan kiroile. tyttö kommentoi vaan että olipa tyhmiä sanoja. poika on ekalla ja kaveri-piiri sen verran lapsellista etteivät tuollaista vielä harrasta, mutta poika ei muutenkaan tykkää kiroilusta, siitä on juteltu ja hän on sanonut että tietää kaikki kirosanat muttei halua niitä toistaa, ja ollaan sovittu että mielessä saa vaan kiroilla. näin meillä. en voi sietää kiroilevia lapsia!
se on vaan musiikkia... en kyllä itsekään pidä kaikesta musiikista ja sanoituksista..menevät yli hilseen, mutta se on vaan musiikkia.
kun kuulin mitä sieltä tulee. Mutta kun ei noista lauluista aina tiedä mitä tuo tullessaan, jos ei ole itsekään aiemmin kuullut, että tietäis heti sammuttaa.
Mutta ensiksikin, vaikka tekstissäni on kirosanoja, niin en koskaan kiroile lasteni kuullen, enkä kyllä muutenkaan. Nyt ne tuli vähän niinku asiaa painottaakseni. Olettaisin, että täällä kuitenkin on aikuisia näitä lukemassa. Että minulta ei lapseni kiroilemisen taitoja kyllä opi!
Joku kirjoitti 7-luokkalaisena kuunnelleensa jotain saman tyylin musiikkia ja juoneensa kaljaa (?), mielestäni siinä on IHAN VAAN pikkunen ero ekaluokkalaiseen nähden. Seiskaluokkalaisilla on koulussa myös seksuaalivalistusta, ekaluokkalaiset tuskin sitä vielä tarvitsee.
Muistan, että joskus on kuunneltu raptoria serkun kanssa, mutta ei kyllä hajua, minkä ikänen silloin olin.
Sen kuitenkin voin vannoa, että äitini tai isäni ei minulle kasettia olisi ikipäivänä ostaneet, ainakaan ala-asteella, he eivät varmaan myöskään tienneet, että olin sitä kuunnellut.
Eikä kyllä tienneet serkkunikaan vanhemmat. Ja aivan varmasti ois vanhempani saaneet paheksuvia katseita jos oisin esim.kaupassa noita sanoja laulellut.
Nyt taas, kuten keskustelun vastauksista huomaa, vanhemmat tuntuvat hyväksyvän tuollaisen musiikin jopa ekaluokkalaiselle. Jos joku pikkulapsi parkkipaikalla jotain typeriä biidejä lurittelee, kaikki vaan nauraa, ihan ku siinä muka olis jotain hauskaa.
Tiedän, että kaikelta ei voi lapsia varjella ja jostain he tietysti kaiken oppivat ja kuulevat, mutta en mä silti ostais edes cheekin levyä "koska jostain se kuulee sitä kumminkin".
En myöskään anna lapseni kiroilla, vaikka muut lapset kiroilisivat.
Mielestäni kyse ei ole tiukkapipoisuudesta, vaan ihan siitä, että lapsi on lapsi, eikä aikuinen.
Te, jotka kerroitte kuunnelleenne raptoria pienenä, niin ostivatko vanhempanne teille sen kasetin? tai olisiko ostanut, kun olit ekaluokkalainen?
Ap
Mitä sä oot kuunnellu pienenä? Virsiä ja lastenlauluja? Meinaan hyvä varoa noita, jos aiheuttavat tollaista aggressiivisuutta.
oli ladannut pojalle puhelimeen jotain samantyyppistä. Eipä tuolle enää mitään mahda kun kesän alusta asti on jo kuunnellut niitä. Ei tietenkään mun kuullen vaan pihalla. Poika 8-v.
Olen sanonut vain että noita ei sitten lauleta koulussa niin että opettajat kuulevat. Ymmärtää kyllä viestini.
Osti omilla rahoillaan juuri Tehosekoittimen kokoelman ja Michael Jacksonin Thrillerin joten aika monipuolisesti kuuuntelee.
Hoilaa lauluja mielellään. Isällään on saanut katsoa duudsoneita. On koulussa, mutta ei omista vielä kännykkää. Saa semmosen vasta myöhemmin vaikka monilla koulukavereilla jo on.
Mä olen temperamentiltani erilainen kuin mun lapsi. Me tykätään eri asioista, mutta yritän olla kiinnostunut niistäkin asioista mistä hän on. Vastaavasti kannustan häntä leipomaan ja askartelemaan joulukortteja mun kanssa, vaikka hän ei näistä touhuista hirveesti välittäis.
Ei se musta oo kamalaa, se on rikkautta sekin. Mä tykkään lukea ja katsoa romanttisia sarjoja, mun lapsi seuraa urheilua ja potkii kavereitten kanssa palloa. petrin biisit on hänen mielestään hyviä (ei siksi koska ryyppääminen ja kiroilu on, vaan niissä on hänen mielestään huumoria ja hyvää musiikkia ja riimejä). ollaan kuitenkin sovittu ettei lapsi kiroile aikuisten kuullen, kavereitten kanssa puhukoot miten haluaa kunhan siistii suutaan sillon, kun on minun tai opettajan tai jonkun muun vanhemman ihmisen läheisyydessä. Siksi koska se on kohteliasta.
Kasvattakaa niitä lapsia ja kasvakaa itte niiden mukana!
7v on ns jättänyt taakse noi lasten biisit.Tykkäs siitä ,kun suomi voitti mm ja juodaan kaljaa ym.Mutta tykkää myös Jenni vartiaisen kappaleista,Anna Puu ja mieluisin on Tahdon oikeasti olla sinun;))