Gallup: Tekisitkö kylpyhuoneremontin, jos putkiremontti tiedossa n. 10 vuoden päästä?
Isännöitsijän mukaan putkisto ei oireile mitenkään eikä sitä aiota remontoida ennen kuin se on iän perusteella pakollista (eli noin 10 vuoden päästä). Kylppäri täytyisi remontoida lähes täysin. On nykyisellään käyttökuntoinen mutta ruma ja epäkäytännöllinen.
Kommentit (25)
ja tilanne sama, eli 10 vuoden päästä ehkä putkiremppa tulossa. Ei olla vielä edes aloitettu suunnittelua ja hyvinki mahdollista, että silloin tehdään joku sukitus tms. En todellakaan jaksa odottaa 10-15 vuotta. Ja voi olla että nyt laitettu kylppäri alkaa reilun 10 vuoden päästä näyttää jo vähän kulahtaneelta.
Kyllähän se vähän mietityttää, että jos kylppäriremonttiin menee vaikka kymppitonni, ja sen jakaa tonnin per käyttövuosi, on se silti paljon. Kun siis sen jälkeen tulisi uusi (putki)remppa päälle (tekotavasta ei tosin ole mitään tietoa eikä isännöitsijä osannut sanoa, miten p-rempan voisi kylppärin osalta minimoida).
Taloyhtiö maksaisi remontin vesieristykseen asti, itse loput.
AP
Muutimme tähän 5-6 vuotta sitten ja tilanne oli sama kuin ap:llä. Jäin odottamaan remonttia. Keittiöremontin sen sijaan tein, koska en kestä työskennellä rumassa, epäkäytännöllisessä keittiössä. Sen sijaan on ihan sama, missä väännän tortun pyttyyn. Meikkaan ja kampaan ym. aina makuuhuoneessa enkä todellakaan vietä aikaa vessassa tai kylppärissä.
Johan kylppäri 10 vuodessa kulahtaa ja vanhenee ja muoti muuttuu täysin. Tekisin varmasti viidenkin vuoden takia, koska nätti ja toimiva kylppäri on tosi tärkeä mulle!
itse asun v. 1976 rakennetussa talossa, ja olen totaalisen kyllästynyt alkuperäiskuntoiseen vessaamme. Putkiremppa alkaa 10 vuoden sisällä, sanoo isännöitsijä. Mutta minä en jaksa enää kattella muovitapetteja!
Vessan malli ei sinällään harmita, toimiva, vaan seinien väri ja vanha romuluinen suihkukaappi, joten aion laittaa laatat edullista perusvalkoista kamaa ja harmaan lattian, ja puiset liikuteltavat kalusteet, irrotettavan suihkuseinäkkeen ja uuden pytyn ja altaan. Jos rempassa revitään seinät auki, ei ota näiden menetys päähän, ja jos ei revitä, (putket näkyy menevän suurimmaksi osaksi pintavetoina), vanhat laatat on luultavasti helppo laatoittaa tulevan sisustusmuodin mukaisiksi vetämällä saneerauslaastia päälle ja uudet kiinni. Jos vaan pohjat on hyvät.