Mua ärsytti opiskelijana, kun olin ainoa jolla oli auto
ja mua pyydettiin monesti mukaan juttuihin, vain että saatiin kyyti.
Ihmeellistä hyväksikäyttöä ja sitten aloin olla ilkeä ja keksin lähteä jostain tilaisuudesta kesken pois vaikka päässärkyyn vedoten, niin saivat sitten tulla taksilla takaisin.
Tai että tulen mukaan joo, mutta tulen vähän myöhemmin perässä kun en ehdi aikaisemmin, menkää te muut bussilla edeltä.
Kommentit (5)
kuin ei mukaan ollenkaan.
Moni poika saa auton avulla puolison itselleen...
Olisi voinut todeta vaan "sori, oon juonut jo pari, en voi ajaa"
Olisi voinut todeta vaan "sori, oon juonut jo pari, en voi ajaa"
aika äkkiä huomasi, että "pitää lähteä aikaisemmin kotiin", kun kyytiä kinunneet ei ymmärtäneet maksaa matkasta mitään. Hirveä ininä, että "millä me nyt mennään". Niinpä.
Meillä oli koulu ja asuntolat aika kaukana lähimmästä kaupasta (8km). Autoja oli muutamalla. Meillä pari autotonta ehdotti heti alkuun selkeitä pelisääntöjä. Eli vakiokyydeille (lähikauppa, isompi keskusta) sovittiin heti selkeä bensaraha. Näin ei tarvinnut miettiä, mitä olisi kohteliasta tarjota kyydistä vastineeksi. Raha riitti niukasti bensoihin, jos oli yksi kaveri kyydissä, jos useampia jäi siitä hiukan vaivan palkkaakin, mutta hinta oli aina sama olipa kyydissä yksi tai useampi. Hyvin ilkesi kysellä kyytiä ja toisaalta mielellään lähti heittämään jonkun (itsellä oli välillä auto käytössä välillä ei). Pidempien lenkkien hinnat laskettiin sitten matkan ja kyydissä olijoiden mukaan periaatteella kyydissä olijat maksaa bensat, kuskille jää auton kuluminen ja ajamisen vaiva.
Voisitko lopettaa ilkeilyn (ei siitä ole hyötyä kenellekään) ja tehdä säännöt selviksi. Eli seuraavan kerran kun pyytävät mukaan/pyytävät kyytiä, sano että voit lähteä, jos maksavat xx euroa bensarahaa/henkilö ja kyyti takaisin lähtee xx aikaan. Eli kaikki tietää pelisäännöt jo lähtiessä ja ei tarvitse miettiä pääseekö kotiin vai joutuuko taas vaikeuksiin.