Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 8kk ei huoli enää rintaa :((

Vierailija
16.08.2011 |

Kaksi päivää yrittänyt imettää, mutta ei vaan huoli. Kääntää vaan päätä pois ja punkee sylistä pois. Ollut osittais imetyksellä puolenvuoden iästä lähtien. Vähän kyllä harmittaa ja on haikea olo. Vaikka kaipa se 8:kin kuukautta on ihan hyvin..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pullosta saa niin paljon helpommin. Olen tietoisesti lopettamassa muutenkin imetystä ja imetän vain yöllä kerran ja aamulla. Päivällä jos joskus tarjoan tissiä, niin muutaman imaisun jälkeen vauvaa ei enää kiinnosta. Tyytyväinen saat ap olla noinki pitkään imetykseen:)

Vierailija
2/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pullosta saa niin paljon helpommin. Olen tietoisesti lopettamassa muutenkin imetystä ja imetän vain yöllä kerran ja aamulla. Päivällä jos joskus tarjoan tissiä, niin muutaman imaisun jälkeen vauvaa ei enää kiinnosta. Tyytyväinen saat ap olla noinki pitkään imetykseen:)

mutta hän taitaa olla meidän viimeinen vauva, niin kai mä poden jotain luopumisen tuskaa.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view…

Tuolta löytyy vielä vinkkejä jos et ole kaikkia kokeillut ja haluat. Pari päivää ei vielä ole ehdyttänyt maitojasi, ja jos imetystä oli ennen tätä kieltäytymistä useampi kerta päivässä, on ihan hyvät mahdollisuudet vielä palata imetykseen. Mutta jos muutenkin olitte jo lopettelemassa, niin sitten todennäköisyys jo kääntyy sille puolelle, että tähän se imetys loppui.

Ideahan näissä vinkeissä on, että vauva stressaa imetystilannetta ja kieltäytyy varmuuden vuoksi.... siksipä hän voikin imeä tilanteessa jossa ei tule ajatelleeksi että "en suostu tähän", esimerkiksi saunassa tai yhtäkkiä sylistä tarjottuna. Kahdeksankuista ei enää kannata laittaa makuuasentoon vaan tarjota istuallaan.

Vierailija
4/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view…" alt="http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view…">http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view…; Tuolta löytyy vielä vinkkejä jos et ole kaikkia kokeillut ja haluat. Pari päivää ei vielä ole ehdyttänyt maitojasi, ja jos imetystä oli ennen tätä kieltäytymistä useampi kerta päivässä, on ihan hyvät mahdollisuudet vielä palata imetykseen. Mutta jos muutenkin olitte jo lopettelemassa, niin sitten todennäköisyys jo kääntyy sille puolelle, että tähän se imetys loppui. Ideahan näissä vinkeissä on, että vauva stressaa imetystilannetta ja kieltäytyy varmuuden vuoksi.... siksipä hän voikin imeä tilanteessa jossa ei tule ajatelleeksi että "en suostu tähän", esimerkiksi saunassa tai yhtäkkiä sylistä tarjottuna. Kahdeksankuista ei enää kannata laittaa makuuasentoon vaan tarjota istuallaan.

Olin mä pikkuhiljaa lopettelemassa, mutta olin ajatellut 1-2 imetyskertaa/vrk sinne lähemmäs vuoden ikää asti. Harmittaa siinäkin mielessä, että esikoisen imetyksen jouduin lopettamaan hänen ollessa 5kk lääkekuurin takia, jonka aikana ei saanut imettää. Pitää perehtyä tuohon linkin takana olevaan sivuun! :)

Vierailija
5/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikis sitä imetystä pitäisi jatkaa, jos vauva ei ole enää rinnasta kiinnostunut? Olisit onnellinen, että tuo rinnasta luopuminen käy luonnollisesti.

Vauvasi haluaa nyt selvästi "itsenäistyä", mun mielestä ihan turha yrittää jatkaa imetystä keinotekoisesti.

Vierailija
6/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kauheeta propagandaa! Siellä kirjottelee ne, jotka imettää lapsiaan 4-vuotiaaks asti. Imetys ei ole maailman tärkein juttu. Voit sitä lasta muutenkin hoivata.

Vierailija
7/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetän 1,5-vuotiasta, joka ei millään haluaisi lopettaa, imisi varmaan vielä koululaisenakin...Joten ole iloinen, että omasti haluaa itse lopettaa, sujuupahan ainakin vaivatta se vieroitus.

Vierailija
8/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikis sitä imetystä pitäisi jatkaa, jos vauva ei ole enää rinnasta kiinnostunut? Olisit onnellinen, että tuo rinnasta luopuminen käy luonnollisesti.

Vauvasi haluaa nyt selvästi "itsenäistyä", mun mielestä ihan turha yrittää jatkaa imetystä keinotekoisesti.

Alle vuoden ikäinen kuitenkin tarvitsee jotakin muuta kuin lehmänmaitoa, joten eikös nyt imetys olisi kaikkein luonnollisin vaihtoehto. Vai ihan oikein vauva on itsenäistymässä... :D Kumpi on keinotekoisempaa: korvikkeet pullosta vai imetyksen jatkamiseen pyrkiminen?

Vierailija
9/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tuli molemmilla tuossa 8kk iässä samanlainen vaihe.

Lapset eivät malttaneet olla rinnalla paria imaisua pitempään ja maitoa ei ehtinyt herua.

En kuitenkaan halunnut korvikkeitakaan lapsille antaa joten imetin lähinnä silloin kun lapsia nukutti ja viihtyivät rinnalla. Tuo vaihe kesti ehkä kuukauden ja sitten rinta kelpasi taas tavalliseen malliin.

Ei tarvinut siirtyä korvikkeisiin vaan siirryttiin suoraan tavalliseen maitoon sitten reilun vuoden vanhana.

Vierailija
10/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle vuoden ikäinen kuitenkin tarvitsee jotakin muuta kuin lehmänmaitoa, joten eikös nyt imetys olisi kaikkein luonnollisin vaihtoehto. Vai ihan oikein vauva on itsenäistymässä... :D Kumpi on keinotekoisempaa: korvikkeet pullosta vai imetyksen jatkamiseen pyrkiminen?

mutta ymmärrätkö sinä, että se va

Vierailija
11/21 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvikkeiden kanssa pelaaminen vasta tuskaa ja kallista on. Meillä oli samanlaista 6 kk eteenpäin, oli niin kova vauhti päällä, ettei malttanut kuin ottaa pari imua sylissä. Imetys onnistui ainostaan makuuhuoneessa ja makuuasennossa. Tilanne oli aina sama, yritin imettää missä vaan, niin katseli ympärilleen. Mutta kun vein lapsen makkariin, rauhoittui ja söi "hullun" lailla eli selvästi oli jano/nälkä.

Vierailija
12/21 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kanssa olleet sen 8kk kun ei oo enää tissi kiinnostanut, ei jaksaneet keskittyä syömiseen. aamuin illoin unenpöpperössä söivät tissiä vielä kuukauden verran. ja päivällä korviketta nokkamukista, pullo ei ikinä kelvannut.

Vierailija
13/21 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli samanlainen vaihe. Vauvaa ei enää rinta kiinnostanut, joten vähitellen imetys loppui kokonaan 8 kk iässä. Mielestäni oli hyvä tilanne lopettaa imetys kokonaan. Lapsi söi hyvin kiinteitäkin jo. Nyt lapsi on 1,5-vuotias taapero ja ihan normaalilta vaikuttaa :)

Tee kuten parhaaksi näet äläkä pode syyllisyyttä :)

Vierailija
14/21 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi samoin paitsi että lapsi ei pelkästään hyljeksinyt rintaa, vaan myös puri, jos yritin imettää. Tein todella kaikkeni, mutta kuukauden itkujen ja purtujen nännien jälkeen annoin periksi ja siirryin korvikkeeseen. Silloin se tuntui todella pahalta, mutta nyt olen iloinen, kun homma hoitui niin helpolla. Ei sekään kivaa ole, jos aikanaan pitää lapsi väkisin vieroittaa.

En kokenut korvikkeen antamista vaikeaksi. Rahaahan se tietysti maksaa, mutta kyse on enää muutamasta kuukaudesta. Itselläni myös seksihalut palasivat, kun imetys loppui, joten jotain hyvääkin siis koitui :)

Vierailija
15/21 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vauva hylkii tissiä joka kuukausi menkkojen alettua. Varmaan maito maistuu jotenkin erilaiselle hormoonien takia? Muutaman päivän päästä imee taas ihan normaalisti.

Jos haluat imetystä jatkaa, niin kokeile imettää suihkussa / kylvyssä. Meidän vauva imee mun menkkapäivien aikaan parhaiten juuri ns. kummallisissa paikoissa.

Vierailija
16/21 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitahan sähköposti osoitteesi tulemaan..

Vierailija
17/21 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kauheeta propagandaa! Siellä kirjottelee ne, jotka imettää lapsiaan 4-vuotiaaks asti. Imetys ei ole maailman tärkein juttu. Voit sitä lasta muutenkin hoivata.

tavallisillekin tallaajille. Itse esim. sain lakkoilevan vauvan (2,5 kk) taas imemään sieltä löydettyjen vinkkien avulla.

Vierailija
18/21 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvaa pitkään imettävät tekevät sen itsensä eikä vauvan vuoksi. Vauva ei enää halua tissiä, mutta äiti ei pysty päästämään irti. Hohhoijaa. 8kk ei todellakaan ole riippuvainen tissimaidosta. Pari kk ja saat antaa ihan tavallista maitoa. Mielestäni on ihan luonnollista antaa lehmänmaidosta tehtyä korviketta, saapihan vauva jo muutenkin hyvin monia ruoka-aineita, esimerkiksi sitä samaa lehmää lihana.

Vierailija
19/21 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän en tästä lannistunut, kun oma lapsi teki saman 8kk:n iässä. Sitkeesti pakotin sen jatkamaan. Sit kun imettelin puoltoistavuotiasta lasta, kävi kyllä mielessä että se olisi ollut varmasti oikea aika lopettaa... :-D

Vierailija
20/21 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla tiehyttukosta päässyt tulemaan. Meillä kans vauva kieltäytyi syömästä rintaa kun mulle alkoi kehittyä tiehyttukos. Olisiko vaikuttanut maidon makuun/rakenteeseen. Jos sinulla on tukos tai tuntuu saattaisi ollan tulossa niin kannattaa pumpata enemmät maidot pois...

Mulla myös menkat ilmeisesti vaikutti maidon makuun kun vauva oli aina menkkojen aikaa että "yäks."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä