Jos yövyn hotellissa työmatkalla, voiko miesystävä tulla huoneeseeni yöksi?
Hotelliasioista tietäville kysymys.
Olen lähdössä työmatkalle toiselle paikkakunnalle ja yövyn hotellissa, minkä työnantajani maksaa. Minulla on samalla paikkakunnalla miesystävä, jonka kanssa saattaisi tulla harrastettua jotain lähempää tuttavuutta. Voiko mies tulla yöllä käymään hotellihuoneessani tai jopa jäädä yöksi ja pitääkö hänen jotenkin kirjautua sisään tms.?
Matkaa odotellessa :)
Kommentit (34)
Kyllä minulla on ollut kavereita yöpymässä hotellissa huoneessani ja aamulla kaveri tullut myös pokerilla aamumapalle.
Kyllä voi yöpyä mutta paljaalla ei saa naida. Työpaikan vakuutus ei korvaa , jos sattuu tulemaan vahinko.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on ollut kavereita yöpymässä hotellissa huoneessani ja aamulla kaveri tullut myös pokerilla aamumapalle.
Ulkomailla ollaan viisaampia tämänkin suhteen. Esim. Pariisissa on sisäänheittäjät aamupalalla, ja jokaisella täytyy olla oma ovikortti. Aamupalalle tulijat lasketaan ja kirjataan ylös..
Vaikea uskoa miten avuttomia ihmisiä on aikuisten joukossa.
Miksi joku nostelee vuosikausia vanhoja viestejä?
Ikivanha ketju mutta uusavuttomille silti ohje:
Respaan voi ilmoittaa sen toisen majoittujan ja maksaa erikseen. Työnantajan suuntaan ei mene mitään tietoa eikä synny lisäkustannuksia ja rahallisesti kyse on vain muutamasta hassusta kympistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla ollaan viisaampia tämänkin suhteen. Esim. Pariisissa on sisäänheittäjät aamupalalla, ja jokaisella täytyy olla oma ovikortti. Aamupalalle tulijat lasketaan ja kirjataan ylös..
Suomessa, Ruotsissa, tai Norjassa ei ole aamupalla mitään seurantaa amupalalla ja se ylensä kuuluu ihan vakiona yöpymiseen. Joissakin hotelleissa saa valita että ostaako aamupalan vai ei, niin silloin sitä varten voi olla joku lipuke jolla saa aamupalan. Venäjällä otetaan jopa huoneiden numerot ylös listaan aamupalalla, ilmeisesti pelätään että joku voisi käydä kahdesti syömässä tai saman huoneen avaimella useampia.
Vierailija kirjoitti:
Ikivanha ketju mutta uusavuttomille silti ohje:
Respaan voi ilmoittaa sen toisen majoittujan ja maksaa erikseen. Työnantajan suuntaan ei mene mitään tietoa eikä synny lisäkustannuksia ja rahallisesti kyse on vain muutamasta hassusta kympistä.
Usein ei edes kymppejä, vaan aamupalan hinta.
Meillä töissä on työnantajan puolesta ok ottaa kaveri/kumppani reissulle mukaan hotelliin nukkumaan. Tapana on yleensä laittaa hotellille s-postia tai soittaa etukäteen ja ilmoittaa, että huoneessa nukkuu ylimääräinen ja koskaan ei tässä hotellin puolesta ole ollut ongelmaa. Aamiainen veloitetaan joskus vierailijalta erikseen, toisissa hotelleissa taas viitataan kintaalla, vaikka lompakko kädessä yrittäisi maksua tyrkyttää.
Vierailija kirjoitti:
että jos työmatkalla hotellihuoneessa on yöpynyt joku toinen, maksaa työnantaja vain puolet huoneen hinnasta. Se on sitten eri asia, miten helposti tuosta jää kiinni.
Just tämmöstä soopaa tulee niiltä jotka eivät koskaan matkusta ja ovat kateellisia matkustaville.
Meilläkin konttorin rouvat vaatii että asennusporukan pitäisi majoittua kahden hengen, eikä yhden henngen huoneissa.
Jos on 12h kavereiden kanssa streessaavassa käyttönottoasennukssa ja sen jälkeen käydään vielä luultavasti yhdessä syömässäkin, niin lopun iltaa ja yön haluaa todellakin olla rauhassa omassa huoneessa, eikä kuunnella kaverin kuorsausta ja haistella hänen pierujaan.
Työnantajalle ei tule lisäkuluja siitä jos siellä huoneessa joskus on joku vieras henkilö yötä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä on työnantajan puolesta ok ottaa kaveri/kumppani reissulle mukaan hotelliin nukkumaan. Tapana on yleensä laittaa hotellille s-postia tai soittaa etukäteen ja ilmoittaa, että huoneessa nukkuu ylimääräinen ja koskaan ei tässä hotellin puolesta ole ollut ongelmaa. Aamiainen veloitetaan joskus vierailijalta erikseen, toisissa hotelleissa taas viitataan kintaalla, vaikka lompakko kädessä yrittäisi maksua tyrkyttää.
Kumppani majoittamien maksutta samaan huoneeseen on hotellin puolesta sellainen pieni boonus usein yöpyville asiakkaille. Asiakas valitsee seuraavallakin kerralla mieluusti sen hotellin jossa saa puolison maksutta mukaan työmatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa, Ruotsissa, tai Norjassa ei ole aamupalla mitään seurantaa amupalalla ja se ylensä kuuluu ihan vakiona yöpymiseen. Joissakin hotelleissa saa valita että ostaako aamupalan vai ei, niin silloin sitä varten voi olla joku lipuke jolla saa aamupalan. Venäjällä otetaan jopa huoneiden numerot ylös listaan aamupalalla, ilmeisesti pelätään että joku voisi käydä kahdesti syömässä tai saman huoneen avaimella useampia.
Mitä olen nyt yöpynyt Helsingissä niin kyllä vain on kysytty huoneen numero aamupalalle mennessä eli kyllä seurantaa on.
Siis varmaan siellä huoneessa saisi periaatteessa olla majoittuneena vain se joka sinne huoneeseen on kirjautunut. Mutta eihän ne käytännössä mitenkään vahdi ketä huoneissa on ja kyllähän hotellivieraallakin saa käydä vieraita kyläilemässä. Jos huoneeseen kuuluu aamupala, niin sille vieras ei tietenkään saa mennä maksamatta. Huoneethan on usein hinnoiteltukkin niin että yksin "yhden hengen huoneessa" (joka on yleensä kahden hengen huone) maksaa esimerkiksi aamupalan kanssa 100€ ja kahdelle hengelle se on vaikka 110€, eli tuo kymppi lisää tulee toiseisesta aamupalasta. Usein kun olen liikkunut puolison kanssa, niin hotelli pyytää vain toisen täyttämään matkustajakortin, joskus se pyydetään kummaltakin.