Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee hermo jo tuon esikoisen kanssa

Vierailija
16.08.2011 |

kannattaako toista edes harkita. 1,5-vuotias nukkuu todella huonosti ja öisin alkaa mennä hermot.

Päivisin menee ihan hyvion mutta kyllä mun väsymys näkyy. Olen jo sen verran vanha, että jos useamman haluan niin ne olisi tehtävä nyt.

Tältä palstalta olen lukenut miten rankkaa pikkulasten kanssa on. Onko kellään ollut helppoa useamman lapsen kanssa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun sulla ei ole helppoa edes yhden kanssa, niin miksi väkisin tehdä niitä lisää. Tunnen myös paljon näitä äitejä, jotka ovat liian väsyneitä... ei nättiä, ei kivaa.

Vierailija
2/9 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat olleet suht helppoja, nukkuneet yöt hyvin ja päikkärit. Ihan pienenä tietysti kun rytmi vielä hakusessa ni oli aika ajoin raskasta. Vanhimmalla todettiin noin vuoden ikäisenä astmadiagnoosi ja korvatulehduksia ja kuumeilua oli jonkin verran. Nyt nuo helpottuneet. Nuorimmalla ollut vain pari kertaa kuumetta. Ja nyt odotan maalisvauvaa. Kyllä 1,5 v pitäisi jo nukkua yöt hyvin. Onko tutut iltarituaalit? nukkuuko päiväunet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuskin kannattaa toista tehdä.

Vierailija
4/9 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pääsääntöni on että yöllä nukutaan. Puolivuotiaana ovat alkaneet syödä kunnon iltapalan ja sen jälkeen osa on nukkunut heräämättä yön ja osalle on opetettu miten nukutaan koko yö. Eli olen laittanut lapsen vaunuihin ja kikuttanut ja kiikuttanut takaisin uneen. Puolitoistavuotiaasta en tiedä mutta on varmasti olemassa jotain unikouluohjeita. Joista tärkein on että lapsi nukkuu omassa sängyssä.

Vierailija
5/9 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme lasta vuoden välein ja onhan se rankkaa, mutta jos jo tuossa vaiheessa menetät hermosi, kun hoidettavanasi on yksi terve lapsi... en menisi lisää tekemään.

Vierailija
6/9 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5v ikäerolla. Tuli vielä koliikki ja muutenkin vatsavaivainen huutovauva. No puoli vuotta ja helpotti. nyt lapset 5 ja 9v ja elämä yhtä juhlaa, oikeesti. Kyllä se kannattaa tehdä lapselle sisarus, ihan vauva-aika on kuitenkin niin lyhyt

Vierailija
7/9 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin lapsi nukkui suht koht hyvin ja jaksoin mainiosti. Unen puute ei kyllä sovi mulle yhtään. Taidetaan odottaa, josko unet parantuisi ennenkuin edes harkitaan seuraavaa.

ap.

kolme lasta vuoden välein ja onhan se rankkaa, mutta jos jo tuossa vaiheessa menetät hermosi, kun hoidettavanasi on yksi terve lapsi... en menisi lisää tekemään.

Vierailija
8/9 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja ymmärrän jos tuntuu siltä, että hänen "pitäisi" jo nukkua. Mutta jos lapsi on terve eikä silti vain nuku hyvin, niin ei siinä sinänsä mitään epänormaalia ole. Aika auttaa, toivottavasti jo pian. Meillä juuri 2 v neiti, ja vasta 2 viime yötä nukkunut hyvin, noin kahdeksasta puoli seitsemään. Kyllä välillä on jonkun verran väsyttänyt, myönnetään :)

Vierailija
9/9 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kaa oli tosi helppoa, ei menny koskaan hermo. toka syntyi esikoisen ollessa vähän alle 3 v. Ja siitä se helvetti repesi. Karjuin joka päivä ja meni hermot koko ajan. Työt triplaantui ja omaa aikaa ei ollu ja väsymys painoi.

Meillä kakkosen kanssa oli tuhat kertaa vaikeampaa kuin yhden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme