Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiilarien vähentäminen - makeanhimon väheneminen?

Vierailija
16.08.2011 |

En ole karppaukseen oikeastaan yhtään perehtynyt, mutta kun niin moni tuttu ylisti hyvää oloaan hiilarien vähentämisen jälkeen, olen kokeillut parin kuukauden ajan jättää perunat, pastat, leivät ja herkut pois tai ainakin hyvin vähälle. Olen koko aikuisikäni ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen, joten laihdutusyrityksiäkin on takana jokunen. Aina ne ovat kaatuneet järjettömään makeanhimoon. Olen syönyt karkkia ja suklaata joka ikinen päivä, eikä ihan pieniä määriä.

Siksipä ajattelin, että ei tää hiilarien vähentäminenkään onnistu. Yllätys on ollut suuri, kun makeanhimokin on hävinnyt oikeastaan kokonaan. Onko tää sattumaa vai vaikuttaako hiilarit tosiaan näin?

Asiasta tietävät, kertokaa, mikä tässä on takana. Miten tuo systeemi elimistössä oikein toimii ja mistä makeanhimo johtuu?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonojen hiilarien syöminen lisää/aiheuttaa makeanhimoa, ja niiden poisjättäminen ruokavaliosta vähentää/poistaa sen. EN tiedä mistä johtuu, mutta samaa huonoa hiilariahan se "makea" (=sokeri) on.

Hyvillä hiilareilla (kuten täysjyvä) ei ole samaa vaikutusta, eli täysjyvää voi syödä huoletta ja kannattaakin syödä jos ei ole jotain viljaongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla