Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi haluatte lapsia pienellä ikäerolla?

Vierailija
15.08.2011 |

Ystävällismielisesti kyselen, itse nimittäin haluan nauttia taaperoajasta ihan ilman vauvva kun toi ekat 3 vuotta on NIIN täynnä kaikkea kivaa kun lapsi oppii uutta koko ajan. Sitten voisin ajatella hyysääväni taas uutta vauvvaa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen lapsi tuli 1v3kk:n ikäerolla. Ikäni takia ei voitu jäädä odottelemaan.

On mennyt tosi helposti. Esikoinen oli helppo vauva ja toinen näyttää olevan ehkä jopa häntäkin rauhallisempi. Koska vauva on helppo, esikoinen saa ihan saman huomion kuin ennen vauvan syntymää eikä mustasukkaisuutta ole juuri ilmennyt.

Heti synnytyksen jälkeen herkistyneessä mielentilassa kyllä hieman itkeskelin sitä, että esikoinen on vielä niin pieni uuden vauvan viedessä huomiota. Tämä tunne kyllä katosi nopeasti.

Vierailija
42/50 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jokainen lapsi on vaan rikastuttanut perhettä. Juuri se yhdessä touhuaminen. Mietin että pitäisi antaa jokaiselle muutama tuntia omaa aikaa viikossa. Mietin mitä tekisin. Menisinkö uimaan yhden kanssa. MUTTA sehän ois ihan tylsää kun oikeasti lapset nauttivat toistensa seurasta ja leikkivät yhdessä siellä. Enköhän mä jotain keksi mutta tuo oli vaan esimerkki.

Lapsilla on läheiset välit eikä kukaan ole ollut päivähoidossa. Esikonen kyllä sen 4t esiopetuksessa. Jos olisi ollut pitemmät välit, olisin halunnut mennä töihin lasten välissä ja aina olisi jokainen sitten ollut vaikka vuoden hoidossa ja sitten taas kotona. Näin olemme saaneet nauttia pitkästä kotona olosta kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyttä ikäeroa (en tarkoita ap:ta) tai pitkää ikäeroa. Mulla on lapset pienellä sekä isolla ikäerolla ja molemmat on toiminut hienosti.

Eikä kaikki pienellä ikäerolla olevien lasten vanhemmat valita väsymystään. Ei kaikilla ole mitenkään ylivoimaisen raskasta. Itsekin ekan lapsen jälkeen ihmettelin, kun en päivässä meinannut ehtiä syödä ja kahden lapsen jälkeen nauratti se touhu sen yhden kanssa. Kahden kanssa ehdin hyvin syödä ruokani ja paljon muutakin.

Ja kyllä mun täytyy sanoa, ettei mulla ollut veljeni kanssa mitään yhteistä lapsena, kun ikäeroa oli 4,5v. Toki me nyt aikuisena ollaan läheisiä ja paljon tekemisissä, mutta lapsena ei ollut mitään yhteistä.

Ja tiedän kyllä yhden lapsen vanhempia, jotka valittavat raskautta. En sitä kyllä ihmettele, kun jotkut lapset eivät osaa/halua leikkiä yhtään yksin, niin sitten vingutaan koko ajan vanhempia leikkimään. Kun on sisaruksia leikkikaverina, pääsevät vanhemmat jopa vähän helpommalla.

Vierailija
44/50 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että niitä ehtisi saada niin monta kuin haluaa!

Jotkut ihmiset kun haluavat niitä enemmän kuin yhden ja mieluiten ennen kun olevat 4-kymppisiä.

Vierailija
45/50 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset on saatava pienellä ikäerolla. Itse ihmettelen ihmisiä joilla on yksi vauva ja seuraava lapsi joku 10v. Miksi joku haluaa niin? onko siinä jotain järkeä? ja kun lapsia tulee esim 2kipaletta 3 vuoden sisään niin saa samat äitiysrahat toisestakin. :) vauvat on vaa niin ihania. Ja on kivaa kun saa ostaa kaikkea vauva kamaa :))

Vierailija
46/50 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja mun veljellä on vuosi ikäeroa. Lapsena ei tultu toimeen, mitä nyt joskus harvoin leikittiin sovussa yhdessä. Aikuisina ollaan oltu läheisiä.

Vierailija
47/50 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta just se olis kaikki aika vauvan kanssa siltä taaperolta pois, musta on niin hauska seurata ja pulista senkanssa koko ajan mutta miten se onnistuis kun olisi se pikkuinen hoidettavana? Olisko kärsivällisyyttä kun nukkuisi yöt huonosti ym.. ehkä me stupid :)

Mä olen kans ajatellut vähän samaan tyyliin. Lapsi on nyt 9 kk. Ekat 4 kk oli vain sylissä, näistä ekat 2 vain pystyssä rintaa vasten. Syömiseen meni ekan 2 kk aikana 8-12 tuntia päivässä. Ajattelin imettäväni vaikka henki menis. Maito herui hitaasti luultavasti tissikumista johtuen. Istuin siis sohvalla tissi lapsen suussa tunnin. Sitten tunti, joskus jopa kaksi vauva rintaa vasten, sitten taas tissiä. Ei oli onnistunut, jos olis ollut toinen pikkumukula.

Vierailija
48/50 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme lasta 3½v:n sisällä. Olihan se rankkaa, kun olivat pieniä (alle kouluikäisiä) mutta nyt kun ovat kaikki koulussa, on helppoa.

En voisi kuvitellakaan tekeväni kuten naapuri, jolla lapset 6v ja 7v ikäerolla. Siis juuri kun olet saanut lapsen siihen ikään, ettei koko ajan tarvitse kulkea perässä, niin sylissä onkin vauva ja aloitat kaiken alusta. Mulla ne meni ikään kuin kerralla.

Vierailija
49/50 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et lapsilla on pieni ikäero rahan vuoksi.Etuudet ainakin helsingissä isommat mitä pienempi ikäero ja jopa äitiysraha on edellisen mukaan kunhan uus vauva syntyy ennen kuin vanhempi on 3- vuotias.

Vierailija
50/50 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluan lapset kerralla tehdyiksi. Tai siis, en halua kasvattaa yhtä lasta teiniksi ja alottaa taas alusta. Kaikki samalla kertaa pois alta, niin voi sitten keskittyä olemaan mummo joskus.

lapset kohta 7, 5 ja 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi