Eri sisävaatteet joka päivä?
Laitatteko lapselle päiväkotiin joka päivä
eri sisävaatteet, vaikka eivät näyttäisi vielä
likaisilta?
Kommentit (24)
likaisilla lattioilla (vaikka ei sisalla kavella kengat jalassa). Lattiat ovat kuitenkin sen verran aina likaiset...
Paidat on aina päivän päätteeksi jotenkin nuhruisia vaikka selviä tahroja ei olisikaan. Jotkut housut on saatettu säästää vielä seuraavaan päivään jos on vaikka vaihdettu kesken päivän. Ja alusvaatteet tietysti vaihdetaan päivittäin, se nyt on sanomattakin selvää.
vaatteet ovat likaiset vaikka eivät siltä näyttäisikään kun työmitään lattioilla sun muuta.
Minusta ne vaatteet vaan on joka ilta jotenki nuhrusen näkösiä, vaikka harvoin niissä varsinaisia tahroja/likaa on. Semmosia ryppysiä/löpsähtäneitä -ihan eri näkösiä kummiski ku kaapista otetut puhtaat silitetyt.
Mutta minä kuulun niihin äiteihi, jokka vaihto vauvalle/taaperolle kotonaki aina uuden vaatekerran jos tuli tahroja kesken päivän.
En laita välttämättä joka aamu kaikkia "uusia" lapselle. Jos jotkut edellisen pv:n vaatteista on ok niin käytetään niitä. Yleensä kuitenkin vähintään paita tai housut on pyykkikamaa, paita useammin. (alusvaatteet sitten tietty oma lukunsa)
Käytän maalaisjärkeä. Housuistakin tunnet näppituntumalla onko konttailtu ja nuhjuttu polvillaan. Silloin kun housukangas menee nuhjuisen pehmeäksi, on se mielestäni likainen vaikka näkyvää likaa ei olisikaan. Tässä tapauksessa pyykkiin. Mutta automaattisesti ei, koska pyykkiä meillä tulee muutenkin kovasti, vettä on rajoitetusti sekä turha peseminen kuluttaa myös vaatetta nopeammin.
vaihtaa, samoin tietysti sukat ja kalsarit, mutta joskus pari päivää menee samoilla collari housuilla.
Käytännössä kuitenkin menevät vaihtoon joka päivä etenkin ihan pienillä, isommilla voi mennä samat pari päivää.
kalsarit, sukat, päällyshousut, t-paidat ja pitkähihaiset, eli koko vaatekerta.
Ja itse pk:ssa töissä, niin välillä säälittää lapset joilla on viikon samat vaatteet ja ne kyllä haisee todella pahalle jo puolessa välissä viikkoa.
Pesen kaikki vaatteet ihan joka päivä lapsilta. En nyt sentään ulkohalareita.
Meidän lapsi saattaa mennä viikonkin samoilla vaatteilla, jos niissä ei ole näkyvää likaa. Alushousuja ja sukkia vaihdetaan tietysti useammin. Käytän itse samaa paitaa max kolme päivää peräkkäin, jos on tämänkin jälkeen tahraton, se menee kaappiin ja muutaman päivän päästä taas päälle. En uskalla kuvitella, mitä ajattelette minusta!
Ei kai pienten lasten vaatteet haise? Eri asia tietenkin jos vaatteet on oikeasti likaiset, sitten ehkä alkavat lopulta haistakin.
Itse koitan välttää turhaa pyykkiä ja jos vaatteissa ei ole näkyviä tahroja, niin niitä pidetään vielä toinenkin päivä. Harvoin näin onnekkaasti kuitenkaan käy.
joskus jos paita (tai housut) silmääni liian likaiset vaihdan ne kesken päiväkin. Lapseni on 1v 8kk joten kyllä sitä sotkua tulee kun syö itse yms.
Tottakai vaihdetaan vaatteet, jos ne on likaiset. Eikä kenenkään vaatteet haise, siinä vaiheessa ne menee tietysti pesuun.
vain pikkuhousut vaihdetaan päivittäin, sukat saattaa mennä pari päivää. muuten vaihdetaan tarpeen mukaan. se "tarveväli" on yleensä max 3 päivää.
On todella harvinaista että mikään vaatekappale säilyisi ihan puhtaana iltaan asti. Yleensä rinnuksille tai housuille on tippunut jotakin ruokaa (vaikka tyttö on jo 4 v). Nyt kun samoilla vaatteilla ollaan myös ulkona, ovat paidan hihat yleensä ihan hiekassa, samoin housut.
Jos sellainen ihme tapahtuu että joku vaate on puhdas (=ei näkyvää likaa) sen voi laittaa seuraavana päivänä päälle.
En pidä itsekään samoja vaatteita kahtena päivänä peräkkäin, ei myöskään lapsi.
meillä kaikki vaihtaa vaatteensa päivittäin. Perheeseen kuuluu, työssäkäyvät vanhemmat, koululainen ja perhepäivähoidossa oleva lapsi.