Olen laihtunut kesän aikana 15kg. Kaveri ei huomannut :(
Nähtiin toukokuussa viimeksi ja tänään taas. Eikö 15kg todellakaan näy missään? Olin 97kg, nyt 82kg. Ylipainoa siis edelleen paljon, mutta silti..
Kommentit (20)
Mä olen ihan superhuono näissä.. en koskaan huomaa jos kaverini on käynnyt parturissa, hankkinut uudet lasit, laihtunut jne... onneks kaverit on jo tottunu siihen :)
En aina edes muista, kellä ylipäätään koskaan on ollut silmälasit :D
Mut joo: oon itse kans vähä laihtunut niin olen odottanut kommenttia. Mutta toisaalta arvostan sitä, ettei kiloja katsota.
Minä laihduin opiskeluaikana 13 kg (73->60). Opiskelukaverit huomasivat tämän, ja koulussa jopa tuntemattomat kommentoivat muuttunutta ulkomuotoani. Yksi kaveri vaan ei huomannut mitään. Sanoi vaan 'jaa, en minä oo mitään huomannu' kun kerroin laihtumisestani. Kyllähän se vähän hassulta tuntui. Olin kuitenkin muuttunut ylipainoisesta hoikaksi.
Mielestäni se on yksinkertaisesti tahditonta.
T. Hyvän perheen kasvatti
laihduttamistani. Ehkä ajattelen jotenkin, että toivon, että muut eivät ajatelleet minun olleenkaan lihava. Ehkä joku muukin ajattelee näin, eikä siksi kommnetoi
Minun kaverini taas mainosti että olen laihtunut hurjasti vaikka olen lihonut 2kg..
Musta on tosi tylsää, kun muutaman kilon karistaa, niin heti kommentoidaan, tarkoittanee sitä, että tosi tarkkaan sun kroppaa seurataan : (
en ylipäänsä jotenkin huomaa kavereiden lihomisia ja laihtumisia. En jotenkin koe että ne ois minulle merkityksellisiä (vaikka tajuan että sille kaverille ne voi olla).
Joten jos olen ystäväsi, niin sori vaan. Minä näen aina vaan Sinut, en kilojasi. :)
huomaisin ehkä mutta omaan tapaani ei kuulu kommentoida kenenkään lihomisia tai laihtumisia, kumpaakaan. Jos joku on muuten erityisen hyvän näköinen ilman painomuutoksiakaan, vaikka kivat vaatteet tai uusi tukka tai erityisen säteilevä, siitä voisin todeta positiivisesti.
Minulle ei tulla kehumaan painonpudotustani. Painoni on oma asiani.
Onnittelut ap:lle, kun Sinä taasen taidat haluta samasta asiasta kehuja ja huomiota! :)
Hienosti tehty!
Lihoin kerran erään sairauden vuoksi 28 kiloa. Sitten laihduin sen melko nopeassa tahdissa pois, kun paranin. Ystäväni ei huomannut mitään muutosta!
Ajatteli ettei tule mitään kiusallista tilannetta. Varsinkin jos et itse maininnut mitään laihduttamisestasi.
Luulisi tuon näkyvän, ehkä hän pelkää että joku sairaus laihduttaa sinua eikä uskaltanut ottaa puheeksi
kuten itsekin tiedät. Eli tässä se minkä hausit kuulla:
Kaverisi ei pitänyt positiivisesta muutoksestasi eikä halunnut siksi sinulle ilmaista sitä huomanneensa tai sinulle positiivisella kommentilla hyvää mieltä suoda.
Ja oli siis kaveri eikä ystävä, hyvä.
Mä olen ihan superhuono näissä.. en koskaan huomaa jos kaverini on käynnyt parturissa, hankkinut uudet lasit, laihtunut jne... onneks kaverit on jo tottunu siihen :)
Äitini on aina ollut lihava. Hän sit laihdutti ensin 15kg pois. En huomannut mitään, mutta kun hän kertoi asiasta, niin kyllä mä sen sit huomasin. Sit hän laihtui vielä toiset 15kg enkä taaskaan huomannut mitään. Ennenkuin äiti kertoi.
Jos mulla olisi ollut siinä vierekkäin äitini 15kg painavampana ja 15kg hoikempana, niin varmasti olisi huomannut heti eron. Mutta kun enpä ollut laittanut niin tarkkaan äitini olomuotoa mieleeni, niin en huomannut tosiaan mitään.
Nyt kun äitini on sen 30kg laihduttanut, alkavat tutut kuulemma kommentoida. Muutama siis vaan on huomannut. Toisaalta yhtenä päivänä näin äidistä vanhemman valokuvan, niin heti huomasin hänen olevan kuvassa huomattavasti pulskempi.
En huomaa painon muutosta ystävissä, miehissä toki heti. Johtuukohan siitä, että naisten kilot eivät kiinnosta.
Itse olen vain 162cm ja painoni ikävä kyllä on juurikin tuo ihastuttava 97 tällä hetkellä. Voin kertoa että valokuvista näkee että olin AIVAN eri näköinen painossa 82kg... Ylipainoinen edelleen mutta en muodoton möykky kuten nyt. Jos olet hyvin pitkä, ylipaino voi "piiloutua" kroppaasi tasaisemmin eikä muutos ole niin dramaattinen. Mutta ainakin omalla kohdallani muutos toiseen suuntaan on niin valtava (sanan varsinaisessa merkityksessä) että taatusti jokainen huomaa ainakin tähän suuntaan..
Minä laihduin opiskeluaikana 13 kg (73->60).
Opiskelukaverit huomasivat tämän, ja koulussa jopa tuntemattomat kommentoivat muuttunutta ulkomuotoani.
Yksi kaveri vaan ei huomannut mitään. Sanoi vaan 'jaa, en minä oo mitään huomannu' kun kerroin laihtumisestani. Kyllähän se vähän hassulta tuntui. Olin kuitenkin muuttunut ylipainoisesta hoikaksi.