Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän oikeudet syntyvään lapseen

Vierailija
15.08.2011 |

Elikkä,jos ei ole miehen kanssa tekemisissä ja haluaa sen silti maksavan elarit,ni mitä muita oikeuksia mies sillon saa?Ei olla ikinä asuttu yhdessä,oltu kihloissa tms.Kyseessä on kaks suuntanen tapaus,jonka lähellä en halua oman käytöksensä takia olla.Ei oo raskausaikan ottanu osaa mihinkää,ei ultraan eikä tavaroiden hankintaan.

Kiukuttelee vaan mulle kun uhkailen häntä lastenvalvojalla,(kun siellä kuitenki pitää käydä),hänen pitää olla töissä ja ei oo aikaa ja plaaplaa.Onko sillä mahd saada yhteishuoltajuutta,minä ku en sellasta halua.Johan se on uhannu et ollaanki sit jokapäivä tekemisissä ja mä en tule tekemään mitään ilman hänen lupaansa..Onko jollain kokemusta??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lastenvalvojalle meneminen ole mikään rangaistus. Miksi sillä uhkailet? Mene vaikka yksin sinne lastenvalvojalle juttelemaan, sieltä saat tietoa ja neuvoja.

Vierailija
2/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yhteishuoltajuutta sen jälkeen kun isyys on tunnustettu. Et välttämättä tule saamaan yksinhuoltajuutta, mikäli isä pistää kampoihin.

En ihan ymmärrä miksi haluat kyniä rahaa henkilöltä, jolta ilmeisesti kuitenkin haluat isän oikeudet evätä. Kuulostaa ilkeältä, sillä voisit aivan hyvin myös olla ilmoittamatta isää lastenvalvojalle ja saisit kuitenkin elatustuen, joka on samaa luokkaa kuin pienituloisten maksamat "elarit".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti saat yksinhuoltajuuden vaikka pistäis kampoihin!! ja älä edes harkitse yhteistä. vähän vastaavaa olen kokenut ja tyhmänä suostuin yhteishuoltajuuteen, kun vauvan synnyttyä mies olikin niin taivaissa ja lupasi sitä sun tätä. Ei ollutkaan helppoa saa yh.ta, mutta hyvältä lakimieheltä onnistuu mikä vaan :) Jos ei isää kiinnosta tulevan lapsensa äidin hyvinvointi ja tukeminen (sehän on siis sama kuin lapsen hyvinvointi)niin ei mitään oikeuksia sellaisille. Jos ajan kanssa tapansa muuttaa niin teot näyttää, ei siihen paperia tarvita. Ja elatuksen maksaa, koska niin laissa seisoo.

Vierailija
4/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi herranjestas, kai se isä sille lapselle on parempi kuin ei isää ollenkaan? Rahaa pitäisi tulla mutta lasta ei saisi nähdä? Pysähdyppäs hetkeksi miettimään, myöskin ap:

isällä on lapseen aivan yhtä suuri oikeus kuin äidilläkin. Maksoi se elatusmaksuja taikka ei. Jos ei isää lapsensa elämään halua, niin silloin jalat ristiin. Jos vahinko pääsee tapahtumaan niin sitten ajattelet lapsen parasta ja annat isän olla isä lapselleen. Huono tai hyvä, sinä et sitä määritä.

ehdottomasti saat yksinhuoltajuuden vaikka pistäis kampoihin!! ja älä edes harkitse yhteistä. vähän vastaavaa olen kokenut ja tyhmänä suostuin yhteishuoltajuuteen, kun vauvan synnyttyä mies olikin niin taivaissa ja lupasi sitä sun tätä. Ei ollutkaan helppoa saa yh.ta, mutta hyvältä lakimieheltä onnistuu mikä vaan :) Jos ei isää kiinnosta tulevan lapsensa äidin hyvinvointi ja tukeminen (sehän on siis sama kuin lapsen hyvinvointi)niin ei mitään oikeuksia sellaisille. Jos ajan kanssa tapansa muuttaa niin teot näyttää, ei siihen paperia tarvita. Ja elatuksen maksaa, koska niin laissa seisoo.

Vierailija
5/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyse ei ole siitä ettenkö halua isän tapaavan lasta,vaan ku en halua yhteishuoltajuutta millä se mua kiristää.Joku mainitsi että ei ilmottais,lastenvalvojalle..Miks jättäisin sen tekemättä?En ole kuitenkaan yksin tätä lasta tehnyt,enkä todellakaan aatellu yksin maksaa.Tää isä on hyvä palkkasessa työssä.Isän kiinnostus (kiitos kakssuuntasen)meni ku en suostu luopuu koirasta,ja hän allerginen.(Ei siis voi muuttaa meille).Mistään muutosta ei koskaan olla edes sovittu.Mies rupes mulle vaan puhumaan,kuinka hän tekee mun makuuhuoneesta peliluolan,mihin ei kellää ole asiaa.Ja lisäks sen suusta kuuluu tällasii juttui,et hän voi jäädä muksun kanssa kotiin ku kotiäidin työ on niin helppoa,hän laittaa muksun hihnasta pöydän jalkaan,ni hän näkee kokoajan missä se menee,eikä tartte nousta sohvalta :(

Vierailija
6/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä nyt kuitenkaan millään uhkaile. ilmoitat lastenvalvojalle vain isän nimen ja isyys selvitetään. sitten sovitte huoltajuus, tapaamisoikeus ja elatusasiat. miehelle kannattaa hankkia apua jos on oikeasti kaksisuuntaisen mielialahäiriön ilmeisesti maaninen jakso käynnissä..

Vierailija
7/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uhkaile,mutta hän katsoo asian niin.Minä puhun suoraan niinkuin asiat on,mutta hän ei halua mitään elareita.Olen sanonu sata kertaa,ettei niit tarvii maksaa,jahka muuten hoitaa oman osuutensa,mut ei se kuuntele.Viimeks olen nähnyt sitä maaliskuussa :(Hänen kaverinsa mulle sanokin et se on ollu aina samanlainen,ja tarvii ihanoman persoonan jonka kanssa seukata.Ja vielä lisänä,hänestä ei ole yksin hoitaa lasta,ei pärjää ittensäkään kanssa.Sairastanu jo 5 vuotta,mutta ei suostu terapiaan,syö lääkkeitä.Sekä lisäks käyttää piristäviä ku on vauhtikausi takana :(

Vierailija
8/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäiti kajaanista päivää.

Vierailija
9/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uhkaile,mutta hän katsoo asian niin.Minä puhun suoraan niinkuin asiat on,mutta hän ei halua mitään elareita.Olen sanonu sata kertaa,ettei niit tarvii maksaa,jahka muuten hoitaa oman osuutensa,mut ei se kuuntele.Viimeks olen nähnyt sitä maaliskuussa :(Hänen kaverinsa mulle sanokin et se on ollu aina samanlainen,ja tarvii ihanoman persoonan jonka kanssa seukata.Ja vielä lisänä,hänestä ei ole yksin hoitaa lasta,ei pärjää ittensäkään kanssa.Sairastanu jo 5 vuotta,mutta ei suostu terapiaan,syö lääkkeitä.Sekä lisäks käyttää piristäviä ku on vauhtikausi takana :(

Tiesitkö, että pilkun ja pisteen jälkeeen tulee välilyönti? On nimittäin aika raskasta lukea tekstiäsi.

Ohjeeksi tosiaan, että et ole missään tekemisissä isän kanssa. Ilmoitat lastenvalvojalle isän nimen lapsen synnyttyä ja käynnistät selvitykset.

Vierailija
10/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sun olis nyt parempi vaan unohtaa kuka se isä on, kun sitä kysytään. Sä et saa tuosta aijästä muuta kuin riesaa loppuelämäksesi. Eikä lapsi pääse yhtään sen helpommalla.

Anna heidän tavata jos isä tahtoo ja kerro aikanaan lapselle kuka hänen isänsä on. Mutta jätä juridiikka sikseen. Oikeesti, olet vielä syvässä kusessa sen kanssa.

Elarit saa kelaltakin, ihan ilman riittaa ja ongelmia.

Vierailija
11/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isällä ei ole oikeuksia

eikä äidillä

lapsella on oikeus kahteen vanhempaan

Vierailija
12/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka näin väitätte, ettei taida edes tietää, miten huonoja isiä ja äitejä tästä maasta ja maailmasta löytyy. Näissä tapauksissa olisi ehdottomasti parempi, jos isä/äiti häviäisi kuviosta kokonaan eikä jatkuvalla sekoilullaan sekoittaisi myös lapsen päätä ja elämää, mutta eipä tietenkään - kukaan vanhempi ei tiedä isän ja äidin oikeuksiaan niin hyvin kuin ne, joilla ei pitäisi niihin oikeuksiin olla mitään osaa eikä arpaa.

Ap, mene yksin lastenvalvojalle ja selvittele asiaa. Täältä saat vain typeryyksiä.

Vierailija
13/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vai on huonokin isä parempi kuin ei isää ollenkaan"

Oon sun kanssa samaa mieltä. Jos isän tarkotus ei ole tehdä muuta kun kiusaa, ni miksi sellasta pitää lähellään??Mutta vastuunsa sellasenkin on kannettava.Mun mielestä miehillä ei oo oikeutta käydä panee ympäriinsä,ja jättää jälkikasvu äidin hoidettavaksi. Jos tästä miehestä olisi isäksi,antaisin sille tottakai siihen mahdollisuuden.

Vierailija
14/14 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vai on huonokin isä parempi kuin ei isää ollenkaan"

Oon sun kanssa samaa mieltä. Jos isän tarkotus ei ole tehdä muuta kun kiusaa, ni miksi sellasta pitää lähellään??Mutta vastuunsa sellasenkin on kannettava.Mun mielestä miehillä ei oo oikeutta käydä panee ympäriinsä,ja jättää jälkikasvu äidin hoidettavaksi. Jos tästä miehestä olisi isäksi,antaisin sille tottakai siihen mahdollisuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä