Mitä näistä menoista karsisit?
-netti 29,90e/kk
-puhelin n. 15e/kk
-tv-lupa 21e/kk
-elixia 65e/kk
-lapsen säästötilille 20e/kk
- world visionin kummimaksu 25e/kk
- asuntolainan lainaturva 22e/kk
Lehtitilaukseni olen jo peruuttanut. :)
Elixiaan menee rahaa, mutta puolustan sitä sillä, että se on aivan kotimme vieressä, siellä on ilmainen lapsiparkki (olen yh) ja liikunta pitää mieleni virkeänä.
Kommentit (82)
ja lainaturva lähtisi samantien.
Tv-luvan karsisin myös, jos en asuisi kuten nyt asun: omakotitalossa, jossa telkkari loimottaa ikkunoista näkyvästi pihalle.
ei ehkä kuitenkaan kannata jättää pois. Jos olet yh niin taloutesi paranisi kertaheitolla miehen myötä. Sellainen on helpoimpi saada kun on timmissä kunnossa.
Loistava pointti! ;)
ap
ei ehkä kuitenkaan kannata jättää pois. Jos olet yh niin taloutesi paranisi kertaheitolla miehen myötä. Sellainen on helpoimpi saada kun on timmissä kunnossa.
Voiko Elixiasta ostaa esim. 10 kerran sarjalippuja vai onko pakko maksaa koko tuo 65€? Sanoit käyväsi 2krt/vko, voiko sen jollain konstein saada halvemmalla kuin nyt? Vai käytkö samalla kertaa useammassa jumpassa, salilla jne.?
Meillä nimittäin paikallisella salilla saa myös tuollaisia sarjakortteja, mutta tää on pieni paikkakunta ja asiakkaita pitää houkutella monin eri vaihtoehdoin.
Netistä http://www.tv-maksu.fi/index.html kopioitua:
"Tv-maksu on sidottu laitteen käyttöön
Televisioilmoitus on talouskohtainen eikä liity mitenkään Yleisradion kanavien katselemiseen tai kuuntelemiseen. Yksi maksu perhettä kohti kuitenkin riittää ja se kattaa television käytön myös tilapäisessä käyttöpaikassa, kuten kesäasunnolla. Maksua on maksettava aina, kun taloudessa on käytössä laite, jolla voi vastaanottaa televisiolähetyksiä, esimerkiksi
- digitelevisio tai televisio, johon on liitetty digisovitin
- televisio, johon on liitetty satelliittivastaanotin
- tietokone, jossa on sisäinen digiviritin tai siihen on kytketty ulkoinen digiviritin tai digiboksi tai sillä katsotaan internetin kautta vastaanotettavia televisiokanavia"
jos katsoo netistä telkkua?
Elixiaa ei ehkä kuitenkaan kannata jättää pois. Jos olet yh niin taloutesi paranisi kertaheitolla miehen myötä. Sellainen on helpoimpi saada kun on timmissä kunnossa.
Omasta terveydestä kannattaa pitää huolta.
Aika harva pystyy kotonansa/vaunulenkeillä liikkumaan yhtä tehokkaasti ja monipuolisesti kuin kuntokeskuksessa.
Tuo mies-asia on myös hyvä pointti =)
täytyy sitten todellakin luopua myös tv:stä. Sieltä tulee välittömästi tarkastaja, kun saavat ilmoituksen luvan lopettamisesta.
Minä luopuisin kummimaksusta, Elixiasta ja hommaisin halvemman netin.
Tv luvan ensimmäiseksi. Kummimaksu seuraavaksi. Elixian pitäisin, jos oikeasti käyt siellä. Nettiyhteyden voi saada halvemmallakin. Toi säästötili olisi harkinnassa, ehkä joka toinen kk, tai kymppi per kuukausi?
en ole koskaan ottanut sellaista koska hinta on aika kova ja sen takaama turva lopulta aika huono.
Seuraavaksi karsisin lapsen säästötilille laitettavan rahan - sanokaa vain natsiksi, mutta minusta lapsen ei tarvitse saada vanhemmiltaan valmista pesämunaa tekemättä itse työtä sen eteen. En edes aikanaan siinä tilanteessa itse ollessani pitänyt asiaa mitenkään epäoikeudenmukaisena.
Kolmanneksi lähtisi Elixian varsin kalliilta tuntuva maksu. Mulle se ei edes olisi uhraus, koska muutenkin tykkään kuntoilla mieluummin kotona tai lenkkipolulla.
Seuraavaksi sitten menisi kummimaksu, sillä ilman nettiä ja puhelinta en oikein pystyisi asioitani hoitamaan.
Siitä en usko voivani luopua, sillä en halua luopua telkkarista enkä usko että kukaan uskoisi minun hankkiutuneen siitä eroon. Meille jopa näkee kadulta, joten kiinnijääminen olisi ihan varmaa.
jos rahasta on tiukkaa, lopettaisin kummimaksun, lapsen säästötilille maksamisen ja elixiaan. Tv-lupakin joutaisi mennä.
Typerää laittaa rahaa säästöTILILLE, jossa sen arvo vaan menetetään. Lapsihan tarvitsee rahaa sinulta NYT, kun on lapsi. Aikuisena voi sitten itse mennä töihin tienaamaan tai opiskella jne.
Vertailisin ensin saisiko puhelut ja netin halvemmalla (esim Saunalahden Mobiililaajakaista Plus (nettitikku + puhelinliittymä) 15€/kk). Puolittaisin säästötili maksun ja/tai luopuisin kummiudestta.
voi perse mitä porukkaa.
miksi ette karsi tota paska tv-lupaa?? sen sijaan lopeteaan toisten auttaminen?! myös se lainaturva on turhaa.
Siitä en usko voivani luopua, sillä en halua luopua telkkarista enkä usko että kukaan uskoisi minun hankkiutuneen siitä eroon. Meille jopa näkee kadulta, joten kiinnijääminen olisi ihan varmaa.
mihin tv:tä tarvitsee? jos katot netistä muuta kuin yleä niin sen maksaa mainostaja etkä sinä.
-puhelinlasku halvemmaksi
-tv pois
-elixia pois
-world visionin kummimaksu pois
elixia, tv-lupa ja kummimaksu
liikkua voit ilmatteeksi kera lapsien
tv-ohjelmat näet netistä
kummimaksu (meneekö edes perille)
Jotkut eivät ilmeisesti tajunneet, että Elixiaan kuuluu ILMAINEN lastenhoito. Sitä paitsi liikunta pitää virkeänä ja hoitaa terveyttä. Itse olen vielä toistaiseksi kotiäitinä enkä edes yh, mutta minulle Elixia ja lapsiparkki on henkireikä! En pääsisi liikkumaan muuten. Vaunulenkit eivät minulle riitä (tarvitsen työssäni hyvän kunnon) eikä uimahallissa altaan reunalla istuminen ole liikuntaa.
Mutta joo, Kummimaksu pois ja ehkä netin voisi vaihtaa halvempaan. Lapselle ehdit säästämään myöhemmin, joten senkin voit jättää tauolle. Tai sitten pienennät summaa. Ellei ole ihan pakko niin älä säästä tuosta Elixiasta! :)
Mutta päinvastaisessa järjestyksessä. Ja Elixiastakin vain jos on ihan ihan pakko. Harrastus on todella perusteltu meno!