Mitä näistä menoista karsisit?
-netti 29,90e/kk
-puhelin n. 15e/kk
-tv-lupa 21e/kk
-elixia 65e/kk
-lapsen säästötilille 20e/kk
- world visionin kummimaksu 25e/kk
- asuntolainan lainaturva 22e/kk
Lehtitilaukseni olen jo peruuttanut. :)
Elixiaan menee rahaa, mutta puolustan sitä sillä, että se on aivan kotimme vieressä, siellä on ilmainen lapsiparkki (olen yh) ja liikunta pitää mieleni virkeänä.
Kommentit (82)
-elixia 65e/kk
-lapsen säästötilille 20e/kk
- world visionin kummimaksu 25e/kk
Elixian sekä kummimaksun. Kuntosalimaksu ei silmissäni ole kovin korkeassa kurssissa jos pitää menoja jostain karsia.
- kummimaksun karsisin ensimmäisenä
- sitten karsisin elixian. Jos liikkua haluaa, löytyy todennäköisesti myös paljon halvempia tapoja
- jos vielä pitää karsia, pohtisin, saisinko nettiyhteyden halvemmalla tai voisinko olla kokonaan ilman nettiä (jos esim. työpaikalla pääsee pakolliset nettiasiat hoitamaan)
et missään nimessä saa lopettaa sitä. Kummimaksu pois heti enkä ole kuullut kenelläkään olevan lainaturvaa, mutta toisaalta voit tarvita sitä, jos sulla on huono tilanne. Lapselle kerkiät säästämään myöhemminkin.
Kummimaksun voi jättää pois, samoin elixian maksun. Liikkua tosiaan voi ilmaiseksikin. Ja voihan sen lapsen tilille laittaa sen 20 euroa vaikka jokatoinen kuukausi.
-Itseltäni lähtisi heti tv-maksu hiiteen. Itse olen elänyt ilman telkkaria kaksi vuotta ja hyvin menee. Netistä pystyy katsomaan hyviä sarjoja ja ylen lastenohjelmia ihan ilmaiseksi.
-Kummimaksun voisin myös joutua perumaan, vaikka hyvään tarkoitukseen meneekin.
-Netin koittaisin vaihtaa edullisempaan.
-En tiedä mikä tuo lainaturva on mutta sekin menisi mietintään.
-Elixian jäsenyyden pystyn ymmärtämään. Vaikka liikuntaa voikin harrastaa ilmaiseksi, niin ilmainen lapsiparkki tekee siitä paljon helpompaa, kun lastenvahtien soittelu. Kyllä jokaisella pitää olla joku juttu mikä pitää järjissään. Katselisin kyllä edullisempia vaihtoehtoja ja tarjouksia muualtakin.
-Puhelimeen sinulla ei mene paljoa, joten sen suhteen en stressaisi.
-netti 29,90e/kk -puhelin n. 15e/kk -tv-lupa 21e/kk -elixia 65e/kk -lapsen säästötilille 20e/kk - world visionin kummimaksu 25e/kk - asuntolainan lainaturva 22e/kk Lehtitilaukseni olen jo peruuttanut. :) Elixiaan menee rahaa, mutta puolustan sitä sillä, että se on aivan kotimme vieressä, siellä on ilmainen lapsiparkki (olen yh) ja liikunta pitää mieleni virkeänä.
Toiseksi Elixian - riippuu miten usein käyt siellä. Jos TODELLA käyt siellä JOKA VIIKKO _VÄH._ 3-4 kertaa viikossa sitten se kannattaa. Mutta jos et käy noin paljon, niin karsisin sen.
Seuraavaksi karsisin lapsen säästötili säästön.
Ja as.lainan lainaturvaa selvittäisin, mitä se pitää sisällään (onko työttömyysturva? onko se oikeasti hyvä, vai saatko ansiosidonnaisena riittävästi?) Tai jos kuolemantapausturva tms., niin vakuutusyhtiöstä voi saada henkivakuutuksen halvemmalla. Näin meillä on, pankkien lainaturvat on kalliita.
Sitten tsekkaisin saisko nettiä yhtään halvemmalla.
on muitakin keinoja auttaa onneksi :)
minä karsisin näin..
-netti 29,90e/kk
-puhelin n. 15e/kk
-tv-lupa 21e/kk POIS
-elixia 65e/kk- POIS
-lapsen säästötilille 20e/kk POIS
- world visionin kummimaksu 25e/kk POIS
- asuntolainan lainaturva 22e/kk POIS
Kummitrahat ja säästötili ovat myös turhia
Tuota lainaturvaa tosiaan monet asiantuntijatkin haukkuu täysin turhana ja järjettömän ylihinnoiteltuna eli siitä kannattaisi ottaa selvää.
Ensimmäisenä säästäisin tuossa world visionin kummimaksussa,
toisena lähtis tv-lupa ja
kolmantena tulis tauko lapselle säästämiseen
Puhelinlasku on sulla jo matala eikä nettikään mitenkään järkyttävä. Voishan ne liittymät tietysti kilpailuttaa ja katsoa saisiko sieltä vähän nipistettyä pois. Kumpaakaan en kuitenkaan lakkauttaisi.
Elixia en missään nimessä lakkauttaisi. Moni täällä sanoo että liikkua voi ilmaiseksikin, mutta se juttuhan tuossa on nimenomaan se lastenhoito. Elixia on kyllä ainakin täälläpäin kallein kuntosali eli jos lähettyviltä löytyy toinenkin lapsiparkillinen niin voisin vaihtaa. Jos kaverit käyttää elixiaa en vaihtaisi, koska liikuntakin voi olla sosiaalista toimintaa ja kaverit kannustavat käymään usein.
Halvempi netti, elixia+ kummi pois.
ja lainaturvan. Jos tämä ei riitä, niin vielä kummimaksu.
Vaikka liikunta on tärkeää, sen ei tarvitse maksaa ihan noin paljoa.
- Elixian
- kummimaksun
- lainaturvan (ne on ihan p*****stä, jos tulee tosi paikka, aina löytyy joku pikkupräntti, jossa ko. tilanne suljetaan pois turvan piiristä)
Lisäksi, jos oikeasti on tiukkaa, en laittaisi lapsen säästötilille rahaa, jos se siis on pois peruselämisestä.
Alan kallistua kummimaksun ja lainaturvan karsimiseen. Lainaturvassa oli muistaakseni turva työkyvyttömyyden ja kuoleman varalta. Täytyy tarkistaa ja miettiä.
Elixiaa olen miettinyt pitkään ja hartaasti, mutta taidan silti säilyttää sen. Käyn siellä 2krt/vk, ja koska on lähellä sekä kotia että työpaikkaa, ei matkoihin mene turhaa aikaa. (joka taas olisi pois lapsen kanssa olemiselta). Ja se lapsiparkki on iiiiso plussa.
En myöskään juo, en polta, käyn harvoin ulkona jne. joten ehkäpä voin tuon 65e sijoittaa itseeni, vaikka onkin paljon rahaa.
Se on ihan pelkkää rahastamista!
Sen sijaan vakuutukset kannattaa muuten olla kunnossa.
Elixian jättäisin pois toisena, sillä liikuntaa voi harrastaa halvemmallakin. Kannattaa katsoa esim. kansalaisopistojen syksyn tarjonta.
Toisin kuin moni, en karsisi lainaturvaa.
Elixia on kallis! Jos oikeasti käyt 3-4 kertaa viikossa, niin ok, jos käyttö on vähäisempää, niin riippuen lasten iästä liikkua voi halvemmallakin: kävelylle rattaiden kanssa, juoksulenkille itse niin että lapset pyöräilee vieressä, uimahalliin lasten kanssa, kunnan kuntosalille + kummi/mummi katsoo lapsia.
Lapselle säästäminen on ihan kiva, mutta jos rahaa ei oikeasti ole niin säästää ehtii myöhemminkin. Tärkeämpää saada vuokra/asuntolaina maksettua ja ruokaa pöytään. Näitä rahoja en tosin mihinkään omaan hurvitteluun käyttäisi, vaan oikeasti tarpeeseen.
1. kummimaksu
2. tv-lupa
3. lainaturva
4. Elixia
5. säästötili
6. netti
7. puhelin
elixia on joku liikuntapaikka, niin sen peruisin, koska liikkua voi ilmaiseksikin ja voit mennä takaisin kun tuloja on enemmän
sitten järjestyksessä
-lainaturva
-kummimaksu
-säästötili
-netti
-tv-lupa
-puhelin