Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka huolissaan mun pitää olla?Auttakaahan taas..

Vierailija
15.08.2011 |

En edelleenkään osaa järkevästi ajatella asiaa.en osaa suhteuttaa yhtään.

Sanokaa te,ja perustellen,kuinka huolsisaan itse olisitte kohdallani.

Olen sairastanut tietämättäni lievän,pienen pikkuaivoinfarktin.Löydettiin sivu/sattumalöydöksenä joitakin kuukausia sitten.

Sen jälkeen en ole pystynyt elämään lähestulkoonkaan normaalisti.Pelkään sen uusivan.

Kaikki tutkimukset on tehty ja mitään vikaa ei löydy mikä selittäisi tukoksen.Anoiksi riskitekijöiksi jäi e-pillerit ja tupakointi nuorena,seka raskaudet/lapsivuodeajat,jolloin riski on jonkin verran koholla.Tukosta ei voitu ajallisesti jäljittää kuin että oli vanha.

Aattelen koko ajan,että tulen kuolemaan jonkun ajan päästä uuteen tukokseen ja lapset jäävät äidittömiksi,asia on niin ahdistava ja raskas että jokainen tunti ja päivä on taistelua ahdistuksen kanssa.

En nyt kaipaa kommentteja "mene keskustelemaan"-sitä teen jo.Haluaisin yksinkertaisuudessaan kommentteja,kuinka huolissaan minun tulisi olla.Mitään riskitekijöitä siis ei ole.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aivoinfarktit tappavat Suomessa toiseksi vai kolmanneksi eniten.Ja koska olen ymmärtänyt että niihin sisältyy jonkinlainen uusimisriski.Googlaa huviksesi aivoinfarkti tai pikkuaivoinfarkti,niin et saa mitään kauhean positiivista luettavaa.Siksi.

Vierailija
22/48 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aivoinfarktit tappavat Suomessa toiseksi vai kolmanneksi eniten.Ja koska olen ymmärtänyt että niihin sisältyy jonkinlainen uusimisriski.Googlaa huviksesi aivoinfarkti tai pikkuaivoinfarkti,niin et saa mitään kauhean positiivista luettavaa.Siksi.

siita tilastollisesti ekasta tai tokastakin tappajasta. Koska laakarisikin on sanonut ettei sulla ole mita todennakoisimmin yhtaan enempaa riskia saada uusi (ja ekaa huomattavasti vakavampi koska tuo ekahan oli lapihuutojuttu) infarkti. Sahan voit kuolla ihan mihin tahansa, milloin tahansa, kuten me kaikki muutkin, pitka-aikaissairaat tai terveet. Ei taa sun pelkosi rationaalista ole, se kannattaisi ainakin ekaksi myontaa edes itselleen, siina olisi jo alku paranemiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten perustelet ettei kannata hysterisoida?

Vierailija
24/48 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten perustelet ettei kannata hysterisoida?

etta oma hysterisoinnin perustelusi nayttaa perustuvan lahinna tilastolliseen todennakoisyyteen. Tilastollisia todennakoisyyksia on muitakin, ihan samaan hintaan voit olla ihan yhta hysteerisen huolissasi niistakin, tai sitten et mistaan. Elama on taynna riskeja ja tilastollisia todennakoisyyksia, ja ainoa varma asia on etta hengissa taalta ei selvia kukaan.

Vierailija
25/48 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on homotsygoottinen apc-resistenssi, eli veren hyytymistaipumus, joka on peritty molemmilta vanhemmilta. Veritulpan riski on siis kohdallani huomattavan korkea.

Me apc-resistentit (tai ainakaan minä) emme syö Primaspania, koska se ei ole erityisen tehokas laskimotukoksiin. Se auttaa lähinnä valtimotukoksiin. Jotkut apc:t käyttävät pieniä annoksia hepariinia tai varfariinia. Itse en käytä mitään tulppien ehkäisylääkettä, koska minulla on luultavasti elimistössäni jokin suojaava tekijä kun tukoksia on kohdalleni osunut vai yksi.

Jos sinun päätäsi särkee koko ajan, täytyy sen syy selvittää. Syyllä ei välttämättä ole mitään tekemistä tulppasi kanssa, vaan se voi johtua esim. niska/hartiajumituksesta, vääränlaisista silmälaseosta, öisestä hampaiden narskuttelusta tai siitä, että stressaat kauheasti.

Ja voin kertoa, että kyllä sinä huomaat jos sinulle tulee massiivinen aivoinfarkti, ei tarvitse pohtia, että onkohan päässä nyt taas tulppa. Ja jos pieni tulppa tulee, et edes huomaa sitä, kuten et huomannut aikaisemminkaan.

Vierailija
26/48 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulpat voi mennä laskimoista keuhkoihin?

Onko tuo homotsygoottinen apc-resistenssi sitten jollain tapaa voimakkaampi kuin pelkkä apc-resistenssi?

Mun täytyy todeta lainkaan väheksymättä että ottaisin mielelläni tuon apc resistenssin,koska sitten tietäisin ainakin mikä tulpan on aiheuttanut.Tällä hetkellä voin vain arvailla.Kaivelin juuri äitiyskorttejani ja ekassa raskaudessa mulla oli verenpaineen nousua,alapaine oli loppuraskaudessa viikkoja 90 tuntumassa ja kerran jopa 100 (mittausvirhe?).tosiaan niin mielelläni tietäisin mikä sen aiheutti.Kai se tekee pelostani kauheamman kun en tiedä mistä tullut.

Päänsäryn syyksi neurologit sanoi jännitysniskan,ei kuulema voi johtua siis tukokseta.Mutta todella vaikea tuota uskoa kun koskaan ei ole pääkipua mainittavammin ollut ja nyt se on jatkunut kuukausia putkeen-ja juuri siinä kohdass.Voi iso huokaus.En jaksa enää juosta lääkärissä,ei ne ota mua vakavasti.

Vierailija
27/48 |
16.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hypokondriasta? siinä luki että potilaille kipu on todellista vaikka mitä syytä kivulle ei olisikaan, joten jos päänsärkysi syytä on jo tutkittu ja todettu jännistyniska(mikä usein johtuu stressistä, mitä sinulla nyt todellakin on paljon koska stressaat tätä asiaa näin valtavasti) niin miksi epäilet että se johtuu tulpasta? miksi et usko että se ei voi johtua siitä, vaan paljon paljon todennäköisempää on että se johtuu stressistä?

Vierailija
28/48 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan tottua siihen ajatukseen

vertaa esim. minuun; mulla on puoli sukua kuollut/sairastunut syöpään, eli TODELLA vahvat geenit nimenomaan gynekologisiin syöpiin

murehdin sitä aikani, sitten totesin etten todellakaan voi muuta kuin käydä kerran vuodessa tutkimuksissa ja elää se loppuaika siitä vuodesta

joka kevät siis hermoilen gynekäyntiä ja tähän asti olen saanut huokaista helpotuksesta (tosin yksi mammografia/ultratutkimus jo takana, ikää 41 v)

luota siihen mitä lääkäri on sulle sanonut, totu ajatukseen ja jatka elämää

Vierailija
29/48 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle sanottaisiin että minulla on riski saada veritulppa,tuskin ajattelisin asiaa muuta kuin elämällä suht terveellisesti.MUTTA kun se tulppa ON OLLUT ja on totta,se muuttaa käsitykseni.Mun elämä on mennyt aivan hel**tiksi ja pelkään ettei se palaudu koskaan ennalleen.Olen reilusti alle 40-v.

Minulle sanottiin,että riski uuteen tulppaan on pieni ja kuulema alhaisempi selvästi kuin esim.diabeetikoilla.Mutta en pysty ajattelemaan järkevästi:olen vihainen ja surullinen ja katkera,miksi minulle,aina minulle?

Vierailija
30/48 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan jättänyt e-pillerit pois ja muutenkin kiinnität huomiota elintapoihisi (ravintoon, liikkumiseen, rasvoihin) entistä enemmän? Siinäpä oikeastaan ne mitä voit asian eteen tehdä. Tsemppiä sinulle jatkossa!

Vierailija
31/48 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt pillereitä yli 10 vuoteen enkä tupaoinut samoin 10 vuoteen.Tukosta ei voi siis ajallisesti jäjittää,onko ollut tuolloin.Eikä minulla ole mitään havaintoa asiasta ollut.

Neurologit eivät tunnu olevan kauean huolissaan ja tuntuu että jäin yksin tämän kamalan painajaisen keskelle.En kerta kaikkiaan selviä tästä.

Mieheni väheksyy koko asiaa sillä perusteella,etti minusta ole löydetty mitään elimellistä vikaa.

Ja nyt sitten syön primaspania pienellä annoksella loppuelämäni.

Vierailija
32/48 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi ennustaa tarkoin tulevaisuuttaan. Pitää nyt vaan (sunkin) yrittää elää mahdollisimman hyvää ja tasapainoista elämää!

Vierailija
33/48 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

montako syöpäkasvaimen alkua minussa on ollut, jotka luonto on itse kuitenkin toistaiseksi hoitanut pois

ja moni, minäkin, käyttää lääkkeitä loppuikänsä

sulla on elämä ja terveys NYT, ja mitään muuta ei oo meillä kellään muullakaan kuin se mikä on just NYT

jos murehdit ja käperryt itseesi, se on ensimmäinen askel sille, että lapsesi menettävät äitinsä

t. se syöpäsukua oleva

Vierailija
34/48 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervettä ihmistä ei ole olemassakaan, on vain liian vähän tutkittuja. Kun oikein tutkitaan, varmasti jotain löytyy enempi tai vähempi merkityksellistä.

Jos sinulla ei kerran ole riskitekijöitä, niin niitä ei sitten ole. Normaalia elämää eteenpäin, stressaaminen asiasta taitaa olla nyt suurin haittatekijä elämässäsi ja varmasti vaikuttaa lastesikin elämään. Jos lääkäri on sanonut, ettei aihetta toimenpiteisiin ja huoleen, niin ei sun tarvii asiaa murehtia.

Vierailija
35/48 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän tuo vähän lohduttaa.Mutta siis en vain osaa ymmärtää,miksi kohdalleni osuu niin paljon murhetta tämän elämän aikana.En jaksa ymmärtää.Tuntuu ettei kenelläkään muulla ikäiselläni ole tällaista,tämähän on ns.mummojen "tauti".Miksi minulla?

Tässäkin huomaa ettei paljoa vastauksia tule,ei muilla ole tälaista vaivaa,kuin minulla.kaikki pelkäävät tulppia,minulla se on ollut.

Vierailija
36/48 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt pillereitä yli 10 vuoteen enkä tupaoinut samoin 10 vuoteen.Tukosta ei voi siis ajallisesti jäjittää,onko ollut tuolloin.Eikä minulla ole mitään havaintoa asiasta ollut. Neurologit eivät tunnu olevan kauean huolissaan ja tuntuu että jäin yksin tämän kamalan painajaisen keskelle.En kerta kaikkiaan selviä tästä. Mieheni väheksyy koko asiaa sillä perusteella,etti minusta ole löydetty mitään elimellistä vikaa. Ja nyt sitten syön primaspania pienellä annoksella loppuelämäni.

jonka mina olen lukenut, ap. Kylla se nyt niin vaan on ettei tuota asiaa sulle pysty kukaan muu "ratkaisemaan" kuin sina itse. Ja ainakin minulla on aikaisempien ketjujen perusteelle tullut kasitys, etta tama ongelmatiikka ei niinkaan liity tuohon sairauteen, vaan on ihan sinun paasi sisaista (sita mitenkaan siis sen takia vahaksymatta). Kuten sinulle on jo monta kertaa sanottu, meita eri tavalla vakavasti - ja paljon vakavammin ihan objektiivisilla mittareilla kuin sina - jo sairaita on paljon, mutta aika moni kykenee silti ihan normaaliin elamaan, kun ei tassa muutakaan vaihtoehtoa ole. Elama ON epavarmaa, monilla on piilevia sairauksia, kuka tahansa voi periaatteessa kuolla milloin tahansa. Sen kanssa taytyy nyt vain oppia elamaan koska mitaan muutakaan elamaa meilla ei ole elettavanamme. Kaikkea hyvaa sinulle.

Vierailija
37/48 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osa porukasta ei vastaa, koska olet puhunut tästä jo niin monta kertaa täällä

ja saat puhua, se on hyvä että puhut ja kirjoitat sen pois

ota sekin huomioon, että tosiaan sinulta se tulppa on löydetty ja todettu

montakohan ikätoveriasi painelee tuolla ulkona tietämättä omista menneistä tulpistaan...

Vierailija
38/48 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri noin sanoi lääkäri,että jos kaikkien ihmisten päät kuvattaisiin,voisi aika monella löytyä vastaavaa.Mutta ei se kauheasti lohduta.Hetken voin hyvin ja jaksan ajatella positiivisesti,yleensä jos olen hetken yksin-mutta seuraavassa hetkessä kaatava ahdistus vyöryy taas ylitse.

Neurologi sanoi myös ettei löydös tee minusta sen sairaampaa kui9n ennen kuvausta,mutta silti pelottaa niin kauheasti,että se estää minua elämästä.

Vierailija
39/48 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ikäisiäsi ole vain tutkittu, on niitä varmasti muillakin "nuorilla" ollut. Ja ilmeisesti sillä ei ole ollut suurtakaan vaikutusta sinuun, kun et ole sitä huomanut.

Jos asia vaivaa soita sinua tutkineelle neurologille ja kysy asia niin selväksi, ettei tarvitse moista miettiä.

Vierailija
40/48 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähettänyt meiliä,mutta viimeiseen hän ei enää vastaa,varmaankin ajattelee ettei enää kuulu hänelle kun minulle ei määrätty mitään kontrolleja.Kai mun pitää mennä vielä yksityiselle jossain vaiheessa.

Ei se tukos ole jättänyt mulle mitään,enhän ole edes sitä huomannut ja löydös oli todellinen yllätys,en olisi ikinä kuuna voinut moista kuvitellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi