Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

masentaa tää juttu, en tiedä mistä uutta puhtia jatkaa laihdutusta

Vierailija
15.08.2011 |

Elikkä painoa on pudonnut vajaa 10 kg, eikä juuri kukaan ole asiaa huomannut.

Lähtöpaino oli 100kg ja kyllä todellakin ainakin vaatteistani huomaan itse eron, mutta eikai sitten muuten.

Olen miettinyt jo sitäkin, että onko meidän puntariin tullut vika, mutta ei, samaa näyttää vanhempieni puntari.

Miten voi laihtua niin, ettei juuri kukaan huomaa???

Aina ennen kun olen saanut vähemmänkin pois, niin aina on saanut kuulla hoikistuneensa.

Mistä ihmeestä noi kilot on sitten lähtenyt?

Juuri aamulla näin (kaukaa autosta) erään naisen joka on kuulemma laihduttanut hiilihydraatittomalla ja olihan tuo selvästi laihtunut.

Masentaa kun muut onnistuu, minä en...tai onnistun, muttei kukaan jaa tätä iloa kanssani tai kannusta eteenpäin.

Tosin labran täti sanoi pari viikkoa sitten, että katsoi minun pudottaneen painoa.

Itse olen pienentänyt merkittävästi annoskokoja.

Vettä juon runsaasti sekä otan B-vitamiinia lisäksi, sillä en käytä maitotuotteita.

Leipää syön äärettömän harvoin. Kahvin jäin pois, niin eipä tee mieli pullia sun muita.

Toki välillä herkuttelenkin, yleensä yhtenä päivän viikossa.

Myös se mitä suuhuni pistän on saanut huomiota jo kaupassa lähinnä sillä, että katson kaloreita nykyään tarkempaan.

Liikun kohtuu paljon, olen itseasiassa aina liikkunut vaikkei sitä ulkomuodostani uskoisi.

Mietin tuota keventäjätkin vaihtoehtoa, mutta nyt jotenkin on mennyt fiilis koko hommasta...

Miten ihmeessä jaksan tästä eteenpäin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa on pudonnut 10 kg, olethan sinä onnistunut!! Ja vaikka ulkomuoto onkin usein se, joka ajaa laihduttamaan, tiedät varmasti hyvin, että terveytesi takia ennen kaikkea painoa pitää pudottaa. Laihdutusfilosofiasi sitä paitsi kuulostaa hyvältä, ja jos vielä liikutkin, niin varmasti paino jatkossakin putoaa. Tsemppiä!

Vierailija
2/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen laihtunut nyt 85kg:sta 78kg ja en kyllä huomaa yhtään mitään muutosta ja joo se tuntuu ajoittain tosi masentavalta, mutta olen silti päättänyt vaan sitkeästi jatkaa oman hyvinvoinnin vuoksi. Kyllä niitä tuloksia alkaa sitten jossakin vaiheessa näkyä ja voihan, että yht äkkiä lähteekin sitten senttejä enemmän. Mittaatko itseäsi eli et katso pelkkää painoa, se toimii mulla, kun sentit vähenee tuo se iloa itselle vaikka sitä ei muut huomaisikaan. Ja sitkeällä työllä vaan eteenpäin, tulee aika milloin varmasti kaikki huomaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muut huomaavat piankin tai ovat jo voineet huomata. En itsekään sano välttämättä jos huomaan vaikka työkaverin laihtuneen. Tsemppiä!

Vierailija
4/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä sinulle ap tekemistä, että saat sen uuden painon vakautettua 10 kg alemmalle tasolle. SEn kun teet ja totut siihen, niin voit taas uuden intospurtin saatuasi miettia uutta pudotusta.

Logiikkasi tuntuu olevan, että kun en laidu 30 kiloa, niin palataan takaisin siihen 100 kiloon. Tältä se ulospäin näyttää.

Tsemiä.

Vierailija
5/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi, jos ymmärsit sen noin.

Minua siis masentaa se, ettei tekemääni työtä ole huomattu.

Tiedän, ettei ole helppoa, eikä tule olemaankaan, mutta siksi kirjoittelinkin, että saisin edes täältä potkua taas huomiseen päivään:)

siinä sinulle ap tekemistä, että saat sen uuden painon vakautettua 10 kg alemmalle tasolle. SEn kun teet ja totut siihen, niin voit taas uuden intospurtin saatuasi miettia uutta pudotusta. Logiikkasi tuntuu olevan, että kun en laidu 30 kiloa, niin palataan takaisin siihen 100 kiloon. Tältä se ulospäin näyttää. Tsemiä.

Vierailija
6/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutatko itseäsi vai muita varten? Laihdutatko saadaksesi hyväksyntää ja ihailua? Vai laihdutatko saadaksesi fyysisesti paremman olon, ja voit mahtua vanhoihin vaatteisiin jälleen? Laihdutatko siksi, että terveys olisi paremmalla tolalla?

Jep. Minä ainakin haluan olla laihempi täysin itseni takia. Minua "ihaillaan" ja minusta pidetään vaikka olenkin 20kg ylipainoinen. Haluan vain paremman olon itselleni, enkä halua vittuuntua joka kerta vaatekaupassa kun eivät standardikokoiset vaatteet sovikaan. Ja mikä parasta - lihavuuteni on täysin keskivartalolihavuutta. Tätä ei ole juomalla saatu, koska en olutta käytä, ja alkoholia muutenkin kohtuudella. Rasvaiset ja makeat ruuat ovat aina olleet heikkouteni.

Käteni ja jalkani ovat narut, en ole kasvoista pyöreä, ja kaulani on kapea. Kaikki läski kertyy torsoon. Tästä seurauksena on se, että housukoko on pieni, paitoja ostettaessa kaulus on järkyttävän iso, ja hihat liian lyhyet. Olisi niin mahtavaa olla ns. tasaläski. Ei tällaisella kaksimetrisellä sitä ylipainoa silloin edes huomaisikaan, mutta kun kaikki kertyy torsoon, niin kylläpäs näyttää komealta.

Olen siis mies. Ja olen päättänyt että nyt riitti läskeily.

Vierailija
7/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kehuneet, eivät enää kehtaa, kun olettavat sun taas vaan jojoilevan.

Vierailija
8/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitä huonommin huomioivat laihtumista. Ehkä siinä on just se takana, että jos mainitsevat asiasta ja sitten kyseinen henkilö lihoo hetkessä takaisin, niin se on hiukan noloa.

Enkä mä nyt tarkoita, että sä olisit jotenkin tosi ison näköinen tai jotain. Nyt otat sen asenteen, että laihdutat vain itsesi takia. Et sä voi luovuttaa sen takia, kun et ole saanut palautetta muilta ihmisiltä. Mä olen sen luokan jojolaihduttaja, että hyvin harva enää reagoi mun painon tiputtamisiin enkä mä haluakaan sitä.

Vierailija
10/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se olossa jo tuntuu? 10 kiloa on hieno saavutus. ONnittelut siitä, kaikki ei pysty siihenkään.

Ulkopuolisetkin on voineet huomata, eivät vaan kehtaa kehua. Se kun helposti kuulostaa siltä, että entisessä painossasi olisi ollut jotain vikaa. ITse en edes pidä siitä, että painostani huomautellaan, joten en sano mitään muillekaan, jos eivät itse ota asiaa ensin puheeksi.

Vierailija
11/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans luulen ettei kukaan vaan sano sulle siitä laihtumisesta! Muistan kun itse laihdutin joskus lukioaikoina ja tuntui ettei se vajaa 10kg missään näy. Paljon myöhemmin kuulin ystävältäni (ei ollut hyvä kaveri vielä lukiossa vaan vasta sen jälkeen ystävystyttiin) että se oli ollut varsinainen puheenaihe koulussa kun olin "kutistunut puolta pienemmäksi"!

Vierailija
12/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis todellakin laihtumisista ei laihduttamisesta.

En siis mielestäni jojoile. Tämän kokoinen likitulkoon olen ollut viimeiset 15 vuotta.

Vierailija
13/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja se todettiin (-90 luvulla) minulla pari vuotta myöhemmin kun olin paisunut 30 kiloa.

Niitä kiloja olen oikeastaan sitten kanniskellutkin.

Laihdutan itseni takia, mutta kyllä joskus kehu onnistumisesta tuntuisi hyvältä, vaikkapa juuri siltä omalta mieheltä.

En siis ole "kissa joka kiitoksella elää".

Olen hieman tyrmistynyt siitä miten väärin voidaan perimmäinen ajatus vääntää...

ehkä minulla on huono ulosanti, en tiedä.

Toki painonpudotus tuntuu monissa asioissa. Niissä juuri minkä vuoksi nyt laihdutankin.

Kai se olossa jo tuntuu? 10 kiloa on hieno saavutus. ONnittelut siitä, kaikki ei pysty siihenkään. Ulkopuolisetkin on voineet huomata, eivät vaan kehtaa kehua. Se kun helposti kuulostaa siltä, että entisessä painossasi olisi ollut jotain vikaa. ITse en edes pidä siitä, että painostani huomautellaan, joten en sano mitään muillekaan, jos eivät itse ota asiaa ensin puheeksi.

Vierailija
14/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei sitä oikeesti ole vielä ulkopuolisen helppo huomata.

Mä laihdutin 65 kiloisesta 8 kiloa laihemmaksi. Enkä mä edes olettanut, että kukaan sellaista huomaisi. Eikä huomannut. Ei se haitannut, kun en edes odottanut kiioksia. Mua ilahdutti se, että vaatteet istuu paremmin päälle ja oma olo on kevyempi ja peilikuva sopusuhtaisempi. Ei ollut motivaatio-ongelmia missään vaiheessa.

Mä kyllä tykkäänkin olla oman onneni seppä. Eli en edes halua antaa muille sellaista valtaa, että heidän asennoitumisensa määräisi mun laihduttamiseni. Mä haluan itse päättää laihdutanko vai en.

Vierailija
15/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei kenenkään muun asenne ole minua ajanut laihduttamaan. Ihan itseni vuoksi.

Ja kyllähän laihtumiseni näkee kun kerran labrantätikin sen hoksasi.

Kyllä se tuntuisi mukavalta ja motivoisi jatkamaan kun asia huomataan. Masentaa vain kun lähipiiri ei noteeraa, siis se ihan lähipiiri lähinnä.

niin ei sitä oikeesti ole vielä ulkopuolisen helppo huomata. Mä laihdutin 65 kiloisesta 8 kiloa laihemmaksi. Enkä mä edes olettanut, että kukaan sellaista huomaisi. Eikä huomannut. Ei se haitannut, kun en edes odottanut kiioksia. Mua ilahdutti se, että vaatteet istuu paremmin päälle ja oma olo on kevyempi ja peilikuva sopusuhtaisempi. Ei ollut motivaatio-ongelmia missään vaiheessa. Mä kyllä tykkäänkin olla oman onneni seppä. Eli en edes halua antaa muille sellaista valtaa, että heidän asennoitumisensa määräisi mun laihduttamiseni. Mä haluan itse päättää laihdutanko vai en.

Vierailija
16/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi oli sopivan rohkaiseva:)

Kyllä muut huomaavat piankin tai ovat jo voineet huomata. En itsekään sano välttämättä jos huomaan vaikka työkaverin laihtuneen. Tsemppiä!

Vierailija
17/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten se muiden asenne voi kuitenkin saada sut luopumaan laihduttamisesta? Etsit nyt vaan sen saman syyn miksi alunperin aloitit laihduttamaan, ja jatkat sillä samalla motivaatiolla, mikä sut alunperin sysäsi laihduttamaan. Jos muiden mielipide ei alunperin ollut tärkeä, niin miksi se nyt yhtäkkiä onkin niin ratkaisevan tärkeä?

Vierailija
18/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis osaa ilmaista itseäni.

En mielestäni ole sanonut, että muiden asenne saa minua luopumaan laihdutuksesta tai muiden mielipide olisi ratkaisevan tärkeä.

Pyysin uutta puhtia ja potkua tähän laihdutukseen.

Masentaa kun juuri kukaan ei ole huomioinut, mutta en siis ole aikonut lopettaa..tietääkseni..?

Tokihan varmaan niitä tilanteita tulee, että tekis mieli lyödä hanskat tyystin tiskiin, mutta ei nyt ihan sellainen fiilis vielä ole.

Hitaasti taaperretaan etiäpäin, joten puhtia tartteis vaikkapa sillä, että oma lapsi vaikka sanoisi, että äiti, sinä olet laihtunut:)

niin miten se muiden asenne voi kuitenkin saada sut luopumaan laihduttamisesta? Etsit nyt vaan sen saman syyn miksi alunperin aloitit laihduttamaan, ja jatkat sillä samalla motivaatiolla, mikä sut alunperin sysäsi laihduttamaan. Jos muiden mielipide ei alunperin ollut tärkeä, niin miksi se nyt yhtäkkiä onkin niin ratkaisevan tärkeä?

Vierailija
19/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin omaa tekstiäni ja kyllä siinä kuultaa jokin lopettamisen uhka vaikken sitä kyllä tarkoittanut.

Eipä tätä kannata tämän enempää jauhaa, kyllä tämä alakulo on taas päihitetty hetkeksi. Kiitos siitä osalle kirjoittajista:)

Seuraava kymmenenkiloa ois sitten edessä.

Jospa tämä tästä pikkuhiljaa.

Vierailija
20/21 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jatkat nyt sitten vaan sitä pikkuhiljaa eteenpäin puurtamista. Kyllä niitä kommentteja vielä tulee, kun vaan jaksat riittävän kauan puurtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme