Ja taas on mun lähdettävä taaperon kanssa kaverin luokse...
Mielelläni näen tätä kaveria ja ihan kiva nähdä hänen 4 kk vauvaansakin, mutta!
Ärsyttää jo ihan hirveesti etukäteen kun koko aika menee 1,5 v lapsen perään katsomiseen. Omat lelut eivät kiinnosta kun ollaan vieraassa paikassa, sylissä vetää itsensä kaarelle ja kiljuu. Kaverin koti on vielä täynnä lattiasta kattoon kaikkea pientä sälää, lasipurkkia ja kukkakoristetta.
Ja täällä sataa vettä ettei voi olla pihallakaan :(
En millään jaksaisi tällaista "opetustilannetta", ei huvita.
$
Kaveri ei voi liikkua vauvan kanssa kun hänellä ei ole autoa (linja-autot kyllä kulkee, mutta matkaa on 20 km) eikä vauvan kanssa yleensäkään voi kuulemma minnekään mennä. Paitsi minä, joka vierailin siitä lähtien kun laitokselta pääsin.
Ottaa päähän!!! Ja olen pyytänyt kaveria kyllä tännekin, siitä ei ole kyse. Toivottvasti sillä on ees hyvää pullaa.
Kommentit (8)
opetat lastasikin käyttäytymään. Minulla 11kk poika ja kotona meillä kaikki koriste esineet pöydällä niinkuin ennen lastakin. Kyllä poikani tietää mihin kosketaan ja mihin ei. Jos ei tiedä uskoo kyllä kieltoa. Olen varmaan kammottava vierailukohde, meillä sentään kissan ruokakupit lattialla ja koriste esineet pöydillä. Ja kyllä en nosta niitä ylös vaikka vieraita tulisi. Jokainen vahtikoon lastaan jos ei voi lapseltaan käytöstapoja odottaa.
opetat lastasikin käyttäytymään. Minulla 11kk poika ja kotona meillä kaikki koriste esineet pöydällä niinkuin ennen lastakin. Kyllä poikani tietää mihin kosketaan ja mihin ei. Jos ei tiedä uskoo kyllä kieltoa. Olen varmaan kammottava vierailukohde, meillä sentään kissan ruokakupit lattialla ja koriste esineet pöydillä. Ja kyllä en nosta niitä ylös vaikka vieraita tulisi. Jokainen vahtikoon lastaan jos ei voi lapseltaan käytöstapoja odottaa.
Voisitko kirjoittaa kirjan siitä miten lapset opetetaan?
Teet pienen sisustuspyörähdyksen ensin niin sitten voit kyläillä loppukyläilyn rennosti.
Jois ihan hirveesti on matalalla sälää, niin kaikki ne vaan vaikka keittiön pöydälle tai yhteen huoneeseen ja huone kiinni. Isot kukkaruukut barrikadeilla turvaan, eli tuoleja, sohvatuoleja jne. eteen vaan. Vartin se korkeintaan vie sulta ja sit voit rauhassa olla kylässä.
Niin mä tein kun meillä oli se vaihe, ne kamut ketkä ei sitä kestäny, lakkas pyytämästä kylään (useimmat kyllä ihan kesti) ja mä kyllä voin elää sen asian kans ihan hyvin. Lasten ehdoillahan siinä vaiheessa mennään, ihan turha on villikon kans hakata päätä seinään ja mennä vaikeimman kautta kun ei se ymmärrys vielä ole kehittynyt. tottakai toisilla on niitä heranterttuja jotka uskoo ja tottelee syntymästä asti joka sekunti ja joka päivä kauniisti sanottua kieltoa, mutta kaikille ei osu ne lapset ja ihan hyvä niinkin. Ne on ne meidän rasavillit jotka niitä teidän tottelevaisia paukuttaa tarhassa duplolla ohimot kuhmuille ja vie pikkuauton kädestä. Tottakai niitä opetetaan, mutta kun toisilla on erilainen tahto kuin toisilla. Tahtolapsista kasvaa sitten myöhemmin esimiehiä teidän kilttien tottelevaisten lasten työpaikoille ja uran edistämisen vaiheessa ne vaan menee teidän kersoista ohi vasemmalta ja oikealta ja teidän kersalla on aina sata syytä miks koki vääryyttä. nää tahtojat siis oppii kyllä ne taidot myöhemmin, mutta ottaa myös tilansa, joten mene ja sisusta ihan ylpeydellä se kaverisi koti taaperoturvalliseksi. Ei se tarkoita että lapsesi on huonosti kasvatettu (paitsi sitten tarkoittaa jos et ole kunnolla kokeillut johdonmukaisesti että meneekö sillä jo jakeluun), oppi myöhemmin jättämään krumeluurit rauhaan.
aika monen testaamisen jälkeen. Musta ois vaan niin kiva kahvitella rauhassa ja jutella, ja se onnistuis täällä mun kotona ihan mainiosti. Tää mun kämppä kun on ihan pomminvarma. Mutta siis lähinnä se mun pointtina on, että matka tännepäin on aina liian paljon pitempi että kaverit vois (jopa lapsettomat) tulla. Ja jos en minä mene heidän luokseen, niin sitten olen ihan ilman kavereita :(
ap
kertoisit meille vuoden päästä, vieläkö sinulla on ne koriste-esineet pöydillä.
Ne on ne meidän rasavillit jotka niitä teidän tottelevaisia paukuttaa tarhassa duplolla ohimot kuhmuille ja vie pikkuauton kädestä. Tottakai niitä opetetaan, mutta kun toisilla on erilainen tahto kuin toisilla. Tahtolapsista kasvaa sitten myöhemmin esimiehiä teidän kilttien tottelevaisten lasten työpaikoille ja uran edistämisen vaiheessa ne vaan menee teidän kersoista ohi vasemmalta ja oikealta ja teidän kersalla on aina sata syytä miks koki vääryyttä.
Ei millään pahalla, mutta kuulostat ehkä vähän katkeralta. :D
Varmasti "tahtolapsista" tulee esimiehiäkin, mutta myös tarkkislaisia ja myöhemmin taparikollisia.
Mulla kolme. Ja kahden kanssa ois voinu pitää vaikka veitsiä pöydillä- ei olis koskenu, jos kielletään. Kolmannen kohdalla piti nostaa kaikki kattoon ja ois saanu tavarat sieltäkin halutessaan alas. Mahdoton menijä eikä kiellot auta yhtään.. Samalla lailla ollaan käytöstapoja kaikilta "vaadittu", mut kolmannen kohdalla menny aivan puihin tuo vaatiminen.
älä mene. Tai tavatkaa jossain muualla, ei kummankaan kotona, joku toinen päivä.