Kova luupatti päässä, auttakaa, mikä voisi olla?
Hei, huomasin lapseni päässä takaraivolla kovan luun keskellä päätä, joka on kovasti ulkoneva. Ei kipeä, ei pehmeä, ei liiku, vaan täysin kiinni luussa tai sitten kuuluu pääkalloon. Aiemmin ei olla huomattu ko. pattia.
Onko teillä muilla kokemuksia tai tietoa?
Kommentit (10)
samanlainen. Huomasin patin noin vuosi sitten ja varasin lääkäriajan. Sain lähetteen kirurgian polille. Kirurgi tunnusteli päätäni ja pää kuvattiin ihan tavallisessa röntgenissä. Patti oli kiinni kallossa ja sen annetaan siinä olla. Ohje oli, että jos suurenee tms. pitää ottaa yhteyttä uudelleen. Lääkärin mielestä se on tullut päähän osuneesta iskusta. Patti on alhaalla takana ja olen varma etten ole päätäni lyönyt aikuisiällä mihinkään.
Kiitos paljon vastauksesta, tämä patti on myös alhaalla ja aivan kiinni luussa, keskellä päätä. Patti on peukalonpään kokoinen. Myöskään lapseni päähän ei ole sattunut mitään iskuja tms. Nyt emme edes tiedä, kuinka kauan se on ollut siinä..alkoi vaan vaivaamaan kovasti.
Sait lähetteen kuvauksiin, mitä epäiltiin? Googlettelmalla ei ainakaan syövän oire?
Aina kun meen oudolle kampaajalle, niin ne sanoo, että sulla on iso patti päässä.
Se on ollu ainakin viimeset 20 vuotta. Kerran menin lääkärille ja se meinas, et tää on ihan normaali luupatti. Antoi lähetteen kuvaukseen, mut en sitten menny, kun niin vakuutteli ettei ole huolta.
Olen ollut pahassa autokolarissa ja kerran lapsena lensin pyörän tangon yli. Saattanu kolahtaa jommalla kummalla kerralla niistä.
Vauvoilla ne patit häviävät itsestään. Eikä niille tehdä mitään.
Isommilla tukka peittää patit.
Varoita parturissa - niin minäkin tein itse nuorempana.
Patistani ei ole ollut haittaa ja akateeminen tutkintokin on ja lähes 100.000 eur vuositulot ja ikää 53 vee.
Eli ei ole vaarallista.
Lapsi on jo murrosikäinen ja äiti täällä hätäilee suuresti. Muuten lapseni on erittäin menestyvä koulussa, joten kuuluu asiaan (olet itse menestynyt hyvin)
Huomasin juuri, että toisellakin lapsistamme on samassa kohtaa patti, tosin ei niin iso
Kiitos paljon vastauksista!
Nostelen vielä, jos joku voisi vastailla, tiedän, että huomenna lääkäriin, mut jtkn pitäisi tässä rauhoittaa mieltä..