Onko mielestäsi 7 hyvä vai huono käyttäytymisnumero alakoulussa?
millainen on mielestäsi lapsi, joka saa seiskan käyttäytymisestä?
Kommentit (36)
Ehkä vilkas, tottelematon? Ei paha kuitenkaan....
kyllä aika huonokäytöksinen pitää olla että seiskan saa. Käytösnumeroihin on ainakin lasten koulussa ihan määritelmät, mitä vaaditaan mihinkin numeroon.
pitää olla jo kaikenlaista kolttosta että saa seiskan.(7 = tyydyttävä)
8 olisi alaraja jonka hyväksyisin lapseltani sehän on hyvä.
Ovat saaneet 9 aina ei koskaan kymppejä, kympit on todella harvassa ja ei niitä edes odotetakaan.
se kertoo siitä, että lapsi toistuvasti rikkoo sääntöjä ja käyttäytyy huonosti.
Seiska vaikuttaa siltä, että oikeasti ansaitsisi kutosen, mutta ope ei kehtaa sitä antaa.
Hän on aika rauhallinen poika. Hän tottelee, jos käsketään. En ole eläessäni kuullut hänen kiroavan, ei edes vahingossa.
Mutta:
Hän kyseenalaistaa kaiken ja on aina aukomassa päätään, jos ei ole samaa mieltä. (Tekee kyllä kuten käsketään, mutta ensin kyseenalaistaa).
Hän myös on osana tappeluissa aika ajoin, sillä jos joku hyökkää hänen kimppuunsa, hän hyökkää takaisin (open mukaan ei koskaan itse aloita tappelua).
Puhelias ja verbaalinen. Suu käy.
seiskaan pitää olla vähän raisumpi
eihän 7 ole kuin yli alempi.
Sehän on sama, kuin meidän aikanamme 10 oli normi. Millainen oli siis oppilas, joka sai 9?
Kasin saa normaali oppilas, jolle joutuu välillä huomauttamaan käytöksestä.
avaa ovia ja on kohtelias kaikille, on ihan kunnon 'jätkä', mutta hyvin asiallinen tunneilla.
7 on sitten joku, josta on vähän "huomauttamista" ollut.
tiedä tuosta huonosta, itse olin koulukiusattu, monen opettajankin silmätikku ala-asteella. Olin kyllä vilkas ja eloisa mutta herkkäomatuntoinen, en siis rikkonut sääntöjä ja ainakin jos rikoin niin tunnustin. Käytösnumero joka luokalla aina kutoselle asti 7.. Yläasteella seiskasta alkaen 9 enkä mä mitenkään käytökseltäni muuttunut
meillä on tuoreella kasiluokkalaisella aina ollut 10. Siihen vaaditaan paljon, mutta kieltämättä kun sen käytösnumeroksi saa niin tietää, että hallitsee aika monia tilanteita.
Käsittääkseni lähes kaikki lapset saavat käytöksestä 9-10 ainakin ekalla ja tokalla luokalla.
Käsittääkseni lähes kaikki lapset saavat käytöksestä 9-10 ainakin ekalla ja tokalla luokalla.
Ensinnäkin käytösnumeroa ei saa vielä ekalla eikä tokalla luokalla missään koulussa.
Toisekseen 90 prosenttia lapsistaa saa arvosanaksi 8.
Itselläni (olin tyttö) oli ensimmäinen käytösnumero 8. Jälkeenpäin tajusin, että se oli sen vanhoillisen opettajan mittapuulla huono numero tytölle. En ollut mikään häirikkö, ja itse asiassa olin aika innostunut koulussa - mutta en ehkä ollut sellainen perinteinen tyttö, jollainen olisi kai häneltä saanut paremman numeron. Ja pari kertaa oli riitaa toisen tytön kanssa.
Jälkeenpäin olen myös tajunnut, että moniin numeroihin peruskoulun aikana vaikuttivat esimerkiksi henkilökemiat opettajan kanssa.
Ehkä vilkas, tottelematon? Ei paha kuitenkaan....