Mietin kannattisko mainita ystävälle?
Eli mietin tässä et laitanko viestiä ystävälle,jonka kanssa olen paljon tekemisissä.
ystävä on toisen ystävän kanssa lähdössä naistenreissulle ruotsin puolelle jonne tulee pari ystävää toisesta kaupungista. Toinen ystävä toisesta kaupungista pyytää mua mukaan...,mutta tämä ystävä jonka kanssa olen paljon tekemisissä ei ole sanallakaan pyytänyt mukaan vaikka reissusta on ollut monesti puhetta. No olen ollut nyt vasta naistenreissussa ja samoihin aikoihinkin on tulossa reissu ja en varmaan molempiin lähtiskään,mutta mun mielestä olis reilua ollut pyytää... kun ollaan kumminkin läheisiä ystäviä...
itselläni tuli vähän jännä fiilis,kun toinen toisesta kaupungista pyytää ja siitäkin mainitsin,mutta ystävä ei siihen mitään.
Asia vaivaa itselläni nyt paljon ja mietin pitäskö tekstiviestillä sanoa et hassu olo tuli ym, vai jätänkö asian vain....luultavasti niil neljän hengen (halpa) majoitus ja ovat alunperin suunnitellut sillä porukalla,mut toinen sanoi sieltä toisesta kaupungista et jos lähtisit niin katoittas toista majoitusta mikä on mielestäni reilua ja niin minäkin tekisin.
tuntuu vaan että mua jää vaivaan tuo asia ystävyydessä...
mitä tekisitte?
Kommentit (11)
että teke kolhun ystävyyteen jos avaudut. Ehkä kannattaa nyt niellä jos itsellä jo muuta menoa. älä rakenna turhaa riitaa, sitä ystävä ei ole varmaan halunnut.
juu varmaan kannattaa niellä...mut jotenki vain outo fiilis...ja kehtaanko sanoa tälle joka pyytää et ei mua ole pyydetty vaikka ollut reissusta puhetta...mitähän seki ajattelee...
Olen muutenkin sitä nielemistä vastaan. Silloin ei ole reilu toiselle, ei ole aito.
Ymmärrän toki niitäkin, jotka haluavat kaikin keinoin vältellä koflikteja, mutta oman kokemukseni mukaan niitä tulee juuri silloin, kun niitä oikein koittaa vältellä tai pelkää.
Olen myös huomannut, että parhaiten menee, kun sanoo vaivaavista asioista heti. Silloin ei ehdi tulla kärpäsestä härkästä. Siihen on vaan ainakin itselläni ollut kova opettelu. Mutta usein heti sanomalla asiat ei sit ollutkaan sitä, mitä niistä olis saanut parin viikon miettimisellä.
mutta pelkään vaikuttavani ystävyyten,vaikka tuskin vaikuttais... muuten ystävä on tosi reilu ihminen,mutta mun mielestä tuo ei oo kovin reilun ihmisen käytöstä! toisaalta avoimuus on hyvä juttu.
oisko muita mielipiteitä...
Oletko jotenkin esim. dominoiva, eniten äänessä keskusteluissa tms? Jos ystävä kokee että sä varastat liikaa huomiota.
Minun ystäväpiiristä on jo alkuunsa karsiutunut moiset pikkusielut. Oletan kuitenkin, että olette aikuisia ihmisiä niin on syytä hyljätä tollaset hiekkalaatikkomeiningit.
Ensinnäkin hyttiin mahtuu 4. Ovat ilmeisesti kimpassa matkaa suunnitelleet. Miksei ystävät/kaverit saa viettää eri kokoonpanoilla yhteistä aikaa? Pakkoko aina olla kaikkien yhdessä? Jos porukasta yksi pyytää sua mukaan niin onko hän kysynyt muilta, että sopiiko se? Vai tekikö sen vain velvollisuudentunnosta?
jostain syystä se vaivaa mua silti...mut antaapa vaivata...!!! ollaan kumminkin paljon tekemisissä ja olen aina ensimmäinen kelle soittelee ku oltais naisten kans tekemässä jotain. Joten todellakin haluaa olla mun kanssa. Hän on enemmänkin itse sellainen joka haluis aina päättää ruokapaikat ym...
en niinkään harmittele sitä etten pääse mukaan ,kun joka tapauksessa en välttämättä lähtis....Mutta tuo ihmetyttää ettei pyydä vaikka mainitsin että toinen ystävä monta kertaa pyytänyt...
ap
on pikkusieluisuus ja hiekkalaatikkomeininki, toinen kaveri on jo pyytänyt, kaikkien kaverien pitäisi pyytää, sanonko vai enkö sano toiselle kaverille että haluatko vai etkö halua minua mukaan.
Jos minulla olisi tuollainen "ystävä" luultavasti en haluaisi häntä mukaan. Onneksi minun ystäväni ovat reiluja ja sanovat edessä eivätkä pohdi pienessä mielessään mitä ja kuka ja oikeestiko, vaikka ei kuukausiin pidetä yhteyttä juttu jatkuu siitä mihin jäi ja kaikki osaavat elää omaa elämäänsä ilman kauheaa pohtimista kuka tykkää kenestäkin. Mitä jos kasvaisit aikuiseksi.
Hassua, mulla vähän sama ongelma tällä hetkellä, mutta toisinpäin. Eli olen itse menossa kaverin kanssa matkalle ja en tiedä uskallanko edes kertoa bestikselleni tuosta matkasta. Olen ajatellut niin, että haluan välillä mennä jonkun toisen ystävän kanssa matkalle ihan vaihtelun vuoksi.
Se on jotenkin niin noloa, tai siinä on lähinnä noloa se, että joku korostaa sitä me ollaan bestiksiä. Eikö naiset opi ikinä sitä ettei tarvii olla bestistä, vaan yritettäs kaikki olla kavereita keskenään jos porukalla ollaan. EI niin että kuiskutellaan ja hävitään kahdestaan johonkin ja jätetään se kolmas johonkin yksin möllöttämään. Miehet on paljon reilumpia tässä asiassa.
Mutta sinäänsä tilanne on vähän hankala, mutta vois kuvitella että jos sua on joku pyytänyt mukaan, niin sillon se on ok koko porukalle. Näin ainakin itse kuvittelen.