Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin MISTÄ tunnistaa suomalaisen vaikka kansainvälisellä lentokentällä?

Vierailija
12.08.2011 |

Kun tuossa alempana kiivaasti asiasta debattia käydään, eikä kukaan tohdi tunnustautua suomalaiseksi, vaan ovat venäläisiä, irlantilaisia, italialaisia ja minkämaalaisiksi nyt onkaan luultu.

Ilmeisesti suomalaisuus on niin hävettävä asia, ettei kukaan kehtaa tunnustaa jos on Heathrow'n kentällä tunnistettu ko maan kansalaiseksi...

Mutta kertokaa hyvät immeiset nytr näitä suomalaien tuntomerkkejä, että minäkin tiedän olenko kansani tyylipuhdas edustaja???

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli vinkannut miten ei joudu taskuvarkaiden uhriksi "kun kääntää taskupussit ulkopuolelle niin ei ole taskuvarkaat riesana". Kuka muu kuin suomalainen voi keksiä tuollaista!!!

Vierailija
22/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain kasvojen piirteistä, onhan kansallisuuksisa eroja. Tietty sitten on tummia, pitkiä hoikkia suomalaisia, mutta he ovat kyllä vähemmistö. Suurin osa suomalaisista on ruumiinrakenteeltaan hieman tanakampia (ns. persjalkaisuus), väritys on aika hailakkaa, kasvot usein aika "lihaisat", sellaiset taikinaiset. Tyyli tietenkin on tietyllä alueella asuvilla usein samantyyppistä. Kun sitä on koko ikänsä seurannut, niin tunnistaahan sitä omansa.

T. taikinanaamainen, ohuttukkainen persjalkasuomalainen, joka matkustaa paljon ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä perturikäynnistä kulunut liikaa aikaa, eli lyhyt tukka näyttää aina niskasta ja korvien kohdalta ylikasvaneelta. Toinen hiusvaihtoehto suom. miehellä on ajeltu siili.

Kengât jotkut "pomarfinit", kulunet jo.

Kauluspaidan alla ei aluspaitaa. Kesällä lyhythiainen kauluspaita.

Naisila rumat hiukset, olivat sitten lyhyet tai pitkät. Silmälasit.

Tyttölapsilla huivi päässä.

Vierailija
24/38 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä suomalaiset miehet ja naiset istuvat lentoa odotellessaan vetämässä pelkkää kaljaa aamupäivällä.

Vierailija
25/38 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että jos vähintään 5 näistä täsmää, niin tulos on 99% varmuudella oikea:

1. Kananpersetukka / lyhyt tätimalli

2. Hiusväri joku seuraavista: mahonginruskea, pikimusta tai kusenkeltainen yhdistettynä törkeään juurikasvuun, värittömään ihoon ja haaleisiin silmiin

3. Leveä perunanenä tai pieni nökönenä

4. Leveä kasvojen malli, pullaposket

5. Viivahuulet

6. Persjalat /myös yksinään jo 45% varmuus) yhdistettynä pyöreään ulkomuotoon ja pitkään selkään

7. Yleinen tanttamaisuus jo 30-vuoden iässä

8. Joku seuraavista: legginsit, löysä tunkika, markettireppu, paksusankaiset silmälasit eri väreissä

9. Liian vähän tai liikaa meikkiä, epäluonnollinen ulkonäkö

10. Pienet tihrusilmät syvällä päässä

Vierailija
26/38 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta totuus on, että ei me kovin kauniita olla, vaikka nuorisosta niitä nättejä kyllä taitaa löytyä nykypäivänä.

Vierailija
27/38 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kielestä ja vaaleasta tukasta kun viipottavat pitkin Barcelonan katuja.

Vierailija
28/38 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen möhömahasta ja hikisestä naamasta

nuoria onkin sitten vaikeampi tunnistaa, mutta jahka ehtivät tuohon ikään, niin sitten on taas helppoa

Vierailija
29/38 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalainen suomalaisen tunnistaa vaikka mitä olisi päällä. Olen asunut vuosia saksassa ja tunnistan saksalaisenkin kaukaa. Suomalaiset eivät ole tyylittömämpiä tai rumempia kuin muutkaan, maailmalla liikkuessani olen pannut päinvastoin merkille että suomalaiset ovat kauniita. Itselläni on tummat/ voimakkaan ristiveriset piirteet ja usein luullaankin saksalaiseksi/ itävaltalaiseksi. Ilahdun kun joku arvaa pohjoismaalaiseksi :).

Vierailija
30/38 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään yksittäisestä ulkoisesta asiasta, vaatemerkistä, ruumiinrakenteesta tai hiustenväristä. Se on se jokin tuttuus olemuksesta, josta tunnistaa. Ehkä se, että katsotaan silmiin.

Vierailija
31/38 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sitä oman rotunsa tunnistaa, mutta tota silmälasijuttua mä vähän ihmettelen. Eiks ulkomaalaiset käytä laseja vai onks kaikilla piilarit? Vain suomalaisilla on jotenkin erityisen huono näkö tai rumat silmälasit? T:en pahemmin matkustele

Vierailija
32/38 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt perisuomalaiset kasvonpiirteet auttavat tunnistamaan suomalaisen, niitä tässä on jo mainittukin.

Näitä itse olen surukseni pannut merkille turistimatkoilla, ja yritän ainakin itse suomalaisena naisena tsempata kovasti näitä välttääkseni :)

ILME:

- vakava, hymytön, väsynyt, ikäänkuin yritetään olla ihmisiksi ja väkisin estää kaikenlainen tunteiden näkyminen ilmeistä ja eleistä

NAISTEN HIUKSET:

- laittamattomat hiukset (ihan sama vaikka olisi taidokkaasti värjätyt ja leikatut, niitä ei ole itse jaksettu kammata ja laittaa hyvin)

- edellisestä kohdasta huolimatta ei luonnollisia, luonnonkauniita hiuksia (aina jotenkin pilalle värjätyt tai kynityt)

NAISTEN VAATETUS:

- sekoitettu ihan kaikkia tyylejä samaan asuun, yleensä "urheiluvaatetta" ja naisellista suloisesti sekaisin

Esim1. suorat siistit housut + fleecetakki + nahkainen naisellinen pieni käsilaukku + lenkkarit

Esim2. 3/4-mittaiset reisitaskuhousut + ohut kukkakuvioinen juhlapaita + kalastajanhattu + sirot naiselliset korolliset sandaalit

- isorintaisilla epäsopivat liivit: rinnat roikkuu littanina, niitä ei ole edes yritetty kohottaa oikeilla liiveillä ylväästi

NUORET NAISET

- nuorten naisten ylipaino, sellainen löysä muodoton ylipaino, jota vaatevalinnat vielä korostavat

Vierailija
33/38 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tunnistan usein. Ei suomalaiset ole usein ulkonäöltään niin kovin erottuvia, kuin esim. ruotsalaiset ja norjalaiset joissa on paljon sitä stereotyyppistä pitkää, vaaleaa sinisilmäistä blondityyppiä. Suomessa on paljon ristiverisiä keskitummin silmin, sellaisia joita löytyy koko Euroopan alueelta paljonkin. Persjalkaisuus - no, totta että monet suomalaiset on melko lyhytjalkaisia verrattuna eritoten skandinaaveihin, mutta toisaalta myös latinot on varsin persjalkaista väkeä.

Mä en siis osaa oikein luotettavasti tunnistaa suomalaista ulkonäöstä, ellei ole jotain ihan selvää suomimerkkiä vaatteita tai laukkuja tms, mutta usein epäilen ihmistä suomalaiseksi sellaisesta tyynestä, rauhallisesta tavasta olla ja katsella. Suomalainen ei juuri viuhdo ja puhua räpätä vaan usein on tarkkaavaisen mutta rauhallisen näköinen. Varsinkin jossain Italian tai Espanjan lentokentillä jossa välillä tuntuu että tulee hulluksi siitä kaaoksesta mitä paikallisten äänekäs touhu saa aikaan, on ihan lepo mielelle nähdä näitä stereotyyppisiä Kaurismäkeläisiä suomalaisia, jotka vaan rauhallisesti jossain istuu ja odottaa, nöyrän ja tyytyväisen näköisinä.

Vierailija
34/38 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisilla oli marimekon kesäkasseja siis tosi paljon. Luulin niitä suomalaisiksi. Sit ne ei olleetkaan.

Mun mielestä kyseinen kassi on vähän last season.

Mikä tahansa noista yllämainituista kuvauksista sopii muuten keskiverto-urpotanskalaiseen myös.

Juutit ottaa elämän suht rennosti, tyyli on roimasti maanläheisempi kuin tukholmassa.

Sit Ruotsin suurkaupungeissa on look kyllä totaalisen erilainen kuin vaikka jossain luulajassa. Taitaapa olla Helsinki-Suonenjoki ero samaa tasoa.

Vierailija
35/38 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole Marimekon laukkua eikä hiirenvärisiä hiuksia ponnarilla. Vaatteet ovat yleensä jonkun kansainvälisen merkin mallistosta, mutta kyllä minut silti usein tunnistetaan suomalaiseksi. Joku siinä olemuksessa on (ehkä se perunanenä ja ohuet huulet) vain on tyypillistä suomalaista, eikä se haittaa mitään!

(eikä minulla myöskään ole vyölaukkua, sandaaleja+valkoisia sukkia tai jotain muuta tässä ketjussa mainittua typeryyttä).

Vierailija
36/38 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten eräällä suurella Keski-Eurooppalaisella kentällä bongattu: Nainen, rasvaiset hiukset, verkkarit ja lenkkarit, kulahtanut t-paita. Ja kyllä, Helsingin koneeseen tuli joo.

Vierailija
37/38 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkinlainen yleinen ruumiinrakenne ja kasvojen muoto. Esim. venäläisnaiset on usein helppo erottaa leveistä kasvoista.

Vierailija
38/38 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MATALAT kengät hiukset, joita ei ole näytetty kampaajalle. Mies, jolla on tennisukat sandaaleissa. 2 vaalea lasta - tyttö ja poika - joista tytöllä Marimekon huivi päässä.

Ei yhtään Marimekon kassia, huivia, vaatetta, mitään.

Matalat kengät, hiukset näytetään kampaajalle kerran kuussa. Mies ei käytä tennissukkia eikä sandaaleita. Tummatukkaisia lapsia 4.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi