Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin MISTÄ tunnistaa suomalaisen vaikka kansainvälisellä lentokentällä?

Vierailija
12.08.2011 |

Kun tuossa alempana kiivaasti asiasta debattia käydään, eikä kukaan tohdi tunnustautua suomalaiseksi, vaan ovat venäläisiä, irlantilaisia, italialaisia ja minkämaalaisiksi nyt onkaan luultu.

Ilmeisesti suomalaisuus on niin hävettävä asia, ettei kukaan kehtaa tunnustaa jos on Heathrow'n kentällä tunnistettu ko maan kansalaiseksi...

Mutta kertokaa hyvät immeiset nytr näitä suomalaien tuntomerkkejä, että minäkin tiedän olenko kansani tyylipuhdas edustaja???

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukolan Jussin ulkonäkö miehellä, energinen kävelytyyli. Naisella silmälasit, ne on ehdottomat. Ja beiget vaatteet usein, lyhyet hiukset, hyvin väritön ja ilmeetön käytös.

Vierailija
2/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tutuista vaatemerkeistä tai koruista. Mutta ei todella kaikkia. Olen mäkin useamman kerran jutellut suomalaisen kanssa englanniksi ulkomailla:-)

Yhtä hyvin mä tunnistan irkut, missä sit ovatkaan:-) ( kun mies on sieltä,, ja siellä asunutkin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruma naama (jos etelän maassa)

Vierailija
4/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmissänsä orpo katse lapsen eksyneen.

Vierailija
5/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ihan vaan kasvonpiirteistä ja olemuksesta. Tyypillisestä suomalaisesta hiuslaadusta. Vaikea sanoa mistä yksittäisestä asiasta se tunnistaminen johtuu. Tunnistan kyllä aika suurella varmuudella myös muutamia muita ryhmiä kuten turkkilaiset, ja japanilaiset.

Minusta siinä ei ole mitään negatiivista, jos tulen tunnistetuksi suomalaiseksi, meillä on hyvä maine melkein joka paikassa :)

Vierailija
6/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei paljon kulmakarvoja tai ne ovat tosi vaaleat (eli hieman ilmeetön), usein aika leveä naama, alistunut olemus (ryhti ja olemisen tapa), vaatimattomat ja KÄYTÄNNÖLLISET vaatteet (Marimekkoa, naisilla ei useinkaan korkeita korkoja). Ei siis pelkkä ulkonäkö, vaan koko olemisen tapa.

Vierailija
7/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MATALAT kengät

hiukset, joita ei ole näytetty kampaajalle.

Mies, jolla on tennisukat sandaaleissa.

2 vaalea lasta - tyttö ja poika - joista tytöllä Marimekon huivi päässä.

Vierailija
8/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on vaikea sanoa, mutta sen vain tunnistaa. Minulla nyt on vain tuoreena vertauskohtana Haaparannan ikea. Mutta selkeästi siellä näkee kuka on suomalainen ja kuka ruotsalainen, vaikka heillä olisi ihan samat henkkamaukat päällä. Sen vain tunnistaa. Minutkin ihan varmatsi tunnistaa siellä suomalaiseksi.

Vierailija
9/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kännykkä viritetty vyötärölle, lompakko perstaskussa, vyö kurottu tiukalle vyötärölle ja paita työnnetty housunkauluksen sisälle.

Totinen ilme, mennään reipasta kävelyvauhtia ja näytetään jonossa hermostuneelta.

Vierailija
10/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykerönenä, ohuehkot maantienväriset hiukset, sandaalit, näprää puhelinta, silmissänsä orpo katse lapsen eksyneen.

Varustus: beessit shortsit ja vyölaukku miehellä, urheilusannikkaat + sukat, pikeepaita Dressmannilta. Naisella spagettiolkaimet, allit, kietaisuhame, hiuksissa punainen tai musta (tai kaksivärinen) värjäys. Tatuoinnit näkyvillä molemmilla.

Tunkevat lentokentällä matkalaukkuhihnaan kiinni ja kulkevat pysähdellen.

Vierailija
11/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tyylistä hiukan tunnistaa, mutta kyllä useammin kielestä. Mä kun matkustan vieraskielisen mieheni kanssa, niin usea suomalainen puhuu mulle englantia ( vaikka käytän Kalevala koruja)

Vierailija
12/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osan tunnistaa ulkonäöstä tai tutuista vaatemerkeistä tai koruista. Mutta ei todella kaikkia. Olen mäkin useamman kerran jutellut suomalaisen kanssa englanniksi ulkomailla:-)

Yhtä hyvin mä tunnistan irkut, missä sit ovatkaan:-) ( kun mies on sieltä,, ja siellä asunutkin)

Rallikuskienglanti rulez

Vierailija
13/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan reittilenoille:-)

Vierailija
14/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kansallisuuksia ei noin vain erota esim. lentokentillä. Ja vaikkapa ruotsalaisella leirintäalueella ei ulkonäön perusteella erota suomalaisia ja ruotsalaisia toisistaan (eikä silti kaikki karavaanarit ole samanlaisia). Noiden stereotypioiden ylläpitäminen ei ole minusta järkevää.

Vierailija
15/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvon kuvailijat eivät tietenkään itse ole näitä tunnistettavia suomalaisia, eihän?

Itseni minä ainakin kuvasin. Itsekritiikkiä löytyy ja itselle nauramisen taitoakin. Ihan tyypillinen suomalainen klisee-marimekkomamma olen ;)

Vierailija
16/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko lyhyet hiukset tai ohut hiirenhäntä ponnarilla.

Silmälasit ja kiltit silmät.

T-paita ja farkut tai caprit.

Vyötärölihava.

Ohuet kultaiset rinkulat sormessa.

Tasainen pylly ja paksut nilkat.

Sukat ja sandaalit tai lenkkarit, joka tapauksessa "käytännölliset" kengät.

Ruma käsilaukku tiukasti sidottuna ympärille, ettei kukaan varasta sitä.

Voi meitä suomalaisia naisia!!

Niin ja vaalea iho.

Vierailija
17/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dublinin kentällä näin Timo Soinin ja samalla lennolla oli sitten. Mennessä tunnistin ainakin naapurin ja erään tunnetun ex-urheilijan (Lapset samassa koulussa)

Vierailija
18/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kansallisuuksia ei noin vain erota esim. lentokentillä. Ja vaikkapa ruotsalaisella leirintäalueella ei ulkonäön perusteella erota suomalaisia ja ruotsalaisia toisistaan (eikä silti kaikki karavaanarit ole samanlaisia). Noiden stereotypioiden ylläpitäminen ei ole minusta järkevää.

ja tunnistaa aika varmasti suomalaisen ruotsalaisesta kaupungilla. Leirintäalue paikkana onkin sitten jo rennompi.

Vierailija
19/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli vinkannut miten ei joudu taskuvarkaiden uhriksi "kun kääntää taskupussit ulkopuolelle niin ei ole taskuvarkaat riesana". Kuka muu kuin suomalainen voi keksiä tuollaista!!!

Vierailija
20/38 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset:Meikitön naama yhdistettynä vaatimattoman väriseen ja malliseen tukkaan. Vanhemmilla naisilla lähes poikkeuksetta lyhyet/lyhyehköt hiukset. Silmälasit, nekin mahdollisimman vaatimattomat. Matalat, järkevät kengät. Caprihousut tai mekko+legginssit. Ei juurikaan koruja.

Miehet: Sellainen hailakka yleisväritys (hiukset + silmät), pottunokka.

Jos on puku, niin lahkeet usein ihan himpan liian lyhyet ja malli+väri muutaman vuodet takaa. Kraga joku mitään sanomatonta markettityyliä tai sitten joku "hullun hauska sarjakuvahahmo".

Jos taas rennompaa päällä, niin usein ne iän ikuiset sporttisandaalit (sukilla tai ilman), reisitaskuhousut tai shortsit, hiukan venähtänyt T-paita. Yleensä joku reppu laukkuna. Ja valitettavaa kyllä - usein tämä lookki höystettynä mojovalla hien hajulla.

Kyllä bongaa ihan sieltä kaupungiltakin eikä vaan lentoasemalla Helsinkiin lähtevän lennon portilta. Ja myös ihan niiltä reittilennoilta.

Nimim: 20 lentoa ympäri maailmaa tämän kesän aikana...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän