Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on mennyt nykyajan äidit nirsoiksi, kun ei edes ilmaiset vaatteet lapsille kelpaa?!

Vierailija
12.08.2011 |

Kummastelen vain.. Täysin ehjiä ja tahrattomia vaatteita. Uffin laatikkoonko nuo pitää kuskata?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaks kysytään että tarvitko vaatetta ja sitten kun vastaat että voin ottaa niin ruetaan puhumaan hinnasta.

Vierailija
42/80 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 lasta ja joka vuosi on joku tuputtamassa lapsensa vanhoja meille!

Aika harvassa on kerrat että SAA ostaa lapselleen uusia joita itse tahtoo ostaa jos ei koskaan sano ettei ota.

Sä saat tunkea vaatteesi mihin tahdot mutta kyllä minullakin on oikeus siihen miten paljon vaatetta lapsillani on. Jos tavaraa tulee joka suunnalta niin ei niitä vaatteita enää käytä!!!

Montako pitkähihasta vaikka esikoisellasi on? Meillä on yksi Elfa-laatikollinen!

Entä kakkosella? Meillä on yksi iso Elfa-laatikollinen (huom. pienempiä kuin esikoisella) ja sama meno jatkuu mitä pienempään vaatteeseen mennään!

Ei se ole enää hauskaa vaan kamalaa! Mihin minä nämä kaikki vaatteet tungen kun vaatteita tulee pienemmille isommilta ja uusia ja lisää tutuilta? Ihan naurettava ongelma mutta todellinen.

Sori nyt vaan, mutta ei kelpaa: ei edes ilmasena!

Se on meidän kaappi ja lapsilla AIVAN LIIKAA VAATETTA; osaa ei edes kukaan käytä.

Oma kokemus (tai lapseni on sen luonteisia) että on vaan muutama lempivaate ja ne loput jää käyttämättä. Kyllä ne vaatteet nyt kannattaa laittaa johonkin jossa niitä joku edes joskus käyttäisi kuin makaa laatikonpohjalla, eikö?

Niin eikö voisi kohteliaasti sanoa, että kiitos, mutta meillä on jo liikaa vaatetta.

Ei tarvitse alkaa haukkua räksyttää siitä jos joku haluaa lahjoittaa jotain. Voi kiittää kohteliaasti, eikä tarvitse alkaa uhota "se on meidän kaappi". Olet naurettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useallakin lapsella olleet. Tulojen puolesta voitaisiin kai ostaa uusiakin, mutta minulla ei ole siihen mitään tarvetta kun vanhojakin saan. Sitäpaitsi inhoan kiertää vaatekaupoissa. Lahjoitusvaatteet, jotka selvästi eivät ole makuuni (niitä tosi vähän) annan eteenpäin tarvitseville tai laitan uffin laatikkoon. Mielestäni on niin hullua tämä nykymeininki, että vauvankin vaatteet pitäisi olla tosi muodikkaat/tyylikkäät/hienoa merkkiä. Sitten muutkin äidit "häpeilee" pukea lastaan kierrätysvaatteisiin, kun sillä naapurin laurajennallakin on aina niin viimeistä huutoa kaikki kuteet vaikka tuloja ei niin olisi.

Vierailija
44/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kriteereinä on se, että vaatteiden pitää ollaa pääsääntöisesti yksivärisiä, ei-kuosillisia, nukattomia, venymättömiä, tahrattomia, pehmeitä.

Aika vähän tuollaista vaatetta saa valikoitua esim. jostain kirpparilta.

Lumput on sitten toinen juttu. Jotkut pitää, mutta meillä niitä ei käytetä.

Vierailija
45/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kriteereinä on se, että vaatteiden pitää ollaa pääsääntöisesti yksivärisiä, ei-kuosillisia, nukattomia, venymättömiä, tahrattomia, pehmeitä.

Aika vähän tuollaista vaatetta saa valikoitua esim. jostain kirpparilta.

Lumput on sitten toinen juttu. Jotkut pitää, mutta meillä niitä ei käytetä.

Vierailija
46/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti yh-äiti saa luvatut vaatteet. Minäkin mielelläni annan vaatteita apua tarvitseville. Hyviä 'kohteita' on vain hankala löytää. Siis todella avun tarpeessa olevia.

Mulla poikien vaatteita.

Vierailija
47/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka jäi ainoaksi, oltiin molemmat miehen kanssa hänen synnyttyään opiskelijoita ja senkin jälkeen pienituloisia pitkään. Olen kuitenkin halunnut ostaa aina kaikki lastenvaatteet itse oman makuni mukaan, koska minulle on ollut tärkeää että lapsi on puettu kauniisti. Meillä ei ole ollut kovin paljon vaatteita, mutta ne ovat olleet hyviä ja laadukkaita.

Vierailija
48/80 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia vaatteita ei ole tullut pidettyä, mutta mitäpä se haittaa.

Olen sitten antanut vaatteet eteenpäin ilmaiseksi, toki niin, että ihan lumput olen heittänyt roskiin.

Vierailija
49/80 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kerran olen ottanut ja saanut tahraista, nukkaista lumppua nurkkiini. Nykyään kieltäydyn kohteliaasti. Tykkään ostella itse mieleisiäni vaatteita, saatan ostaa kirppikseltäkin mutta haluan itse ne valita.

Vierailija
50/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään alkaa olla vaikeampi päästä tarvarasta eroon kuin saada ilmaista tai erittäin halpaa tavaraa.

Minä en ole ostanut tyttärelleni yhtään vaatetta (paitsi kolme kesäbodya kirpputorilta koska lyhythihaisia ei siinä vaiheessa vielä ollut), ja minulla on varmaan kuusi säkillistä lastenvaatteita tuolla. Enemmän kuin mitenkään pystyy käyttämään. En osaa sanoa "ei" kun ihmiset tarjoavat :-( Nyt on minun vastuullani laittaa ne eteenpäin.

Yksi mitä voi tehdä: kysy neuvolasta saako sinne viedä aulaan laatikoissa koon mukaan eriteltyinä vaatteita "saa ottaa" merkinnöillä.

Vierailija
51/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koot 98-122cm, Merkkeinä mieluusti Lindex, kappahl, villervalla, metsola, molo, ticket, viking, yms. Maksan postikulut jos lähetät vaatteista etukäteen kuvia.

Vierailija
52/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ota vastaan mitään tämän vuosikymmenen vaatteita. Niiden pitää olla tarpeeksi vanhoja. Muuten niitä näkee muillakin lapsilla, ei käy. En ikinä ottaisi mitään uudehkoja Reimatechejä, täysin junttimaista ja mautonta. Persoonallisuutta peliin.

Vierailija
53/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasarikollari-pukua, otatko persoonallisen puvun penskallesi?

Vierailija
54/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin laiska, etten jaksa myydä lasten vaatteita kirpparilla. Haalarit ym. ulkovaatteet ja tytön vaatteet kelpaavat yleensä ystäville/tutille. Loput vien yleensä Pelastusarmeijan vaatekeräykseen.

Nyt minulla on tuolla muovipussillinen poikavauvan vaatteita, jotka ovat menossa Pelastusarmeijan vaatekeräykseen ellei joku niitä halua. Lahjoitan vaatteet ilmaiseksi tarvitsevalle.

Vaatteet ovat erittäin hyväkuntoisia ja pussissa on: Lennen beige haalari, turkoosi fleecehaalari, pehmeät vauvan farkut, Tutan turkoosinväriset potkuhousut, kahdet ohuet gollegehousut (toiset Tutan lintukuviolla ja toiset Name It:n valkoharmaaraidalliset), kolme pitkähihaista bodya, yksi lyhythihainen body, vaaleansininen gollegepuku (56 cm) ja pyjama. Kaikki muut vaatteet ovat 62 cm, paitsi tuo gollegepuku.

Jos joku tarvitsee, niin ilmoita sähköpostiosoitteesi. Vaatteet ovat Turun seudulla.

Voin maksaa postikulut. jaana@iloinen.net

Vierailija
55/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaatemerkillä on väliä, viimeistään kouluiässä.

Ei todellakaan ole, ellet itse kakaraasi opeta hienostelijaksi.

t. kahden teinin ja yhden leikki-ikäisen äiti

Vierailija
56/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodin ja merkkien perässä juoksevat äidit vaan tahattomasti luovat painetta muille merkkivaatteiden ostoon, mutta vastaan kannattaa pyristellä.

T:39

Vierailija
57/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
58/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu että toisilla on kultalusikka turhan syvällä suussa...

Joskin oma kokemukseni on, että kaikkein rikkaimmat ovat kaikkein piheimpiä.

No tässähän on nimenomaan kyse piheyden vastakohdasta.

Mun äitini on aikoinaan _joutunut_ vastaanottamaan pelastusarmeijan vaatteita, kun ei meille lapsille ollut varaa uusia ostaa. Asuntolaina, auto, elämisen kulut painoivat päälle. Nyt hän ei mitään halua ottaa ilmaisena, kun hänellä on varaa itsekin ostaa. Jättää ilmaiset köyhemmille ja kierrätysintoisemmille.

Varmaan johonkin hyväntekeväisyystoimintaan saat ainakin menemään. Millä lailla esim. UFF on huonompi vaihtoehto kuin jollekin kaverille dumppaaminen?

Vierailija
59/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin laiska, etten jaksa myydä lasten vaatteita kirpparilla. Haalarit ym. ulkovaatteet ja tytön vaatteet kelpaavat yleensä ystäville/tutille. Loput vien yleensä Pelastusarmeijan vaatekeräykseen. Nyt minulla on tuolla muovipussillinen poikavauvan vaatteita, jotka ovat menossa Pelastusarmeijan vaatekeräykseen ellei joku niitä halua. Lahjoitan vaatteet ilmaiseksi tarvitsevalle. Vaatteet ovat erittäin hyväkuntoisia ja pussissa on: Lennen beige haalari, turkoosi fleecehaalari, pehmeät vauvan farkut, Tutan turkoosinväriset potkuhousut, kahdet ohuet gollegehousut (toiset Tutan lintukuviolla ja toiset Name It:n valkoharmaaraidalliset), kolme pitkähihaista bodya, yksi lyhythihainen body, vaaleansininen gollegepuku (56 cm) ja pyjama. Kaikki muut vaatteet ovat 62 cm, paitsi tuo gollegepuku. Jos joku tarvitsee, niin ilmoita sähköpostiosoitteesi. Vaatteet ovat Turun seudulla.

Voin maksaa postikulut. jaana@iloinen.net

laiton sulle viestin sähköpostiin. ap

Vierailija
60/80 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihanan ulkonäön takia. Markettivaatteissa yleensä kammottavan rumat kuosit ja marketin toppahousut eivät pidä vettä sohjokelillä.

Mukavampi lapsellekin, kun vaate on vedenpitävä ja lämmin, oli sää mikä tahansa.

Ostaisin Cirafia ja Naperoa jos niissä olisi yhtä ihanat kuosit mitä ticketissä tai molossa ja samat kosteussuojaominaisuudet ja muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä