Kyllä on mennyt nykyajan äidit nirsoiksi, kun ei edes ilmaiset vaatteet lapsille kelpaa?!
Kummastelen vain.. Täysin ehjiä ja tahrattomia vaatteita. Uffin laatikkoonko nuo pitää kuskata?
Kommentit (80)
Meillä on 4 lasta ja joka vuosi on joku tuputtamassa lapsensa vanhoja meille!
Aika harvassa on kerrat että SAA ostaa lapselleen uusia joita itse tahtoo ostaa jos ei koskaan sano ettei ota.Sä saat tunkea vaatteesi mihin tahdot mutta kyllä minullakin on oikeus siihen miten paljon vaatetta lapsillani on. Jos tavaraa tulee joka suunnalta niin ei niitä vaatteita enää käytä!!!
Montako pitkähihasta vaikka esikoisellasi on? Meillä on yksi Elfa-laatikollinen!
Entä kakkosella? Meillä on yksi iso Elfa-laatikollinen (huom. pienempiä kuin esikoisella) ja sama meno jatkuu mitä pienempään vaatteeseen mennään!Ei se ole enää hauskaa vaan kamalaa! Mihin minä nämä kaikki vaatteet tungen kun vaatteita tulee pienemmille isommilta ja uusia ja lisää tutuilta? Ihan naurettava ongelma mutta todellinen.
Sori nyt vaan, mutta ei kelpaa: ei edes ilmasena!
Se on meidän kaappi ja lapsilla AIVAN LIIKAA VAATETTA; osaa ei edes kukaan käytä.Oma kokemus (tai lapseni on sen luonteisia) että on vaan muutama lempivaate ja ne loput jää käyttämättä. Kyllä ne vaatteet nyt kannattaa laittaa johonkin jossa niitä joku edes joskus käyttäisi kuin makaa laatikonpohjalla, eikö?
En todellakaan. Anteeksi, että edes asiasta täällä mainitsin. Pesin nyt vaatteet ja viikkaan ne huomenna nätisti laatikkoon ja etsin jostain jonkun niitä tarvitsevan.
P.S Sinä yh-äiti, joka vaatteita tarvitsit, missä päin asustelet?
-ap-
Mielelläni ottaisin vastaan, mutta meillä on jo kaapit täynnä.
tyhjentämässä ullakkoni lapsen vaatteista. Ensin hän valikoi omile lapsilleen sopivia, ja harmtteli sitten kun oli kivoja vaatteita, mutta ei hänen lapsillee enää sopivia. Kysyin sitten, onko sulla jotain tuttua, joka kenties tarvitsisi. Hänellä syttyi lamppu pään päälle, naapurissa kuulemma just pieniä poikia 3 kappaletta, äiti hoitovapaalla ja isä jäi työttömäksi.
Nyt löysin ullakkoa siivotessani laatikollisen lapsenkenkiä, siis niitä suht hyväkuntoisia, talvigoreja, kumppareita, tarhakenkiä . sisäpelikenkiä. Soitin, että tuu hakemaan:-) ja ilolla kuulemma tulee:-)
"P.S Sinä yh-äiti, joka vaatteita tarvitsit, missä päin asustelet? -ap-"
Olen Espoosta, mutta vaatteet voin hakea myös Lappeenrannasta/lähistöltä. Tai jos ne saa postiin, niin minä voin maksaa postimaksun. Olisi ihana, meillä kun ei ole oikein ketään keiltä saisimme vaatteita ja tulot ei tosiaan ole suuret..
t.yh-opiskelija
Olen Espoosta, mutta vaatteet voin hakea myös Lappeenrannasta/lähistöltä. Tai jos ne saa postiin, niin minä voin maksaa postimaksun. Olisi ihana, meillä kun ei ole oikein ketään keiltä saisimme vaatteita ja tulot ei tosiaan ole suuret..
t.yh-opiskelija
vaatteita mitä tarvitsette?
-ap-
Itse ottaisin myös ilomielin vastaan, jos joku tarjoaisi. Toki ymmärrän sen, jos jollakin on monta lasta ja heiltä jäänyt vanhoja vaatteita, ettei kertakaikkiaan tarvitse. Meillä kun on ensimmäinen lapsi kyseessä, niin noita jääneitä ei vain vielä ole. Ja mekin kun molemmat olemme opiskelijoita, niin eipä niitä vaatteita raaski uutenakaan aina ostaa.
Henkilökohtaisesti en yhtään ymmärrä tuota, että vain jotkut tietyn merkkiset lastenvaatteet kelpaavat. Ei se lapsi tiedä mitä vaatteita hänen päällänsä on.
Jos tarvitset niin meiltäkin saa tyttöjen vaatetta, Espoon Kauklahdesta :)
t.yh-opiskelija
Just nuo koot ja tyttöjen mallit on niitä, mitä kaapit tursuaa. Sukulaisista ja tuttavista on kiva ostaa nättejä, pieniä tyttöjen vaatteita. Pojat saa tuliaisiksi autoja yms kamaa ja tytöt vaatteita. Sitten aikalailla tuon koon 92 jälkeen se tulva helpottaa.
kun sain esikoiselle kierrätettyjä vaatteita pariin otteeseen. Mielelläni edelleen ilahduttaisin, jotakuta joka on samassa opiskelijatilanteessa kuin itse aikoinamme olimme, mutta meillä ei ole opiskelijatuttuja.
t.yh-opiskelija
vaatteita mitä tarvitsette?
-ap-
ihan kaikki kelpaa :) tyttö on just kasvamassa ulos noista vaatteista mitä meillä on (68-74 kokoa) ja en ole saanut hankittua isompia vielä kuin muutaman asun saanut isovanhemmilta. zo.zodin@gmail.com on sähköpostini, sitä kautta saan helpommin annettua yhteystiedot, kun ei tänne oikein kehtaa laittaa :)
Jos tarvitset niin meiltäkin saa tyttöjen vaatetta, Espoon Kauklahdesta :)
mielelläni ottaisin :) laitoinkin tuohon tuon sähköpostini, zo.zodin@gmail.com niin siellä voi antaa yhteystiedot paremmin. ihana olisi kyllä :)
Minä olen niin laiska, etten jaksa myydä lasten vaatteita kirpparilla. Haalarit ym. ulkovaatteet ja tytön vaatteet kelpaavat yleensä ystäville/tutille. Loput vien yleensä Pelastusarmeijan vaatekeräykseen.
Nyt minulla on tuolla muovipussillinen poikavauvan vaatteita, jotka ovat menossa Pelastusarmeijan vaatekeräykseen ellei joku niitä halua. Lahjoitan vaatteet ilmaiseksi tarvitsevalle.
Vaatteet ovat erittäin hyväkuntoisia ja pussissa on: Lennen beige haalari, turkoosi fleecehaalari, pehmeät vauvan farkut, Tutan turkoosinväriset potkuhousut, kahdet ohuet gollegehousut (toiset Tutan lintukuviolla ja toiset Name It:n valkoharmaaraidalliset), kolme pitkähihaista bodya, yksi lyhythihainen body, vaaleansininen gollegepuku (56 cm) ja pyjama. Kaikki muut vaatteet ovat 62 cm, paitsi tuo gollegepuku.
Jos joku tarvitsee, niin ilmoita sähköpostiosoitteesi. Vaatteet ovat Turun seudulla.
Saa lahjottaa lastenvaatteita niitä tarvitseville =) Pistetään hyvä kiertämään.
-ap-
no minä voisin puolestani lahjoittaa vauvan perusvaatteita kokoa 50-68 jollekin tarvitsevalle, tavallisia, ehjiä ja siistejä (normaalia nukkaisuutta on) ja vauvan toppapuvun sekä nallekarvapipon.
voin tuoda espooseen tai lappeenrantaan/lähistölle tai voi hakea espoosta. voin myös laittaa postissa.
zo.zodin@gmail.com voi laittaa sähköpostia
no minä voisin puolestani lahjoittaa vauvan perusvaatteita kokoa 50-68 jollekin tarvitsevalle, tavallisia, ehjiä ja siistejä (normaalia nukkaisuutta on) ja vauvan toppapuvun sekä nallekarvapipon.
voin tuoda espooseen tai lappeenrantaan/lähistölle tai voi hakea espoosta. voin myös laittaa postissa.
zo.zodin@gmail.com voi laittaa sähköpostia
siis tytön vaatteita ovat
Meille ei todellakaan kelpaa!
Tai siis kelpaisi muuten, mutta kun meillä on jo ennestään liikaa vaatteita ja ollaan jouduttu viemään uffiin ym, jottei hukuttaisi niihin ja silti kaapit ja varastot pullollaan.
Lisää olisivat kovasti sukulaiset ja ystävät tuomassa, mutta ei me tarvita.
mutta en uskalla. En myöskään voi ostaa kirppareilta vaatteita kun mulla on yks allerginen lapsi ja yks muuten vaan hajusteyliherkkä. Niin monet pesee hajustetuilla tuotteilla tai säilyttää vaatteita turhan kosteassa eikä ne oireiden aiheuttajat oikein tykkää lähteä pesussa pois. Yhdet saadut pestiin kokeeksi kolmesti(!!) tehopesussa, kloriitilla ja tuuletettiin ja aina vaan aiheutti saajalle allergista nuhaa ja ihon punoitusta ja tuoksahti vienosti hajusteelle.
Meillä ei vaatteet kierrä kuin sisarusten kesken, valitettavasti.
mutta en uskalla. En myöskään voi ostaa kirppareilta vaatteita kun mulla on yks allerginen lapsi ja yks muuten vaan hajusteyliherkkä. Niin monet pesee hajustetuilla tuotteilla tai säilyttää vaatteita turhan kosteassa eikä ne oireiden aiheuttajat oikein tykkää lähteä pesussa pois. Yhdet saadut pestiin kokeeksi kolmesti(!!) tehopesussa, kloriitilla ja tuuletettiin ja aina vaan aiheutti saajalle allergista nuhaa ja ihon punoitusta ja tuoksahti vienosti hajusteelle.
Meillä ei vaatteet kierrä kuin sisarusten kesken, valitettavasti.
Kitisee otsikossa ettei vaatteet kelpaa ja sitten selviää että hän haluaa niitä antaa.
Minä sain juuri paljon ihania tytönvaatteita Espoon Klaukkalan perheeltä :) Tuli todella tarpeeseen meille, ja mukana oli ihana talvihaalarikin