Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaisiko sinulle ja perheellesi?

Vierailija
12.08.2011 |

Meille on tulossa mökkivieraita ja meinasin päästä helpolla ja keittää jumalattoman kattilallisen hernesoppaa. Lisäksi syödään jotain kalaa jos ahti suo antejaan ja vieraat voivat tuoda tullessaan jotain mieleistään grillattavaa

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos mieheni lapset olisivat mukana, he eivät hernariin koske. Mutta he saisivat sitten syödä vaikka makkaraa.

Vierailija
2/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei tultais ollenkaan jos tiedettäis tarjoomiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei miehelle/lapsille. Tosin en olettaisi, että sinä hoitaisit kaikki ruoanlaitot, ottaisin siihen itse osaa, osatisin mitä syömme ja tiskaisin jälkeni.

Vierailija
4/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpaisi. Rokka + ruisleipä juustolla - nam.

Myös 5-vuotiaamme lempiruokaa.

Hän tässä taannoin, kun oli oksutaudissa, siitä parannuttuaan ja sen kovan nälän iskettyä, halusi vain ja ainoastaan hernerokkaa. Oli kyllä aika tuhtia "tyhjennyksen" jälkeen, mutta rokkaa tyytyväisenä söi kolme annosta.

Vierailija
5/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalaa, ei kiitos

Vierailija
6/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei tultais ollenkaan jos tiedettäis tarjoomiset.

Mä taidan kertoo noille vieraille nyt etukäteen jos ne ei tuliskaan =)

ap

Vierailija
7/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niin, että odotat heidän tuovan syötävät tullessaan.

Yllärivieraat olisivat asia erikseen, mutta hemmetin tökeröä, jos panet vieraat ruokkimaan itsensä ja samalla kaiketi teidätkin.

Vierailija
8/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ottaisin sitä kohteliaisuudesta ihan vähän vaan. Kalaa sen sijaan rakastan :)

Yleensä jos on ruoka ajosta en tykkää otan sitä vaan vähän ja täytän mahani lisukkeilla, esim. leivällä tai perunoilla.

Vierailija
9/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä ap:n käytäntöä tökerönä.

Meillä on itsestään selvyys aina, jos joku kutsuu mökilleen, jossa olemme ehkä myös yötä ja saunomassa ja syömässä ja aamupalalla jne., että viemme mukanamme vähintään omat grillattavat. Talon väki sitten tarjoaa muut.

Jos sitten joku kutsuu kotiinsa selkeästi syömään, niin sitten menemme valmiiseen pöytään. Mutta mökkielämä on eri.

Vierailija
10/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernesoppa ja kala on just parasta.

Vierailija
11/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllärivieraat olisivat asia erikseen, mutta hemmetin tökeröä, jos panet vieraat ruokkimaan itsensä ja samalla kaiketi teidätkin.

Vierailija
12/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin olen ainoa. Huonomahaisia on yllättävän paljon ja siksi suosittelen ihan vaikka jauhelihakeittoa. On vähän ikävää, jos joku ei voi syödä tarjoamaasi ruokaa ollenkaan.

Vierailija
13/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se kyllä mitään vierasruokaa mielestäni ole.

Vierailija
14/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meillä ongelma on ollut lähinnä se että vieraat aina tuovat jotain ruokaa vaikka olen sanonut että olen hoitanut kaiken, niinpä minä nykyään sanon aika tarkkaan mitä voi tuoda (kuten tuo grillattavaa)

Vierailija
15/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miksi et tee vaikka kalakeittoa tai nakkikeittoa tai lihakeittoa?

Meille ei hernari maittaisi, olisi vihaiset ja nälkäiset lapset. Mies söisi kyllä.

Vierailija
16/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittaa mistään tarjoiluista, pääasiahan on ystävien tapaaminen ja yhdessäolo. Samaten voin hyvin kuvitella omalle kohdalle tilanteen jossa haluan vieraita mutta en oikein jaksaisi kokata ainakaan mitään suuritöistä. Olen vähän hämmästynyt että jotkut katsovat asiakseen valittaa ruoan laadusta! Mulle ei tulisi ikinä mieleenkään. Ehkä se olisi poikkeus jos jotkut varta vasten kutsuisivat jonnekin mistä ei pääse helpolla pois ja ei olisi mitään ruokaa tarjolla, mutta senkin pistäisin varmaan väärinkäsityksen piikkiin.

Vierailija
17/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin juomapuolensa (oluet, siiderit). Esim. juhannuksena oltas menty vararikkoon jos oltas koko porukalle tajottu.

Mutta perunat, kastikkeet, salaatit ja eipätarpeet on kaikken käytössä meidän puolestamme.

Vierailija
18/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa on? Onhan juuri hernekeittoa varattuna. Syötäväähän sekin on, jos nirsoilee, niin oma häpeä.

Vierailija
19/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiiät että ap on kutsunut nää vieraat?

Eikä niin, että odotat heidän tuovan syötävät tullessaan. Yllärivieraat olisivat asia erikseen, mutta hemmetin tökeröä, jos panet vieraat ruokkimaan itsensä ja samalla kaiketi teidätkin.

niin mitäpä muutakaan?

Vierailija
20/57 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tökeröä

Eikä niin, että odotat heidän tuovan syötävät tullessaan. Yllärivieraat olisivat asia erikseen, mutta hemmetin tökeröä, jos panet vieraat ruokkimaan itsensä ja samalla kaiketi teidätkin.

tuossa on? Onhan juuri hernekeittoa varattuna. Syötäväähän sekin on, jos nirsoilee, niin oma häpeä.

Ap itsekin olettaa, että kalaa tarttis saada.

Hei: mähän voin jatkossa tarjota vieraille kaurapuurot ja odottaa, että kun se ei heille riitä, niin jesh! tuovatpa sitten itse ruuat, joita "tietenkin" mekin syömme sitten.

Kätevää, mitäpä sitä itse mitään maksamaan saati kokkaamaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi