Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MS-tauti

Vierailija
12.08.2011 |

onko sinulla äiti tai isä MS-tauti?

Tai jollain läheiselläsi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustelisitko ihmisen kanssa jolla MS-tauti?

perustaisitko perheen?

miksi?miksi et?

Vierailija
2/6 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustelisitko ihmisen kanssa jolla MS-tauti? perustaisitko perheen? miksi?miksi et?

Ei ole kellään tutulla, mutta jos mieheni sen saisi, en tietenkään eroaisi hänestä! Perhettä on jo, ei sitäkään saa enää peruttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on mies ja kohta kaksi lasta. Kaveri sairastui siihen heidän seurusteluaikanaan. Naimisiin menivät ja perheenkin perustivat.

Ei se kuolemantuomio ole.

Vierailija
4/6 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdellä tutulla todettiin se. Hänellä on jo perhe ja isot lapset.

Jos tietäisin, että seurustelukumppanillani olisi se, niin harkitsisin vakavasti ennen kuin lapsia tekisin hänen kanssaan. Ei ole mikään helppo sairaus.

Vierailija
5/6 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos jo vastanneille :)

minulla on ms, eikä mikään helppo sairaus ole!

lapset onneksi tehtynä, ja uusi orastava suhdekkin :)

tunnustan ajatelleeni, että ei kukaan minua enää ikinä huoli. mutta onneksi olin väärässä.

olen saanut kaikenlaista kohtelua, mutta eniten ihanaa ja ymmärtävää :)

Vierailija
6/6 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen, niin tekisin senkin. Sukulaisellani on 20v sitten todettu MS_tauti, ja hän kävelee edelleen eikä tauti ole edennyt lyhyitä taantumia lukuunottamatta (puhe tai näkö voivat huonontua, ja olla särkyjä, mutta aaltoliikkeenä palautuu ennalleen). Arvio on, että hän ei kuulu niihin jotka joutuvat esim. pyörätuoliin, kun nyt 60 vuotiaanakin kävelee edelleen.

Olen myös tapaillut kolmekymppistä MS-tautia sairastanutta miestä, jolla sairaus eteni hyvin nopeasti, eli 5 vuodessa menetti liikuntakykynsä. Pystyi kävelemään enää hyvin pieniä matkoja ja todella huonosti, en tiedä mitä hänelle nykyään kuuluu, mutta sairaus oli niin voimakas, että luulen että ei enää kävele lainkaan, jos on elossa. Ei siis voi tietää miten etenee, mutta ei olisi este yhdessä elämiselle. Sama ihminen se kuitenkin on. Saija Varjuksellahan on tuo myös, ja keikkailee edelleen, vaikka käsittääkseni hänellä se aaltoliike oireissa on välillä todella voimakas, eli voi mennä jalat kokonaan käytöstä ja sitten taas paranee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä