Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkö saa työpaikkakutsuja koska olen pienen lapsen äiti?

Vierailija
12.08.2011 |

Minulla on asiantuntijakokemusta 8 vuotta alaltani. Esimieskokemusta, ylempi korkeakoulututkinto ja näyttöjä menestymisestä vaativissa tehtävissä. Suosittelijoita.

Silti, en saa edes kutsua haastatteluihin. Mitä hittoa sanon nyt suoraan? Onko täällä vain niin paljon yli-ihmisiä, että olen paska näillä meriiteillä? Vai onko se se, että minulla on pieni lapsi? Hakemuksessani mainitsen vain hoitovapaani keston ja että minulla on 1 lapsi. Siitä varmasti tulkitaan, että jäisin heti tekemään toista?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asiantuntija- ja esimieskokemusta, ylempi tutkinto (toisilla useampiakin muuten), näyttöjä menestymisestä ja suosittelijoita. Ei sulle sitten tullut mieleen että moni on sua parempi ja pätevämpi, vaikka varmaan lapsellakin ja sun iällä on osuutta asiaan.

Vierailija
2/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että jos väität noin työhakemuksessasi, työnantajat haistavat valheen heti. Eivät taida oikein uskoa että olisit 17-vuotiaana aloittanut laajaa asiantuntemusta vaativalla alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työhakemuksesta ja cv:stä.

Kerran olin haastattelussa (ennen tätä pois jättämistä) ja haastattelija pokkana kysyi, että onkos lasten hoitoasiat kunnossa. Jäin vähän hölmistyneenä katsomaan. Olen kuitenkin ollut pari vuotta töissä muualla lasten saannin jälkeen.

Nyt kun jätin lapsimaininnan pois, olen päässyt haastatteluihin paremmin.

Mietin asiaa niin, että jos olisin mies ja hakisin paikkaa, olisiko se olennainen tieto, että minulla on vaikka 2-vuotias lapsi. Jos haaen työtä, niin oletettavaa pitäisi olla se, että olen kiinnostunut työstä ja haluan tehdä töitä.

Vierailija
4/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minun, AP:n.

AP on 33-vuotias. Ja kiitos pohdinnoistanne, näitä on hyvä pureksia.

Vierailija
5/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan syynä kokemuksen puute/työttömyyshistoria ja liian yleispätevä koulutus... Yli-ihminen löytyy kaikkialle.

Olen mies, hakemiini paikkoihin (joista saan tiedon) on valittu nainen 90% tapauksissa.

Olen liian korkeasti/sopimattomasti koulutettu, jos haen vaikka kaupan kassalle/johtajan virkaan.

Mainitsen/en mainitse lapsestani. Olen hoitanut jonkin aikaa kotona, mutta ei riitä paikkaamaan aukkoja CV:ssa.

En ole hyvä tyyppi, mutta mistäpä ne sen tietäisivät kun eivät haastattelekaan.

Olen ottanut/en ole ottanut yhteyttä puhelimitse.

Ole4n liian vanha/olen liian nuori.

Vierailija
6/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkinto on, työkokemusta on, suosittelijat on. Ikää 28 v. eikä lapsia (en mainitse asiaa tosin CV:ssä). Opintojen alkuvaiheessa sain haastattelukutsuja vaikka minne, myös paikkoihin, joihin ei ollut kokemusta eikä vielä kunnon koulutustakaan. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä selvemmin työmarkkinoiden kiinnostus on hiipunut. Tai sitten syy on puhtaasti taantumassa.

Vierailija
7/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenköhän... Kannattaakohan mun mainita lapsista kun haen töitä? Mun tilanteeni on sellanen et oon 25v ja mulla on 3 lasta mutta lapset eivät ole hidastaneet koulunkäyntiäni ja olen suorittanut tradenomin ja kohta ekonomin tutkinnot. Jos en mainitse lapsiani hakemuksissani niin ihmettelevätkö kun en ole tehnyt kesätöitä viimeiseen 3 vuoteen (silloin olen ollut kotona äitiyslomilla)? Mutta jos mainitsen niin ajattelevatko että lapset on siinä ja olen tehokas kun olen suorittanut tutkintoni vaikka lapsia on tullutkin? Mitä ootte mieltä?

Vierailija
8/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakemuksessa ainoastaan, jos haettava työ on sellainen, että siinä läheisestä "lasten maailman" tuntemuksesta on jotain todellista hyötyä. Nyt en tarkoita mitään opettajan työtä.

Vierailija
9/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä mainitse lapsiani (3kpl) mutta pakko ne äitiys- ja vanhempainvapaat on cv:n merkitä, koska muuten on aukkoja. Eli työnantaja näkee lasten määrän ja lasten iät ihan niiden perusteella...

Vierailija
10/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä mainitse lapsiani (3kpl) mutta pakko ne äitiys- ja vanhempainvapaat on cv:n merkitä, koska muuten on aukkoja. Eli työnantaja näkee lasten määrän ja lasten iät ihan niiden perusteella...

CV:hen äitiys- ja vanhempainvapaita, eivät ne ole mun työkokemusta eivätkä koulutusta.

Vierailija
11/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ne hoitovapaat on kirjata CVhen, jos vaikka on ollut 2 vuotta jossain työssä ja siitä 1,5 hoitamassa lasta kotona, niin totta hemmetissä se on työnantajan huijaamista jos tämän melkein 2 vuoden kokemuspuutteen jättää kertomatta...

Vierailija
12/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ne hoitovapaat on kirjata CVhen, jos vaikka on ollut 2 vuotta jossain työssä ja siitä 1,5 hoitamassa lasta kotona, niin totta hemmetissä se on työnantajan huijaamista jos tämän melkein 2 vuoden kokemuspuutteen jättää kertomatta...

niin kyllähän siitä näkee ne ajat, kun on ollut töissä.

Mutta eipä näitä asioita voi ymmärtää kuin omalta kohdaltaan.

Vierailija
13/33 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastatteluissa olen kertonut kyllä hoitovapaista sun muista.

Vierailija
14/33 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis suosittelette, ettei CV:ssä ole mainintaa hoitovapaista, vaan ne "ohimennen" kerrotaan sitten mahdollisessa haastatteluvaiheessa? Miten moinen tieto on otettu vastaan..?

Vierailija
15/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtalon joten poistin kaikki tiedot jotka viittaavat lapseen, sain aika moneen paikkaan kutsun :) en toisin ole ottanut niitä vastaan, palkka oli ollut huono... mutta eipä se sitten enää ollut ongelma kun haastattelussa selvisi, että mulla on lapsi :)

Vierailija
16/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli pitää jättää lapsiviittaukset pois.

Vierailija
17/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu mullekaan edes haastattelukutsuja, vaikka lapsista vanhimmat ovat jo täysi-ikäisiä, kuopuskin rippikouluiässä.

Vierailija
18/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli pitää jättää lapsiviittaukset pois.

koska ethän sä sen perusteella hae duunia, sitä tarkoitan, että ei sen PITÄISI vaikuttaa työnhakuun, mutta kun vaikuttaa...

ja se on sitten eri asia jos tulee puheeksi haastattelussa, olen vain vastanut, että juu on lapsi, onko itselläsi :)

Vierailija
19/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on aina miinusta jollakin tavalla nykyään.

Vierailija
20/33 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikaan kouluja käynyt, mutta vakitöissä olen ollut koko ajan ja työpaikkaakin sujuvasti vaihtanut. Olen It-alalla, siellä on töitä.