Enkö saa työpaikkakutsuja koska olen pienen lapsen äiti?
Minulla on asiantuntijakokemusta 8 vuotta alaltani. Esimieskokemusta, ylempi korkeakoulututkinto ja näyttöjä menestymisestä vaativissa tehtävissä. Suosittelijoita.
Silti, en saa edes kutsua haastatteluihin. Mitä hittoa sanon nyt suoraan? Onko täällä vain niin paljon yli-ihmisiä, että olen paska näillä meriiteillä? Vai onko se se, että minulla on pieni lapsi? Hakemuksessani mainitsen vain hoitovapaani keston ja että minulla on 1 lapsi. Siitä varmasti tulkitaan, että jäisin heti tekemään toista?
Kommentit (33)
siinä kerrotaan miksi olet kiinnostunut työstä ja firmastsamiksi olisit siihenparas valinta
perhe on tärkeä mutta vähän kuin työpaikalla olleessa, työhakemuksessa keskitytään TYÖHÖN
perheasiat kuitataan cv:ssa yhdellä rivillä (avioliitossa, 1-vuotias lapsi)
juuri noin olen kuitannutkin perheasiat työhakemuksessani: CV-osiossa vika rivi on:
perhesuhteet: naimisissa, 1 lapsi (ei edes ikää).
AP
siinä kerrotaan miksi olet kiinnostunut työstä ja firmastsamiksi olisit siihenparas valinta
perhe on tärkeä mutta vähän kuin työpaikalla olleessa, työhakemuksessa keskitytään TYÖHÖN
juuri noin olen kuitannutkin perheasiat työhakemuksessani: CV-osiossa vika rivi on:perhesuhteet: naimisissa, 1 lapsi (ei edes ikää).
AP
avoliitossa, ja sitten harrastuksista höpöttäminen :))
juuri noin olen kuitannutkin perheasiat työhakemuksessani: CV-osiossa vika rivi on:perhesuhteet: naimisissa, 1 lapsi (ei edes ikää).
AP
avoliitossa, ja sitten harrastuksista höpöttäminen :))
Lukeeko koska se oli? 2 v vai 10 v sitten? Sillä on eroa työnantajan mielestä.
Hakemuksessani mainitsen vain hoitovapaani keston ja että minulla on 1 lapsi. Siitä varmasti tulkitaan, että jäisin heti tekemään toista?
ja sanon taas: ainakin omalla työpaikallani kaikkiin avoimiin hommiin on ollut ihan hirveästi hakijoita. Jos hakijoita on vaikkapa 300, niin kyllä siinä moni hyvä hakija jää pois jo haastattelu vaiheesta.
juuri siksi, että olen äiti. Minulla ei ole ollut työkokemusta paljoa, mutta sen vähyyteen on ollut hyvä syy: lapsi (ja opiskelut). Ja olen saanut niitä työpaikkojakin ja nyttemmin työkokemuksenikin on jo ihan hyvä.
kyllä se voi näin mennä, että yhden lapsen äidistä heti ajatellaan, että kohta tuo rupeaa tekemään toista. En siltikään jättäisi pois mainintaa lapsesta. Jos sitä ei ole, niin vastaavasti saatetaan miettiä, että "tuokin on jo tuon ikäinen eikä sillä ole lapsia, jää tietenkin ihan kohta äitiyslomalle".
Nämä ovat ikäviä asioita. Olen itsekin ollut työnhaussa niin juuri naimisiin menneenä lapsettomana kuin yhden pienen lapsen äitinä ja kummassakaan tapauksessa (onneksi) ei sillä asialla ollut loppupeleissä merkitystä.
Nyt kun on lapsiluku täynnä ja pieninkin jo 5 vuotias, niin yllättävän vähän lasten olemassaolo enää häiritsee. Eli mainitsen ne kyllä CV:ssäni ihan reilusti.
kyllä se voi näin mennä, että yhden lapsen äidistä heti ajatellaan, että kohta tuo rupeaa tekemään toista. En siltikään jättäisi pois mainintaa lapsesta. Jos sitä ei ole, niin vastaavasti saatetaan miettiä, että "tuokin on jo tuon ikäinen eikä sillä ole lapsia, jää tietenkin ihan kohta äitiyslomalle".
Nämä ovat ikäviä asioita. Olen itsekin ollut työnhaussa niin juuri naimisiin menneenä lapsettomana kuin yhden pienen lapsen äitinä ja kummassakaan tapauksessa (onneksi) ei sillä asialla ollut loppupeleissä merkitystä.
Nyt kun on lapsiluku täynnä ja pieninkin jo 5 vuotias, niin yllättävän vähän lasten olemassaolo enää häiritsee. Eli mainitsen ne kyllä CV:ssäni ihan reilusti.
joten tuskin ajattelevat, että JO tuon ikäinen, mutta jos laitan, että on lapsi, niin aivan varmasti ajattelevat, että kohta teen toisen :) lapsi kuitenkin JO 2 v :)
Olet 25 v ja sinulla on 2-vuotias lapsi? Olet taatusti työnantajien mielestä vauvantekoiässä.
olen 25 v
joten tuskin ajattelevat, että JO tuon ikäinen, mutta jos laitan, että on lapsi, niin aivan varmasti ajattelevat, että kohta teen toisen :) lapsi kuitenkin JO 2 v :)
Tuskinpa juuri mihinkään jätetään kutsumatta siksi, että on lapsi ja varmasti ei mihinkään kutsuta siksi, että on lapsi!
Jos olet 25 ja 8 vuoden asiantuntijakokemus alalta niin en mäkään tollaista kutsuis edes haastatteluun.
mainitse ikääni/syntymäaikaani saati perhesuhteita tai lapsia hakemuksessa/cv:ssä.