Osittainen hoitovapaa koululaisen takia - kauanko olet ollut/aiot olla?
Te jotka olette olleet tai olette osittaisella hoitovapaalla pienen koululaisen takia; Kauanko aiotte jatkaa lyhennetyllä työajalla? Koko 1 ja 2 luokan/ vain ekan luokan/ ekan luokan syksyn?
Kommentit (9)
pitää katsoa keväällä jatkaisinko sitä vielä kakkosluokan ajan, silloin tuskin enää iltapäiväkerhoon lapsi tulee menemään...
Jos talous kestää ja selvitään hengissä, niin jatkan. Mahdollisuus olla kolme vuotta putkeen, koska kuopus menee ekalle vuoden päästä. Tiistaina aloitan ja maanantaina tulee eka pienempi palkka.
T. Kahden yh
että eka- ja tokaluokkalaisille on tarjolla sekä se osittainen hoitovapaa että kaikki ip-kerhot.
Sitten kun 3. luokka alkaa ei ole enää kumpaakaan!
Meillä on 9,5-vuotias reipas kolmasluokkalainen ja kyllä vaan hänestäkin on tosi mukavaa, että pääsee työhuoneelleni koulun jälkeen, syö välipalan, tekee läksyt ja painuu sitten kaverien kanssa puistoon. Ja moni kaverikin on tyytyväinen, että joku äiti on paikalla koulun jälkeen.
Jatkan 6-tuntisena niin pitkään kuin mahdollista, ainakin siis nuorimman toisen luokan loppuun. Jos työnantaja joustaa, niin pidempään. Minusta 6-tuntinen päivä on mahtava sekä lasten että itseni kannalta.
tai oikeastaan kesäkuun loppuun olen hoitovapaani hakenut. Suurimman osan työssäoloajasta lasten syntymän jälkeen olen ollut osittaisella hoitovapaalla, myös silloin 3-6v kun siitä ei saanut Kelan korvausta. Viime vuonna se oli tärkeämpi 3. luokkalaisen pojan takia, koska kaipasi vielä muistutusta läksyistä jne. Ekaluokkalainen tyttö teki läksyt ip-kerhossa ja olisi voinut olla siellä pitempäänkin iltapäivällä.
Siitä asti kun lapset sain ja palasin hoitovapailta töihin olen tehnyt 6-tuntista päivää. Fakta on se, että lapset tarvitsevat vanhempiaan isompinakin ja on todella pitkä aika koulupäivän jälkeen olla kotona jos vanhemmat tulee viiden jälkeen. Lisäksi tällä systeemillä saa enemmän aikaa itselleen mikä taas on hyväksi koko perheelle. Luultavasti jatkan 6-tuntista päivää senkin jälkeen kun nuorimmainen on päässyt tokalta. Nykyisessä firmassani se on mahdollista. Jos olen vaihtanut työpaikkaa, sitten asia pitää harkita erikseen.
ja kyllä tää 3-luokkalainenkin tykkää tulla kotiin/työhuoneelle niin, että äiti on paikalla koulun jälkeen.
miehen kanssa. Ensimmäisen kouluunmenijän (keskittymishäiriö+dysfasia, erityisluokka) kohdalla pidin 3 kk syksyllä vuorotteluvapaata, sitten mies jäi lyhennetylle päivälle. Kuopus aloittaa nyt kolmannen, ja minä lopetin lyhennetyn kesäkuussa. Lapset selkeästi on tykänneet, että joku on kotona ajoissa. On ollut myös helpompi valvoa kokeisiin lukua ja läksyjen tekoa.
Mies on nyt ollut kesän vuorotteluvapaalla, ja on myös ensi kesän, ettei koululaisten tarvitse olla yksin. Eivät ehdi pahantekoon, kun isä järjestää ohjelmaa. Minä aion olla myös tulevina kesinä vuorotteluvapaalla, taka-ajatuksena olla vaan vahtimassa meidän murrosikäistä erityislasta.
Eli nuorimman lapsen kohdalla 3-luokan alkuun. Minusta se 2-luokkalainenkin on vielä aika nuori. Minä tekisin lyhennettyä työpäivää mielelläni alle 12v lapsen ollessa kyseessä.