Voiko kuumeisen taaperon viedä ulos vaunulenkille?
Reilu 1-vuotias on kovassa nuhassa ja kuumettakin ilmeisesti on vähäsen (ei voitu mitata kun kuumemittarista patteri loppu). Jaksaa touhottaa sisällä ja on ihan virkeä ja leikkii.
Ajattelin että voinko viedä ulos vaunuilemaan päivällä kun käytän koiran ja nukuttaa vaunuihin päikkäreille. Vaunut saa kohoasentoonkin niin olisi helpompi nukkua. Voihan vaunut sitten nostaa sisälle ja jatkaa sisällä unia.
Ajattelin että kun ulkona on melkein yhtä lämmin kun sisällä ja saisi pieni raitista ilmaakin....
Mitä mieltä, voinko viedä hetkeksi ulos?
Kommentit (13)
minustakin viedä ulos, jos ei kerran ole korkea kuume, ei hirveän räkäinen/yskäinen eikä ulkona ole erityisen huono ilma. Itsekin olen vienyt, luulisi että raitis ilma tekee hyvää pikku potilaallekin. Pikaista paranemista :)
Vai tarkoitatko vain huvikseen,eikä nukkumaan?
Nukkumaan ainakin veisin, jos sisällä ei nukahda, ja ulkona saa pystyasennossa nukuttua. Mutta pue tosiaan oikein!
En menisi lenkille kuumeisena ja nuhaisena itsekään, joten en usko, että se olisi hyväksi lapsellekaan.
En menisi lenkille kuumeisena ja nuhaisena itsekään, joten en usko, että se olisi hyväksi lapsellekaan.
Eihän lapsi tee muuta kuin makaa vaunuissa siellä ulkoina. Ei lapsi lenkkeile itse.
...ulkoilmassa ei ole mitään maagista tai mystistä ominaisuutta, joka a) olisi lapsille välttämätöntä (vrt. päiväunet ulkona pakollisina) tai b) olisi sairaille vahingollista. Olettaen tietysti ettei sairaus ole joku hengityselinten yliherkkyys johon katupöly tai siitepölyt vaikuttavat.
Eihän lapsi tee muuta kuin makaa vaunuissa siellä ulkoina. Ei lapsi lenkkeile itse.
enkä nukkuisi ulkona pakkasessa
enkä vaadi lapsiltanikaan tuollaista
Paras idea oli ehdottomasti mennä ulos. Kävelin ihan rauhallisesti pienen n.1km lenkin, niin etten hengästy ja olo oli heti parempi kun sai raitista ilmaa ja päänsärky hävisi. Takasin tullessa ei ollut enää yhtään niin kipeä olo.
Eli sinuna menisin ulos lapsesi kanssa. Oikein pukeutuminen tosiaan A ja O. Ja vaunuillessahan lapsesi ei juokse itseään hengästyksiin. Itsekin jaksat paremmin taas pikkupotilaan kanssa kun käytte nauttimassa kauniista ilmasta ulkosalla.
Jos olisi kova pakkanen, pitäisi miettiä, mutta herranjestas... vie ihmeessä!
Päädyin viemään ulos. Nukahti heti vaunuihin ja nukkuu hyvin kun saa olla pysty asennossa. Puin sukkikset ja pitkät housut päälle ja tietenkin pitkähihaista hupparia ja hattu päässä. Jospa ruokakin maistuisi kunhan herää. Ap
Oli että ei ulos kuumeisen tai tosi räkäisen lapsen kanssa - JOS ulkona on pakkasta tai muutoin tosi raaka ilma (eli +5 astetta, mutta tuulista, kosteaa...)
Muutoin voi mennä ulos - kuumeisenakin. Kunhan ei hirveästi innostu "riehumaan" (eli ei sinne leikkipuistoon" ja on säänmukaisesti vaatetettu. Ei se ulkoilma kuumetta itsessään pahenna.
Etenkin, kun lapsi on virkeä (vaikka kuumetta on selvästi) ja leikkii.
Olen nostanut päätyä hieman ylöspäin, jotta on helpompi hengittää.
Meillä 1.7v. tytsi, ja on räkäinen ja kuumeinen, hetkittäin kitisee.
Annoin panadolia ja nyt vähän parempi, saattais olla ulkona paljon virkeämpi.
Mitä mieltä ulkoilusta? Kuumetta ei kokoajan.
T: iskä
mutta pidä huoli ettei lapsi ole puettu liian paljon tai liian vähän. Mä varmaan pukisin normaalisti ja ottaisin varmuudeksi jonkun ylimääräisen peiton mukaan, kun se kuume pistää välillä palelemaan.