Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AUTTAKAA AKUUTISTI!!! En saa lasta nukkumaan!!!

Vierailija
11.08.2011 |

Olen nyt klo 20 asti nukuttanut 2 vuotiasta lasta, kohta siis 2 tuntia ollut itkua ja huutoa.

Taustana: Lapsi on nukahtanut aivan vauvasta asti itsekseen, aivan rauhallisesti. Noin kuukausi sitten lapsi näki parikin jaksoa muumeja joissa oli mörkö, ja tämän jälkeen oli ymmärrettävästikin peloissaan. Pari viikkoa istuttiin aina nukkumaan mennessä lapsen vieressä kunnes nukahti. Nyt ei ole kuitenkaan enään pariin viikkoon tuonnut pelkoa ilmi nukkumistilanteessa, eikä vaikuta pelokkaalta.

Itse tulkitsen tämän päätään nostavaksi uhmaksi (joka alkanut näkymään myös päivittäisissä toiminnoissa) ja tavoitetun edun menetystä vastaan kapinoinniksi.

Nyt olen istunut huoneen oviaukossa, josta tarkoitus siisrtyä hiljalleen pois näkyvistä, mutta poika ei tähän tyydy. Aloittaa pissa hädällä ja lopulta rääkyen tivaa haluavansa ties minkälaisia järjestelyitä, vettä, vessaan. Kaikki perustarpeet olen tyydyttänyt pariin otteeseen, jonka jälkeen olen ne napakasti kieltänyt.

Joka ikinen kerta kun pojan vien sänkyyn, tämä tulee sieltä rääkyen pois. Nyt tuo istuu maassa vaiti ja nuokkuu aivan nukahtamaisillaan, mutta sänkyyn viedessä alkaa koko rumba alusta.

MITÄ IHMETTÄ TEEN, alkaa olemaan neuvot vähissä!!!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, kun tapahtuvat keskellä yötä. Muistan vieläkin elävästi yön, jolloin lapsi keikkui ylhäällä välillä 02-05 ja nostin hänet sänkyynsä 23 kertaa. Sen jälkeen luovutin, ja nukahdin lapsi sylissä huoneessa olevaan säkkituoliin. Parin tunnin päästä olikin kivaa herätä töihin ja päivähoitoon.

voin sanoa, että toisen lapsen tekeminen ei ole ekana nyt mielessä, koska vihdoinkin lapsi ei herää kun max 3 kertaa :))

joskus laskin, kun oma uhmikseni 3 vee kiipesi 170 kertaa pois sängystään.

Vierailija
22/31 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei pääse pois? En siis tarkoita mitään väkivaltaa, vaan sitä, että kun lapsi alkaa nousta ylös, niin lempeästi vaikka peitolla pidättelet ja silittelet. Kun lapsi rentoutuu ja rauhoittuu, mitään puhumatta irroitat ja jäät viereen istumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se tarvitsi sua!!

Eikai se siihen lattialle nukahtanut? :((

Siihenkö sen piti joutua, että saisi äidin viereensä turvallista nukahtamista varten??

Vierailija
24/31 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan lapsen viereen ja luen itse kirjaa. Näin en vahinhossakaan ryhdy "leikkimään" lapsen kanssa, mutta olen kuitenkin lähellä. Lapsi rauhoittuu nopeasti viereen ja vähän aikaa siinä odottelee unta ja sit nukahtaa. Itse huomaan välillä, että olen lukenut tunnin ja lapsi nukkunut jo sen 50 minuuttia kun kirja on tempaissut mukaansa :)

Kiva rentoutumishetki itsellekin!

Vierailija
25/31 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin kans jo ajat sitten laittanut itseni nukkumakuntoon, ottanut lapsen kainaloon ja olis nukuttu vierekkäin.

Ehkä tätä palvelua tarvittaisiin jatkossakin sitten, en tiedä, mutta multa on se päättäväisyys päässyt loppumaan. En vaan jaksais tuollaista.

Meillä hieman alle 3-vuotias nukkuu omassa sängyssään ihan meidän sängyssä kiinni, ei ole ollut mitään ongelmia nukkumaanmenon ja nukkumisen kanssa vaikka muuten melkoinen pakkaus onkin tuo nuorimmainen.

Vierailija
26/31 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä pelännyt. Piti leikkinä vaan. Ja silloin olin 21-vuotias äiti, joka luuli, että 2vee lapsi menee pilalle jos sitä istuu hyssyttelemässä.

Nyt on 13-vuotias jo:D eikä ole traumoja nukkumisessa.

Vierailija
27/31 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en epäillytkään, että lapselle mitään traumoja jäisi... mutta itselle on kovin raskasta tuommoinen, paljon lokoisampaa vaan mennä viereen makaamaan...

t: sydämen äänistä puhunut pehmo

Vierailija
28/31 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nukahti todella pää polvellani lattialle. Saitte minut vakuuttuneeksi asiallsilla kommenteillanne, erityisesti lempeän nukuttamisen edustajat. Sovimme miehen kanssa, että tästä eteen päin lapsen vieressä ollaan kunnes nukahtaa, ilman toistuvia palveluita ja jutusteluja. Tokihan meilläkin sänkyyn mennessä on silitelty ja luettu iltasatua ja jutusteltu päiväntapahtumistakin, mutta tämän jälkeen oli pyrkimys antaa lapsen itse nukahtaa, kuten aiemmin tekikin. Kyllä se surkea sydän nyt näyttää tähän vieressä olemisen suuntaan... ne olikin vanhemmat jotka saavat nyt luopua "saavutetusta edusta" :O)

Kiitos kaikille vinkeistä!!

Vierailija
29/31 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekurilta Melatonin-resepti ja avot uniongelmat on poissa ;)

Vierailija
30/31 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nukahti todella pää polvellani lattialle. Saitte minut vakuuttuneeksi asiallsilla kommenteillanne, erityisesti lempeän nukuttamisen edustajat. Sovimme miehen kanssa, että tästä eteen päin lapsen vieressä ollaan kunnes nukahtaa, ilman toistuvia palveluita ja jutusteluja. Tokihan meilläkin sänkyyn mennessä on silitelty ja luettu iltasatua ja jutusteltu päiväntapahtumistakin, mutta tämän jälkeen oli pyrkimys antaa lapsen itse nukahtaa, kuten aiemmin tekikin. Kyllä se surkea sydän nyt näyttää tähän vieressä olemisen suuntaan... ne olikin vanhemmat jotka saavat nyt luopua "saavutetusta edusta" :O) Kiitos kaikille vinkeistä!!

Hyvää yötä:)

Vierailija
31/31 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, aika julma tietysti, mutta joissain tilanteissa on pakko mennä äärimmäisyyksiin ;D

(tuo on yleistä, ns. vaihe joka kuuluu ikään) tepsi se, kun sanoin lapselle, että jos vielä kerran tulet huoneesta ulos, mörkö syö sinut. Ja laitoin viltin pääni päälle ja odotin ovella... Sen jälkeen lapsi pysyi visusti huoneessaan. Ihan täysjärkinen aikuinen siitä kyllä kasvoi.

Oli muuten meillä miehen kanssa hauskaa sinä iltana :-)