Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut pyytelevät jatkuvasti "tulkaa meillä käymään", mutta eivät ehdota

Vierailija
11.08.2011 |

mitään ajankohtaa? Sitten kun itse ottaa yhteyttä ja yrittää sopia kyläilystä, se ei käykään: ei tänään, ei huomenna, ei ensi viikolla eikä sitä seuraavalla.

"Voi harmi, on niin näitä kiireitä. Katsotaan sitten kun vähän hellittää". No, eihän se elämä mihinkään hellitä. Ja sitten kun sattumalta törmätään jossain, alkaa sama virsi, nyt jo hieman syyllistävällä äänellä: "Voi kun teitä ei ole moneen kuukauteen näkynyt, tulkaa hei kylään".

HALUATTEKO TE MEIDÄT KYLÄÄN VAI ETTE, HÄ?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa kuin jenkkien Let's have lunch sometimes. Ei tarkoita mitään.

Vierailija
2/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain kuuluu smalltalk-tapoihin, että mukamas pyydetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tulkaa nyt joskus meillä käymään", ihan vitun rasittavaa jo siksikin kun en sinne halua mennä eikä se edes sano et milloin sit voisin siellä sovinnon eleenä käydä. Sama yhdellä kaverillakin, kävi meillä alkukesästä ja sanoi et menisin sinne lasten kanssa tässä kesällä, mut eipä oo kutsua kuulunut..en kai mä nyt kehtaa soittaa ja kysyä et milloin tullaan.

Vierailija
4/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Mitä kuuluu-tidusteluun kuuluu vastata Kiitos hyvää, vaikka maailma kaatuisi päälle. Small talkia.

Vierailija
5/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme USAan reilu vuosi sitten. Noin puolen vuoden päästä muutosta havahduin siihen, että olimme saaneet varmaan parikymmentä kyläilykutsua, mutta emme olleet käyneet vielä kertaakaan kenenkään muun kodissa.1

Nyt olemme sentään päässeet jo pari kertaa kyläänkin, muttei itse asiassa kenellekään niistä jotka ovat sattumalta törmätessämme sanoneet "teidän pitää tulla käymään" tai "soittelen sulle niin tulette kylään". Olen oppinut, että silloin kun OIKEASTI voi odottaa kyläilyä, aika sovitaan siinä tilanteessa kun asia otetaan yli päätään puheeksi.

Vierailija
6/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on vaan aika hektistä monen lapsen ja töiden viidakossa, että usein on ajasta hiukan tiukkaa.

Mulla on siis sellainen tilanne, että harvoin saan kutsuttua ketään itse, mutta olen tosi iloinen, jos joku tulee tai ehdottaa itse jotain päivää. Eli kutsukaa ystävät itsenne meille kylään!!

Vierailija
7/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri. Todella rasittavaa, kun hän koko ajan pyytää tulemaan kylään ja sitten ei sovi mikään ajankohta mitä ehdotetaan. Siihempä se ystävyys on sitten aika hyvin hiipunut. Aiemmin oltiin todella hyvät kaverit ja voitiin puhua ihan mistä vain ja yhdessä oli mukavaa. Eipä ole enää huvittanut, kun ei kerran halua tavata :( On myös pyydetty täällä käymään, mutta ei ikinä ehdi.

Vierailija
8/8 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sun toki edelleen Lapissa, mutta kaupungissa. Juuri tänään puhuin kaverin kanssa siitä, kuinka kaipaan sitä kotiseutuni rentoutta. Kotipihalla saa olla aamuisin rauhassa, mutta silti kesken päivän voi yhtä äkkiä tulla vieraita täysin kutsumatta tai joskus kutsuttuina (siis on nimenomaan pyydetty "tulkaa joskus käymään")

Tavallinen arki rikkoutuu tällä tavalla positiivisesti.

Täällä kaupungissa kaikki on suunnitelmallisempaa, myös ne kyläilyt. Pienellä kotipaikkakunnalla kaikki tuntee toisensa, niin hyvässä kuin pahassakin. Mutta just siitä syystä voi olla reilu oma itsensä. Täällä kaupungissa ei kaikkien kanssa voi olla ihan niin rento.

Kotipaikkakunnallani siis tulkaa käymään tarkoittaa juuri sitä, että tullaan varmasti käymään, joskus yllättäen joskus suunnitellusti. Täällä kaupungissa se tarkoittaa sitä, että ehkä ei koskaan käydä tai ainakin sovitaan tosi tarkasti, koska voidaan käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme