Uskallatko ostaa asunnon myyjältä itseltään
Kommentit (16)
Välittäjä ei vastaa mistään, nappaa vain päivän työstä kahden kuukauden palkan.
Panikn edustajat varmistavat laillisuuden "ilmaiseksi".
Ole säästänyt kymmeniä tuhansia.
välittäjä siinä välissä kauheesti siihen turvallisuuteen vaikuta?
Kannattaa vaan teetättää kunnon kuntotarkastukset ja selvittää että onko asunnon lähelle kaavoitettu uutta. Pyytää nähdäkseen asunnon piirustukset jne. Selvittää onko remontteja tehty...
uskalla. Välittäjähän on jumalasta seuraava, Hän ei valehtele ja tietää asunnosta vittu aivan KAIKEN ja ajattelee niiiiin pyyteettömästi vain ja ainostaan ostajan parasta.
Itse jos joku myy asuntoaan niin hän on poikkeuksetta terroristipedofiilihuijariidiootti! Nih!
jos jotakin todella haluaa .......
Riippuu täysin onko kyseessä osake vai kiinteistö.
Välittäjän tulee esim. kertoa ostajaehdokkaalle kaikki olennainen tiedossaan oleva, joka saattaa vaikuttaa kauppaan ja välittäjällä myös on selonottovelvollisuus tietyistä asioista. Jos hän laiminlyö tämän velvoitteensa voi nimenomaan välittäjä joutua vastaamaan ostajalle asunnon virheestä. Että ei se nyt aivan sama ole, ostaako asunnon suoraan myyjältä vai välittäjän kautta. Itse olen lakimies, samoin mieheni, ja me kyllä olemme uskaltaneet ostaa suoraan myyjältä ja myimmekin ilman välittäjää. Mutta sen kyllä huomasimme myydessämme itse asuntoamme, että ostajaehdokkaita pelotti ostaa asunto suoraan meiltä. Viimeistään siinä vaiheessa, kun heille paljastui, että me olimme lakimiehiä... ;-)
Välittäjän tulee esim. kertoa ostajaehdokkaalle kaikki olennainen tiedossaan oleva, joka saattaa vaikuttaa kauppaan ja välittäjällä myös on selonottovelvollisuus tietyistä asioista. Jos hän laiminlyö tämän velvoitteensa voi nimenomaan välittäjä joutua vastaamaan ostajalle asunnon virheestä. Että ei se nyt aivan sama ole, ostaako asunnon suoraan myyjältä vai välittäjän kautta. Itse olen lakimies, samoin mieheni, ja me kyllä olemme uskaltaneet ostaa suoraan myyjältä ja myimmekin ilman välittäjää. Mutta sen kyllä huomasimme myydessämme itse asuntoamme, että ostajaehdokkaita pelotti ostaa asunto suoraan meiltä. Viimeistään siinä vaiheessa, kun heille paljastui, että me olimme lakimiehiä... ;-)
olemme ostaneet ja nyt myös myyneet itse.
Sitten möimme sen edelleen välittäjän kautta.
Siinäkään vaiheessa homeesta ei tiedetty.
Van kappas! Seuraava omistaja löysi hometta ja me maksoimme!
Ei siinä merkinnyt välittäjä, alle 5v omistus, 2 kuntotarkastusta, EIKÄ MIKÄÄN MUUKAAN!
(anteeksi huuto, mutta kirpaisee vieläkin maksaa sitä taloa, kun emme enää edes omista...)
Eli uskaltaisin kyllä. Välittäjä on vain välistävetäjä.
Luulen että tällä tavalla saatiin paremmin selville mitä ollaan ostamassa kuin jos talo olisi ollut kiinteistönvälittäjällä myynnissä. Yleisessä myynnissä olisi ollut kiire tehdä päätös eikä oltaisi käyty niin montaa kertaa katsomassa taloa eikä rauhassa oltaisi voitu teettää huolellisia tutkimuksia.
Kauppakirjatkin tehtiin itse ja luulen että aika paljon enemmän joka ehtoon paneuduttiin kuin mitä kiinteistönvälittäjä olisi paneutunut.
uskalla. Välittäjähän on jumalasta seuraava, Hän ei valehtele ja tietää asunnosta vittu aivan KAIKEN ja ajattelee niiiiin pyyteettömästi vain ja ainostaan ostajan parasta.
Itse jos joku myy asuntoaan niin hän on poikkeuksetta terroristipedofiilihuijariidiootti! Nih!
En uskaltaisi luottaa kiinteistönvälittäjän järjestämään kuntotarkastukseen, vaan hankkisin oman hyväksi tietämäni tarkastajan. Onhan se kiva kun joku tekee paperihommat, mutta on sillä hintaa...
itse, kun sen aika koittaa. Kyllähän välittäjän avittamassa kaupassa ostaja useimmiten maksaa hinnassa välityspalkkion. Jos kiinteistö vaihtaa omistajaa muutaman vuoden välein, niin kyllähän siihen kertyy ylimääräistä hintaa pakostikin.
Aivan kamalan kovia nuo välityspalkkiot. Ihmettelen, mikseivät ihmiset myy enempi asuntojaan suoraan. Ei niitä paperihommia siinä niin paljoa ole ja kyllähän se itse omistaja osaa aina parhaiten asunnosta kertoa.
kyllä on uskallettu, on ostettu okt ja myyty kaksi kerrostaloasuntoa ilman välittäjää.
Olen ostanut. ja olen myös myynyt ilman välittäjää, asunto meni kaupaksi kahdessa päivässä.
Hyvin meni kaupaksi. Joten voisin ostaakin. Välittäjät ovat ärsyttäviä eivätkä kokemukseni mukaan osaa vastata juuri mihinkään kysymyksiin plus mitään todellista vastuuta heillä ei ole.
Pankissa katsovat, että paperit tulee oikein ja jos asunnossa olisikin jotain häikkää jälkikäteen niin ei se välittäjä mistään vastaa, vaan se myyjä!